Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett06-konstruktiv-kritik
Läst 751 ggr
ProvinsiaRivers
2008-10-20 01:03
0

Spitfire för bedömning

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag infogar nu bilder på våran fertila hane som jag inte lyckats få med på utställning än pga överfulla platser.Därför kan jag ju börja här o få bedömningGlad.Men det är inte lätt att fota katter,allra minst då när man ska ha med nåt speciellt,tex.hakan.Den fick jag inte med hur jag än gjorde.

Hoppas någon skriver något.Positivt eller negativt.Vad som helst.Jag säger inte hur gammal han är men det syns nog..

ProvinsiaRivers
2008-10-20 01:05
0

ProvinsiaRivers
2008-10-20 01:08
0

Bild ovanifrån.Sa någon att det var lätt?.Man får verkligen smyga sig på dom och då tittar dom upp plötsligt och frågar vad man vill egentligen..

ProvinsiaRivers
2008-10-20 01:11
0

Bild framifrån. Han ser alltid butter ut när jag kommer med kameran..

ProvinsiaRivers
2008-10-20 01:14
0

Och sista då ,så man på ett ungefär ser längden.Ja,han ligger ofta och jag lyckas inte fota han när han är uppe o gårRynkar på näsan.

Ska bli kul o se om någon har kommentarer.Glad

Yataz
2008-10-20 02:07
0

Det ser ut att vara en ung hane som framförallt behöver bredda mer i huvudet och få mer utfyllnad i kinder samt få ner öronen en aning.
Kanske kunde haft lite bättre haka? Som sagt svårt att se på bilderna ordentligt.
Kunde också haft en bättre ögonfärg och kanske lite mer päls, men det kommer troligen..

Tycker annars han ser ut att ha fin stomme, fina längder och vara fint utmaskad med bra kontraster. Jag gillar inte de mörka kroppsfärgerna, men nu ser han ju ut att vara ganska ung också så man vet ju inte hur det blir sen.

(Hoppas ingen tror att jag leker domare eller nåt. Jag tycker bara detta är så fruktansvärt kul! Skrattande )

Martina

Yataz

ProvinsiaRivers
2008-10-20 10:45
0

Tack för en första bedömningGlad.

Jag blir inte sur för det negativa heller.Eftersom han inte är utställd ännu så tar jag gladeligen emot alla kommentarer.

Han är ändå våran älsklingKyss.Skriv på ni bara.

Alwyn
2008-10-20 13:28
0

Jag håller med Martina på alltihop  :oP

kunde inte sagt det bättre själv.

ProvinsiaRivers
2008-10-21 22:06
0

Två svar..ok.Då kan jag ju lika gärna säga att han är en ung hane.Bilderna är tagna när han var 8-9 mån.

Och han har jättebra tyngd i kroppen.Han är lång på alla vis.Ögonfärgen är dålig just nu men hoppas den bättrar på sig.Och ,ja huvudet,den hänger inte med i hans snabba utveckling av resten av kroppen. Men han är ju ung och så det  kommer så småningom att bli bättre som med alla andra bristerna han har.