vikt på min ragdoll

finns kanske något fetare torrfoder att ge, finns ju vintaminer oxå och blötmat som är fetare finns hos vet
jag har pratat med dom på vet men dom hade ingen aning varför han är så smal. jag har letat efter nått fetare foder men kan inte riktigt hinna nått. Han får både torrt å blött nu men de händer lixom inget börjar bli lite orolig.
Han äter Royal Canin Maine Coon som jag blev tipsad om förut
om han inte ökar i vikt så skulle jag kastrera honom.
Vissa hanar tar det för mycket energi ifrån, att vara fertil, för att de ska kunna lägga energi på att lägga på sig vikt. Jag hade själv en hane som inte grejjade att vara fertil, så jag kastrerade honom.
Tär på alla organ om de är för tunna….
Du har kollat så han inte har mask antar jag? Annars har du "Kolla masken" på apoteket..
Lycka till och hoppas han lägger på dig!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Testa blanda in lite kattunge mat RC kitten den kan hjälpa men det kan ta tid om han har gått ner mycket i vikt.
jo jag har kollat mask och de har han inte :) Jobbigt de där men blir de inte bättre får jag kastrera honom. För han äter som han ska och har alltid tillgång till mat men de händer lixom inget trodde att han skulle lägga på sig nått kilo iallafall men nu kan han inte väga mer än 3½-4 kilo kanske. tack för tipset
bra det att han inte har mask iallafall 
Ja ge honom ett Kitten foder så han får möjlighet att "äta upp sig" lite. Märker du ingenting på ca 1 månad att det börjar bli mer vikt på honom, skulle jag som sagt kastrera.
Att de mår bra är ju viktigast
och han verkar ju frisk i övrigt!
Lycka till och hoppas det ordnar sig!!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Ja jag håller med #4 om inte han används eller kommer att användas till avel är faktiskt klokt att kastrera honom. Han kommer han att mår bra gå upp i vikt. På den Här tråden finns tips annars om vikt.

Jag kan bara hålla med ovanstående talare.
Jag kastrerade min avelshane, Rufus, för 6 månader sedan. Han var fruktansvärt smal, man kunde se både ryggkotor & höftben tydligt. Och tro mig, jag provade allt! Allt ifrån olika pastor, kattungefoder, blötmat - you name it! Ingenting hjälpte! Han hade helt enkelt varken tid eller lust att äta. Sedan beror det säkerligen också på att mina hanar alltid har levt tillsammans med mina honor eftersom det har fungerat bra. Jag skulle inte ha hjärta att ha hanen instängd. Så visst bli de säkert mer stressade & påverkade när de får gå tillsammans med honorna. Å andra sidan har jag inte hanen fertil speciellt många år.
Och jag kan nu säga att Rufus har ökat 1 ½kg i vikt, fått mycket päls & en härlig krage. Han leker mer & är fortfarande, om inte mer, helt underbar i sättet.
Så om jag hade varit du hade jag kastrerat din hane.
Lycka till! 

Prova byta fodermärke. Jag använder Eukanuba, och min hona fick jätte fint hull och päls av det, innan hon löpte dvs… Du kan även prova kitten varianten av den.
Om du vill fortsätta med Royal så finns det ett foder som heter Outdoor som är anpassat för en aktiv utekatt, dvs med högre energi och fett innehåll. Även deras Hair and skin har mer fett men även protein som bygger upp kroppsmassan. Kanske något? =)

Om han rent utav är dålig på att äta finns det ett som heter Exigent som ska vara extra smakrikt..