Hobbyn förutom katterna
Vad gör ni på fritiden förutom sånt som är kattrelaterat? Om det blir nån fritid över till nåt annat förstås 
Jag har egen häst så en stor del av min tid (och pengar…) går till stallet.
Dessutom bor vi i egen villa med stor trädgård, så där finns alltid nåt att pyssla med antingen man vill eller inte. Jag har inte gröna fingrar, så vår trädgård ser minst sagt förfallen ut, och nu har vi bytt till bergvärme och dränerat så halva gården är uppgrävd 
Lika stor intresse som kattrelaterat är datorer. Har jobbat med det och även håller på med det i fritid. Fast just nu pluggar jag vidare …datorer och blir färdig juni 09. Resten av tiden går till vänner och familjen och förstås Huset {Villa med skogsmarktomt}.
/Mili

Katt tar en stor del av min tid
Er i styret i min katteklubb, og er i NRR's UK. Utenom det er jeg politisk aktiv, sitter som nestleder i mitt parti og i kommunestyret. Tidligere drev jeg med pistolskyting og lerdueskyting (for øvelse til rype jakt), men dette har jeg måttet slutte med pga en nakkeskade.
jeg jobber aktiv som frivillig i dyrebeskyttelsen,i tilegg tar jeg noen studier over nett,samt også stiller opp for de eldre om de trenger en hjelpende hand,men alt fra ssmåe ærend til større ærend.
og sånn går nu dagan.. :)

För mig är det musik… jag sjunger och spelar så ofta jag kommer åt…
ja och i mitt fall tar ju familjen all övrig tid, eftersom vi är en ovanligt stooooooooor familj, med 7 barn hemma, så jag känner mig inte sysslolös…
Datorn är ju också en hobby… och att pyssla i hemmet…
Jag pluggar till lärare på universitetet. Jag går 3:e året av 4½ så fritid finns inte alls, speciellt inte när man har barn också :-)
Men den lilla fritid jag har sitter jag vid min dator, som utbildad PC-tekniker och nätverkstekniker tror jag det är ett naturligt val :-)…
//Lotta

Familjen tar stor del, vi har 4 barn..som ska skjutsas på diverse aktviteter och bor man på landet så får man vackert ställa upp:)
älskar att surfa på nätet, det är en avkoppling för mig…
studerar på heltid, KY utbildning till undersköterska , hoppas också kunna läsa vidare till KY Nyfödd/neontal:)
(man är aldrig för gammal för att sadla om…jag som jobbat som tullare, väktare:))
katterna tar så stor del av mitt liv så det finns knappt tid för arbete, det är otroligt mycket med planering och väldiga framtidsplaner och om det sen är utopi eller verklighet får framtiden utvisa:)
för att inte tala om all körning man lägger ner på parningar, utställningar mm mm
så egentligen ljuger jag när jag tänker efter: familjen tar inte alls så stor del av mitt liv som den borde, det gör faktiskt katterna just nu…
Kattungar väntas hos GunBertus
Jag har ju hund också, en underbar rottisherre på 4 år som heter Boris. Så han tar sin tid… vi är ofta ute och spårar i skogen eller ute på mysiga promenader i skogen. :)
Dessutom pysslar jag med att göra hemsidor, det gör jag så ofta jag hinner vilket gör att man sitter "en del" framför datorn också ;) *s*
Jag är också Diplomerad Hästmassör… helt underbar hobby som jag så småningom hoppas kunna jobba heltid med i eget företag. Utbildad på Axelssons, är man intresserad av häst är introkursen ett superbra komplement till hästkunskaperna, man lär sig MASSOR av nyttigheter!!
ja… det är väl det man gör, utöver vänner/familj och kissarna.
Att man hinner allt! Men era dygn har väl också 36 timmar?? ;)
*blink*
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

