Olika veterinärpriser
tänk vad det skiljer i priser… min fodervärd i Lund skulle vaccinera Leahs ungar (3 st) och få ett navelbråcksintyg på henne. Priset på första stället= 1.460 totalt!!! sen ringde hon en annan veterinär som skulle ha 420:- totalt!!! skilde nästan 1000 spänn alltså..
jag själv betalar s.k enhetspris på djursjukhuset i Växjö, dvs allt det vanliga till kattungarna (chip,besiktn.vaccin.) kostar 190:-/enhet=sista vet.besöket innan leverans alltså 190x3=570:- / kattunge.
Nu har jag hittat en annan veterinär som iofs är dyrare om jag kommer och vaccinerar enskilt ( tar då 320:-) men annars tar han 450:- för allt innan leverans(chip,vacc.besiktn)
Väldigt varierande priser, inte sant?
Kattungar väntas hos GunBertus
ja jag har också hittat en veterinär som dessutom gör hembesök och tar 150 kr/"enhet", dvs 450 kr för chip, vaccin och besiktning. Hon vaccinerar även mina vuxna katter för 150 kr/st med Tricat som jag har på dem. Känner henne lite privat iof så jag vet inte om det är "kompispris" :) hehe…
Var inne hos Täby Kyrkby Veterinärklinik som är otroligt trevliga och duktiga, men de skulle ta 250 kr/enhet… blir ju faktiskt en del extra om man räknar på det..
Så jag är glad! Håller mig stenhårt fast vid min veterinärkompis!
Guld värt!!
men visst kan det skilja stort på priser.. helst de större klinikerna.. de vet ju att det har kunder iaf, har högre hyror mm så de tar mer i alllmänhet! Tex Albano, Sthlm.
Är det nån i Täbytrakten som hittat billigare priser än 150kr/enhet? Lite nyfiken på det…
/ Carro
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

det skilljer mycket även på små ställen som runt norrtälje där jag bor på vacc..

var och vaxinerade en katt idag och då kostade det 375 kr…

jag va inne med ett smått iritterat öga på en katt, de tittade på henne, gav en droppe salva i ögat och skrev ett recept….över 800 spänn blev det!!!!! Gaaah det plus salvan på ett lite rött öga alltså.
Nu måste jag vaccinera två av kissarna men dit lär jag inte gå mer… Någon som vet en klinik i Sthlm som vaccar billigt?
Jag betalade för ( 5 sycken kattungar) första vaccinationen på kattungarna 300:-/kattungen = 1500:-. Det andra besöket vaccinerade jag dem och chippade och besiktade och det kostade 560:-/kattungen = 2800:-
Vet inte om det är dyrt eller billigt…
//Lotta
Jag betalar 600:- för ett helt kattungepaket vilket jag tycker är billigt i alla fall när gäller priserna i Stockholm.