Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 1004 ggr
Amasing-Stars
0

Drektig eller ikke ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hunn katt har vært til parring for ca 4 uker siden og viser ingen tegn på at hun er drektig som jeg kan se .

Puppene er ikke blitt noe større og mere rosa , men det jeg lurer på er om det kan gå litt lengere tid før tegnene er der  ….. eller er det bare rett og slett at hun desverre ikke er drektig ? dette var hennes første parring !

Ragstars
0

Det er spesielt vanlig på førstegangsfødende å se at puppene endrer farge fra hvite til nesten røde, eller en sterk rosafarge, og svulmer opp.

Dette ser man vanligvis etter 3 uker, kanskje før også.

Andre drektighetstegn kan være at katten sover mer og kanskje spyr opp litt mat oftere enn den bruker å gjøre.

Ser du ingen av disse tegnene, så tviler jeg på om hun har tatt seg, så om du vil være helt sikker, så ville jeg ha oppsøkt veterinær for ultralydundersøkelse.

Du kjenner best din egen katt og dens løpesyklus, men om hun ikke er drektig, så kommer hun nok til å løpe ganske snart om hun har jevne løpetider.

Lykke til:)

Amasing-Stars
0

Hei og takk for svar , jeg er ny i dette så jeg er bare litt usikker på hvor lang tid osv ….

Fyrpihls
0

Nej är det första gången så borde det märkas liite mer tycker jag… men en del är ju luriga.. Själv tror jag faktiskt att Min Amber lurat mig nu i snart 9 veckor.. hi hi

Pussa Ninja från mig!!

Denna kommentar har tagits bort.
GunBertus
0

en katt som är skendräktig löper nästan alltid igen på v 7 :(

(precis som min nedrans mainecoon hona gjorde nyss..nu har hon lurat mig  ggr…)

Kattungar väntas hos GunBertus

Amasing-Stars
0

Hmmm …… jeg er faktisk ikke sikker for i dag synes jeg at puppene er litt større og mere rosa …. , huff dette var vanskelig .

Klarer ikke kjenne noe på magen hennes , men hun er ikke så villig til å la meg kjenne så jeg må vel bare smøre meg med tålmodighet litt til .

Takk for svar fra deg GunBertus Glad

GunBertus
0

# 7

ska stå 3 ggr:)

Kattungar väntas hos GunBertus