På min fritid tränar jag, umgås med familj och vänner. Ett stort intresse jag har är inredning så det plöjs en hel del inredningstidningar
Katterna tar min mesta tid, och förutom att jag jobbar som systemutvecklare sitter jag framför datorn en hel del även hemma.
Och jag har äntligen efter många års uppehåll kommit igång att träna, även om det bara är en dag i veckan än så länge.
Gillar också att läsa böcker, men numer blir det mest att jag lyssnar på dom i bilen från o till jobbet, speciellt bra när det är köer
Vilket det är alltför ofta 
Utöver det har jag inte så mycket intressen.
-------------------------------------------------------------------
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt

jag har 2 islands hästar som tar sin tid, vilket är på tok för lite mot vad ja skulle vilja och borde, men ja har lovat att bättre mig på den fronten, snart är det ju dax att börja rida in min minsting.
sen har jag en jack russell pojk på 7-8månader så tro inte att de är still mer än 5minuter han har sån energi och är världens gladaste hund :) dock en morgon trött en. ett bra komplement till mina mer still samma missar.
Sen tycker jag mycket om bilar, så att de flesta katt utställningar är långt bort gör mig inte så mycket… men nog skulle man önska att man fick sova längre ibland och att bensinen inte var okristligt dyr.. huva:( En cross står och skrotar i garaget, ett intresse jag stoppat på hyllan, la ut den på blocket idag faktiskt :(
Men sambon och katterna tar nog upp den mesta av min tid.
en till islandshästbiten…
KUL!
jag satte mig på min första islänning 1994 sen har jag aldrig suttit på en annan hästras *s* Helt fast!
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Som så många andra av er så har jag inte så mycket fritid :-)
Katterna tar mycket av min tid likaså mina barnbarn Engla och Edwin 3 och 4 år.
Jag driver en egen trafikskola i stan med 5 ,snart 6 anställda och det tar förstås mycket av min tid. Skönt ändå att ha eget då jag kan disponera min tid som jag vill :-)
// Lena
//Lena
SVERAK-diplomerad uppfödare
och
Lycklig självbo!
/\ /\
(>';'<)
('')('')_')~

#12 jag har ett varmblod oxå, men han är utlånad på foder, men han är som en isläning gånger XXXL.
nej att välja annan häst skulle ja aldrig, dessa envisa små alerta trevliga socialla hästarna gör en fast. min första isläning fick jag av min mamma för 15år sen.. lite lik ragdoll i sättet, tillgivna.
Hobbyn är fotografering. Då är katterna synnerligen tacksamma motiv. Men för att inte fastna i det brukar jag promenera runt i vår vackra huvudstad och fotografera olika detaljer. Tänkte faktiskt kombinera det med vår underbara Bette Davis. Detta kanske framöver blir en bok typ bektraktelser från en katt synvinkel. 
**haha ja men då så.. är han en islänning i stort format är han godkänd *ler*
Ja det ligger nåt i deras stabila, lugna och trevliga temperament som kanske liknar Ragdollen på nåt vis… många som har ragdoll som även håller på med islänningar iallafall.. lustigt :D Men inte byter jag bort nåt av det!
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Mitt stora intresse har alltid varit min trädgård ,jag tycker om att skapa olika rum och växter som blommar från tidiga våren fram till sena hösten
Min stora lycka var förra året då min man inhängnade en stor bit här uppe utanför altanen så inte rådjuren äter upp allt för mig..
Åka ut med båten och fiska tycker jag åxå är väldigt rolig jag lägger även ut nät och röker fisk ..
Så mina raggisar får mycket fisk här hemma…
Nu när vintern kommer så surfar jag ganska mycket på datan.
Har precis gått och utbildat mig till friskvårdskonsult och massör så vi får väl se vad de kan ge för uppdrag framöver.
Nu masserar jag mest mina vänner här hemma.
Elsa
Mitt stora intresse utöver katterna är träning,träning och träning.
Jag jobbar som instruktör på iForm här i Kinna fyra kvällar i veckan i spinning och BodyBalance.Är även utbildad i Core träning men kör inga egna Corepass just nu.
Det tar mycket tid, förutom att köra passen så skall det ju sättas ihop och planeras nya pass, kvartalsutbildningar o.s.v.Detta utöver mitt "riktiga" jobb gör att det inte är många lediga kvällar *skratt*
Nu i december kolliderar kvartalsutbildning i BodyBalance (Mässan i GBG) med Ädelkattens utställning i Mölndal
Detta gör att jag får resa till Halmstad (dubbelt så långt) istället för att gå utbildningen där,för man kan ju INTE missa en kattutställning
Mina kollegor tycker jag är lite knäpp
Men det bjuder jag på
//Maria

