Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 3669 ggr
Fyrpihls
0

vad var det för pasta??

Hej, För ett tags en läste jag om nån pasta som man kan ge sin katt som tillägg för att få den att gå upp i vikt??

Vad hette den och vart kan man köpa den…

//Unni

GunBertus
0

Jag vet inte om du tänker på Nutri-Cal kanske? Den har jag iaf och katterna älskar den:)

Tycker att Hills a/d funkar kanonbra också.

Kattungar väntas hos GunBertus

Fyrpihls
0

Nutri-cal… vart köper man det då.. det skulle vara nån pasta som dom bara ska ha typ 2 cm per dag av eller nåt… Hon är inte så förtjust i AD.. // Unni

GunBertus
0

jag har köpt min Nutri-Cal i vanlig djuraffär

Kattungar väntas hos GunBertus

Yataz
0

Kan du möjligtvis mena det Wonderdolls skriver om i denna tråd?

Martina

Yataz

Sunrunners
0
Amasing-Stars
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hei

jeg har også en ho katt som jeg gjerne skulle hatt opp i vekt og  er villig til å prøve nye saker for katten er forferdelig kresen og småspist .

Hvordan fungerer denne pastaen ?

Rosino
0

Jag ger Nutri-Plus åt vissa av mina katter, och när de haft kullar är det ett jättebra tillägg.

Flera av katterna äter direkt från tuben, en av dem skulle säkert sätta i sig hela innehållet på en gång om hon fick tillfälle. Glad

Pastan är en vitminpasta som också sägs öka aptiten.

Fyrpihls
0

och vbar finns den att köpa??

beställa från Tyskland eller??

Nån som vet?

Ragstars
0

Er denne pastaen noenlunde det samme som Gimpets Multivitamin plus?

Har gitt denne til mine katter som har behøvd "litt ekstra", og kattene elsker den!

Gimpets er jo iallefall å få kjøpt på utstillinger rundt omkringGlad

Rosino
0

# 8

Jag beställer från Tyskland (via ebay)

englagirl
0

Jag ger oxå mina Nutricalpastan och jag beställer den billigt från USA. Den kostar ca 40:- tuben jämfört med Gimpets pasta som kostar ca 150:- tuben och jag tycker Nutricalen är bättre.

Nutrical i Sverige kostar väl uppemot 150:- eller? Ni som köpt den här kan väl berätta vad ni ger.

// Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Wonderdolls
0

Gimpet Cat Power Plus (taurin och protein) den köper jag hos Becats på kattutställningar kostar 70SEK  5 cm / dag.(bild på den Cat power plus pasta)

/Mili

Amasing-Stars
0

Hei var inne på E-Bay og fant denne :

http://global.ebay.com/gbh/viItem?ItemId=200262122277

er det den samme ?

Wonderdolls
0

Nej, det inte samma som Gimpet Cat Power Plus den är mera linknade Gimpet Multi-Vitamin som man brukar ger honorna efter dräktighet för att återhämta sig om det behövs.

Sunrunners
0

#13 det där är Nutri Plus gel, som jag menade. Men det finns också egen version för katter  "Nutri Plus Cat"

OldTowns
0

Nu måste jag bara fråga. Ni som ger diverse pasta till katterna. Går katten då också upp i vikt? Ponera att ni har en fertil hane som därför gått ner i vikt. Skulle då 2 cm pasta om dagen få den att gå upp i vikt?

Rosino
0

# 16 Pastan i sig gör inte att katterna går upp i vikt, men de brukar få bättre aptit. Så har jag i alla fall uppfattat det.

Alwyn
0

Jag köpte idag en tub som heter Nutrish UM.

Den är till för kattungar eller vuxen katt. 2,5 cm om dagen ges till vuxen katt.
"A high Calorie, Nutritional Supplement" står det. Med vitamins A D E och B samt med omega3, Biotin, Taurin och Järn.
"Tasty" står det dessutom så förhoppningsvis behöver man inte slåss med katten för att få i den det. Köpte den i djuraffären i Vällingby.

Jag ska testa den på min fertila hane och förväntar mig ett under Flört

Amasing-Stars
0

Jeg fant denne også på nettet , et apotek i Finland hadde dette og kan bestilles gjennom internett.

Jeg har bestilt en tube av dette så skal jeg prøve ……

http://84.234.74.170/~6enfx0000003/?Y999=PIF&Y104=322099tt.

Amasing-Stars
0

huffFörvånad det ble  noe feil med denne linken , men jeg fant Nutri plus gel på dette apoteket  Skrattande

Sunrunners
0

Det finns också Aptus Puppy booster, som enligt min veterinär kan ges också till kattungar och vuxna katter.