Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 872 ggr
raggorgeous
0

Försäkring av kattungarna

Jag har en fråga angående försäkringar… hur ni andra uppfödare gör?

Xita är ju avelsförsäkrad i Agria och därigenom har kattungarna försäkring upp till 16v, och veterinärvårdsersättning upp till 6000:-

Nu är frågan… jag funderar på  hur jag ska göra…
man kan ju teckna individuella försäkringar från att de är 6 v gamla och då har de 30/60 tkr i veterinär och även livförsäkring om man vill. Denna försäkring tar nya ägaren sedan bara över från mig då de säljs.

Hur gör ni andra? Tecknar ni individuella försäkringar eller har ni avelsförsäkringen och att nya ägaren sedan får teckna egna försäkringar från leveransdagen?

Lutar åt att jag tecknar denna basförsäkring från 6 v ålder så har de fullgott skydd på en gång! Och jag vet då även att nya ägaren får en bra försäkring på katten..

Mycket tacksam för svar
/ Carro

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

GunBertus
0

Jag försäkrar mina kattungar från 6 v.

OBS tänk på att informera ev kattunge köpare att fr.o.m den 1/12 kommer Agria att ändra sina försäkringar. Man betalar ju alltid en fast summa, därefter betalar man idag 10% el 20% på resterande belopp…DETTA KOMMER ATT ÄNDRAS . Efter 1/12  höjs dessa siffror till 15% resp. 25 %.

Försäkra alltså nya katter/kattungar innan den 1/12 så får ni det till den lägre procenten..

Kattungar väntas hos GunBertus

Wermdos
0

Hallå!

Jag försäkrar också mina från 6 veckor idag.

Och så för jag över denna försäkring till mina kattungeköpareGlad

Aha, kommer Agria att ändra detta, trist och givetvis till det sämreRynkar på näsan

Avikstrands
0

Hej!
Jag tecknar också individuella försäkringar från 6 veckors ålder. Känns som om det är skönt med ett fullgott skydd och så vet jag att de nya ägarna har möjligheten att ta över en bra försäkring.

Singo-Torpet
0

#1 ska dom höja på katt med, man blir ju helt less. jag hade 0kr på hästarna i rörligt bara en fast självrisk, nu har det höjt till 10% där fick man alltså INTE behålla sitt gammla avtal utan det höjdes för alla… :( lite dåligt tycker ja.

raggorgeous
0

vad bra att några svarat :)

Tecknar ni både veterinär och liv då?

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

englagirl
0

Jag försäkrar alltid in mina kattungar vid 6 veckors ålder med veterinär/liv.

Dom nya ägarna tar över min försäkring då kattungen flyttar och slipper därmed oxå karensen.

// Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
huldabella
0

När jag fick lov att operera en kattunge vid 10 veckors ålder så insåg jag att Agrias avelsförsäkring endast täcker kattungen upp till 6000:-, operationen kostade väldigt mycket mer än så… Sedan dess har jag också individuella försäkringar - vetvård/liv - från 6 veckor.

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------