Mitt intresse förutom katteriet är väl mitt jobb. Jobbar som Frisör och det är alltid så utvecklande.
Har även varit tävlingsfrisör,kanske därför jag gillar att ställa ut,det påminner faktiskt en del om det.
Sen har jag väl en del intressen som jag vill utveckla.bla lära mig mer om datorer,kunna mer om fotografering, bla lära mig hur man jobbar med photoshop.
Tränar ett par dagar i veckan blir det oxå…
Heminredning ligger mig varmt om hjärtat,sen älskar jag att baka smarriga kakor muffins o dyl…
Ann
Mitt intresse är konst, är med i olika konstklubbar, men sedan jag
har mina katter så åker jag inte på så många konstutställningar.
Aktier är ett intresse som jag brinner för också har gjort många bra
affärer genom åren för att vara amatör:)))
Och så är jag motorintresserad, har en 1700 kubik
Road Warrior (Yamaha) ja det var lite om mig.
Glömde säga att jag älskar havet, det finns inget som väger så tungt
då man åker ut en solig morgon med båten:)))
Yvonne.

#21 kul med en till motor-intresserad, har nog inte hittat någon inom "kattvärlden" innan som delar det intresset… :)
#22 Vad har du för motorintresse?? Veteranbilar? Motorcyklar?
Yvonne.

Er også motorintressert, kjørte motorsykkel tidligere (bare leid, ikke eiet..). Kan desverre ikke kjøre lengre pga nakken, men har bil med 300 Hk som kompenserer ganske godt for motorsykkel da
#24 Vilket bilmärke?

Audi S 6 2,3 l turbo quatro

här är det inte tid för mycet annat än universitetet och katterna men när en stund uppenbarar sig försöker jag hantverka av alla de slag

#23 jag har oxå min kära audi så som 26. tycker om snygga bilar med lite underhuven ;)
åkte mycket cross ett tag förut, men har inte så mycket tid med det.. tänkt ta MC-kort framåt i tiden men har varken råd eller tid med det just nu, min bror har en som ja gärna åker med på, på sommaren när han är och hälsar på en kawasaki Ninja ;)
Mitt stora intresser är ju kortmakeri och scrapbooking. Jag gör mycket kort, en del av er har säkert sett mina kort och kanske även köpt ett och annat när jag säljer tillsamman med Doris på Doreks.
Jag har även börjat med scrapbooking som är fantastiskt roligt.
Vill ni se vad jag gör kan ni besöka min blogg www.henriettaspyssel.blogspot.com
# 26 På mitt förra jobb hade jag en Subaru Impreza WRX STI som tjänstebil.
Det var så underbart att blåsa ifrån alla Porsche. Lite barnsligt, men ändå. Men jösses, vad den drack bensin.
# 26 du må komme på besøk til Tromsø ,
min mann er sjef for Audi( Møller Bil i Tromsø ), jeg må bare si at jeg er også litt bil gal , og ganske bortskjemt med nye flotte biler , vi er ganske heldig akkurat der for det står nesten noe nytt i garagen hver dag
, firmabil er veldig flott.
Jeg elsker å kjøre sneskuter hele vinteren , kjører ikke aktivt men elsker å klatre i fjell og ut på tur med familien .
Liker også veldig godt å kjøre slalom , og så har vi hunder også så da er det utrulig flott å ta seg en tur i ski løypå å snørekjøre med hundene .
Ellers så sartet jeg opp en caravanbedrift i 2000 , jeg selger alt innen caravan : husbiler , husvagner osv …. , og har egen husvagn som vi bruker hele året og alle dyrene er selvfølgelig med på tur .
legger med et bilde av vårt spikertelt og husvogn i Finland 
// Merethe

