trampad kattunge
Usch, idag ringde min fodervärd som har mini mee och hennes tre kattungar. Hennes man hade råkat trampa på Nadine, så hon bara låg och var jättetrött, först hade hon skrikit och sen låg hon bara där hopkurad.
Jag skyndade mig dit för ingen av dom vågade ens röra henne… Hon låg likadant, när jag kom och jag tog försiktigt upp henne på en kudde och kände igenom henne från topp till tå.. Jag kunde inte känna något som var av eller så, och hon andades som hon skulle, och när jag hade rört på alla lemmar och klämt henne lite på magen och sånt så började hon plötsligt piggna till, och ville gå till Mamma ocg tutta…
Jag ringde ändå till jourhavande veterinär och talade om vad som hänt, men vi var överens om att det verkade ok allting, så det var bara att ge order om att se till att hon bajsar och kissar som hon ska och fortsätter vara pigg, för att annars åka in genast…Det fanns veterinär i stan till halv elva… Detta var vid fem tiden, och nu nyss ringde fodervärden och berättade att hon busade runt som vanligt, och var hur pigg som helst… TACK och LOV… Min fina fina Nadine!!
Jag måste verkligen dit och ta nya bilder nu i dagarna… de är så grymt fina och otroligt starka i typen ser de ut att bli. Synd att Noelle har vitt på öronen… Det är nästan lite tendens att Nimbus också har det, men det ser ut att bli inuti örat så det kanske inte gör något… Och Nadine ska vi inte tala om… vilken juvel… Kort kommer vilken dag som helst..
//Unni
huff så leit …. håper alt går bra med lille Nadine 
Gleder meg til å se nye bilder …..
// Merethe

Usch, vad obehagligt! Hoppas hon fortsätter att må bra!
Men hjälp!! Hoopas allt är bra nu med lilltösen… 

Uff..håper det går godt med den lille. Aldri artig når de små skremmer
oss slik 

Gud så gräsligt Unni !!!!!!!
Fick riktigt ont i magen bara av att läsa det , det är så att tårarna kommer bara man tänker på den lilla Nadine och den stora grymma foten.Usch stackars Nadine
Tur att allt verkar vara bra med henne
Stor kram / Elsa

Stackars liten… usch vilket trauma… och stackars mannen.. måste kännas verkligen erbarmligt..
Hoppas hon mår bättre nu och inte får några men..
Många nospussar till lilla Nadine.
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
Stödjer Kattvärnet - Haninge

Vad hämskt!!!! Hoppas de tassar fram försiktigare där borta nu då…
Så skönt att det verkar ha gått bra! Kramar från oss.

läskigt de dära, vilka skuldkänslor man får… min pappa trampa på en kattunge, men de var nog mest svansen som kom i kläm, var inget fel på henne sen pigg och glad, hon blev 13år avlivad förra veckan njurarna orka inte mera. :(
jag skulle vara supper oroliga för inreblödningar och så.. men är dem pigga och går på toa som de ska är de nog ingen fara, tur i oturen…
ja det var just det som oroade mig också, så jag bad dom hålla uppsikt så hon bajsade kissade och åt ordentligrt, och det har hon gjort.. ser heller inget blek ut i slemhinnorna, och som sagt full rulle.. Pust
Men usch då
. Vilken tur att det gick bra!
Men det är ju lätt hänt….
Kram AC
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

Be de holde et øye med avføringen til den lille et par dager fremover.
Hvordan ser den ut, sliter kattungen med å få det ut.
Om det kommer blod, fersk eller litt mørkere osv.
Det skumle med slike hendelser er at noe skal bli ødelagt/satt ut av
funksjon for en stund innvendig. 
Usch vad obehagligt! Tur att allt ändå verkar gått bra..
Hon som är min lilla favvo..
Martina
Yataz