Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 773 ggr
Rosino
0

Sämre tider och kattungeplaner

De sämre tiderna märks i våra trakter redan ganska bra, det är många företag som pratar om nedskärning, förkortad arbetsvecka osv.

Dethär innebär förstås minskade inkomster och minskad köpkraft, och i sådana fall är det i första hand sånt man inte absolut måste ha som man drar ned på.

Har dethär påverkat hur ni planerar för kommande kattungekullar? Eller är det en faktor som ni inte alls tar i beaktande? Jag antar att i något skede kommer efterfrågan på kattungar också att minska ganska kraftigt.

Själv har jag för tillfället två honor som är tänkta att paras inom den närmaste tiden. Jag har väntat länge på de kullarna och jag kommer nog att genomföra planerna (om katterna blir dräktiga). Men förvisso funderar jag ändå på hur det blir sedan när de ska säljas…

Sunrunners
0

Jag talade i går med min veterinär vän om sämre tider och hon hade en positiv åsikt. Man använder kanske mindre pengar till att åka utomlands  osv och stannar mere hemma. Och så kan de vara att de tänker att ha en katt eller  en hund kunde vara en bra ide.  Altså värdena ändrar på sämre tiderna, hem och hemmadjur blir viktigare.

Just nu när alla väntar på sämre tider och faktiskt förorsakar att det blir ännu sämre blir man försiktig med sina pengar. Men hoppas att på längre sikt har min vän rätt.

Singo-Torpet
0

Det ja hört på andra  sidor/forum av hund folk är att det redan märks att valpar blir kvar länge och många osålda redan nu… behöver ju inte vara samma på kattsidan.

Alwyn
0

Man får ju alltid räkna med att någon kattunge blir kvar längre, vare sig det är bra el dåliga tider, så nej…jag tar inte så mkt hänsyn till detta. Men så har jag inte många kullar per år heller. En, max två.

Fyrpihls
0

ärligt talat så har inte jag märkt av några sämre tider…

jag har ju en kattunge kvar nu lite längre, men det är ju för att hennes nya matte är i Afrika och gosar med gorillorna..

fast jag har kanske haft tur… OCH snygga katter… he he

Rosino
0

# 4  Jag tror inte att de sämre tiderna märkts så mycket ännu, men tyvärr verkar de vara på kommande… Hoppas att det inte blir så farligt, och att folk ändå tycker det är värt att satsa pengar i katter Flört