#31 Min sambo är fruktansvärt bilintresserad, och hans absoluta favorit bilmärke är Audi. har aldrig hört en människa prata så om bilar som han gör. Han läste snabbt ditt inlägg och suckade högljutt av avundsjuka haha =) Tack vare honom har jag själv blivit intresserad av bilar, en favorit är Aston martin, mest för dess utseende, har nämligen aldrig kört en.
Annars är jag intresserad av Arkeologi,kultur och mytologi. Jobbar dock i en djuraffär vilket inte heller är helt fel =)
#29 Vad kul! Jag tycker också att det är kanonroligt att göra kort. Synd bara att tiden inte räcker till. Varje gång jag är i stan så kommer jag hem med en sådan där stämpel. Lustigt, jag samlar dem på hög, får nästan aldrig använt dem. Samma med smycken…kanonroligt att göra egna. Har en jättesamling med pärlor och tillbehör, men de förvandlas väldigt sällan till smycken. Hmm..
Förresten, kom på att man kunde gå in i tapetaffären och be om deras gamla tapetkataloger, billigt och bra scrappapper!
Förövrigt så tycker jag heminredning är trevligt. Möbelrenovering samt hantverk överlag. Hade en period då jag snickrade en hel del. Binder även dörrkransar som jag säljer till jul. Förutom att jag jobbar deltid i butik så har vi ett litet, litet bedandbreakfast i hemmet som drivs mestadels under sommarhalvåret.. Bygger en liten stuga för uthyrning som jag för stunden planerar inredningen för. Det är det allra roligaste, själva planerandet. Oj, vad intressen man har, trädgård är också trevligt, men där får jag erkänna att tiden bara inte räcker till. Om bara dygnet hade lite fler timmar…
Men den största tankeverksamheten finns kring kattintresset. Drömmar och planer, drömmar och planer….
Glömde nämna mitt fotointresse som är det största näst efter katterna. Fotograferandet går i perioder. Ibland fotar jag en massa, sedan kan det ligga nere ett halvår då annat måste gå före. Lägger då och då in bilder på fotosidan.se Här är mitt album!
http://www.fotosidan.se/gallery/view.htm?ID=197269
# 34 Jättefina foton! 
Herregud Tarja!! Vad skicklig du är, helt enormt.
Skulle vilja få lite tips gällande blixtar då jag är nybörjare med min
kamera. Har förstått att det är ljuset som gör så mycket av bilden???
Kram från Yvonne

#34 Utrolig flotte bilder!!

Jag har lite för många intressen om man jämför med tiden jag har att ägna mig åt dem. Synd att man inte kan få betalt för att ägna sig åt fritidssysslor istället för att jobba. ;)
Mina två största intressen utöver katterna är hästar och fotografering. Jag rider på islandshästridskola (Fors Gård, www.forsgard.se) en gång i veckan och är även medryttare på ett underbart femgångssto som jag försöker rida så ofta jag hinner. Jag har hittat en sån snäll hästägare som i princip låter mig göra vad jag vill med henne så i nuläget har jag det nog bättre än om hon varit min egen, hihi. 
Sen såklart att fotografera, något jag försöker göra så ofta jag hinner. Det blir ju mest katter förstås, men jag försöker att hinna med även lite annat för att få lite inspiration att utvecklas. Jag har också en sida på Fotosidan, men de nyaste bilderna ligger bara på min hemsida.
http://www.fotosidan.se/gallery/listpic.htm?authorID=3088
Annars pysslar jag mycket med datorer, uppdaterar hemsidor och dylikt, men jag försöker skära ner lite på datortiden. Jag är också en aktiv föreningsmänniska och sitter i två styrelser, Ragdollklubben och Mökkur Ryttarsällskap (en islandshästklubb), och det är otroligt kul och givande!
Om tiden vore oändlig skulle jag säkert komma på tusen saker till jag vill göra. :D
---------------------------------------------------------------------------
Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com
---------------------------------------------------------------------------
Tack alla! Hör av dig Yvonne så kanske jag kan hjälpa dig. Jag är ju bara amatör. Vi syns säkert på ädelkatten på söndagen, då jag ska ställa min nya lilla pärla. Oj vad spännande det ska bli! Får se om hon pallar min nervositet.
#38 Du tar fina bilder Erica! Det är verkligen en trevlig sysselsättning. Kanske man kan utbyta lite erfarenheter någon gång. Skulle precis som Yvonne vilja lära mig mer om det här med att få bra blixtbilder, särskilt när det helt saknas vanligt dagsljus. Det är inte alltid lätt att få det bra.