Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett09-recensioner-och-tips
Läst 3686 ggr
GunBertus
0

Hjälp-rädda min soffa

Köpte en svindyr soffa som EJ var tvättbar, ingen bra idé men gjort är gjort. Nu har någon av katterna kissat på ena dynan och jag har försökt med allt för att få bort lukten men icke…

jag har sprutat på Luktborttagning som skulle vara superbra….
jag har också tvättat den med min ProAqua dammsugare men det hjälper inte…

är det någon som har något tips är jag tacksam, innan jag och katterna blir utslängda härifrån:)

ps. jag tror jag vet vilken katt det var så hon är ganska billig nu…men tyvärr är det inte "er" ras:)
(skämt åsido..)   ds

Kattungar väntas hos GunBertus

Singo-Torpet
0

går överdraget ej att ta bort??

om det inte går är mitt tips att ta piss off eller dyl och spryta på och sedan lägga ut hela dynan ett dygn funka på min, går det att ta bort är det bara att tvätta i halv varmt vatten med mild tvål typ lactasyd och sedan spraya med luktbort tagning..

2 metoder som funkat hos mig när saker ej vart tvätt bart.. men nu har ja bytt ut soffan mot en som man kan tvätta på alla sätt och viss men än så länge inga olyckor.

gissar mig på en coonis, min som satt sig i soffan var min huskatt (tjuvparnig mellan coonis och huskatt) så hon är vart välkommen :)

hoppas de löser sig!!

GunBertus
0

Jo överdraget går att ta bort men är inte tvättbart….var och skulle lämna in dynan på kemtvätt idag men de kunde inte hjälpa mig. Innerkudden var alldeles för stor och stel för att de skulle kunna tvätta den, det är en s.k divan-del..

expediten hade dålig erfarenhet av kattpiss och det kom aaaaaldrig att gå bort sa hon…

men jag ska prova igen men tar tacksamt emot fler tips:)

Singo-Torpet
0

kan du inte tvätta dynan själv i duschen? sen måste man bara få den att torka, torkskåp skulle ju vara ett plus just dess årstider.. jag hade tillgång till torkrum :)

mitt överdrag var inte heller tvättbart menjag tog mildtvål och halv vartvatten och det funka prima… men mitt tålde vatten men som sagt beror på om man vill chansa.

piss-veck (tror ja) kanske de heter becat´s säljer det iaf och det tar bort lukt bäst av de ja testat

Amasing-Stars
0

Hei

hvis du vasker dynan  og tørker den må du ikke la den tørke helt for den kan krympe , den kan være vanselig å få på plass igjen ….. Den må tas på i litt våt tilstand.

Textil leverandører har en tildens til å overmerkevarene sine og som oftes går det helt fint å vaske produktene veldig forsiktig  , men det er jo en chanse å ta så …. dette må du se hva du vil gjøre , men min erfaring er også lik  innlegg #3 .
Amasing-Stars
0

hjelp hva skedde med teksten ????, den ble så stoor ….

raggorgeous
0

ättikssprit tar bort lukten riktigt bra faktiskt.. den håller dem även borta sen också.. de gillar INTE lukten kan jag lova!

bra tips jag fick då jag hade avelshane

/ Carro

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

GunBertus
0

ok tack för alla tips, jag ska prova allt:)

Singo-Torpet
0

ja som nr #6 skriver ätikssprit, hur kunde ja glöma det funkar hur bra som helst ja blandar det med citron så det inte luktar så mycket ätika, då den lukten är ganska stark.

louisdolls
0

En metod som jag använde mig av var ätticka och sen potatis mjöl

som drog ur ..

Funkade jättebra för mig …

Fyrpihls
0

Det som kan vara svårt när man har en tjock dyna är ju att riktigt få bort Pisset i..

men mitt råd är att försöka skölja ur dynan med massor av vatten, och flera liter "piss off"…

Det gjorde jag med min skinnfåtölj, som en av mina katter pissat ner..Jag bara Öste på litervis med Piss-off, som fick rinna rakt igenom och sen gäller det bara att få torrt…

man tager vad man haver… kupe´värmare körde jag…

Om jag var du skulle jag göra så med dynana och sen tvätta överdraget med ljummet vatten och massor av SÅPA..

Det luktar gott…

Vad har man att förlora??

Alternativet är ju att slänga ut soffan och köpa en ny på Blocket… hi hi… Eller Gubben… det är bara att välja… *skoja*Skrattande

Evenstars
0

#1 Jag tror också på piss-off i massor och sen även skura med såpa-ättika blandning. Det har fungerat här. Vi känner det inte längre, däremot gör katterna det och att de slutar känna lukten tror jag är omöjligt.

# 10 Haha, kan inte låta bli att skratta åt ditt skämt sist i meddelandet. Även om det självklart bara är ett skämt och ämnet inte hör till denna tråd så måste jag säga att jag kände igen mig. Det var ungefär så jag gjorde :-P, men det handlade inte om nerpissade soffor utan en karl som bland annat inte hade tid och skjutsa mig och min supersjuka hona i livmodersinflammation akut till veterinären en lördagkväll. Han skulle se hockey!!! Gråter Jag kunde ju ringa en kompis eller köra själv istället tyckte han. Detta var förstås genomgående när jag behövde hjälp med katterna. Nu har jag och katterna träffat Mr Katt-Perfekt och en katt välkomnade honom genom att pissa i hans soffa. Bra test!! SkrattandeSkrattande

Lycka till #1

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

bebble
0

Urine off som kommer från Danmark, brukar gå att köpa på utställning är super, finns nu även i några djuraffärer

det tar lukten, även från hane

spraya på kisset ganska mycket och häll över potatismjöl

låt mjölet ligga kvar tills det är tort och har dragit upp vätskan och dammsuga sen