Någon som kan måla hund?
Jag vill ge mamma en julklapp som hon inte kommer glömma. Den 17 november i år har varåtn älskade hund vadit borta i 2 år. han blev nästan 13 år innan vi fick lov att ta bort han tack vare hans höfter, ganska bra för på tanke att dom gav han kanske 3 år att leva innan höften skulle ge upp, sista vintern var det hemskt, det var 3 dagar innan jul då han hade så ont så han inte kunde gå, vi gav han en halv värktablett efter att ha pratat med veterinären (man ska vara försiktig med att ge dom vanlig huvudvärkstabletter då dom inte kan brytra ner det så bra) sen var han frisk resten av vintern och sommaren, sen på hösten blev han värre igen så vi bestämmde oss för att ta bort honom, vi har aldrig haft en hund som har varit så som han var.
Han betydde mycket för mamma och jusst därför vill jag ge henne detta i julklapp: En målning av fargo (som han hette) så finns det någon där ute som är bra på att måla av hundar? Gärna på datorn eller liknande så jag kan skcika in det och få det till en stor tavla. Kontakta mig på Mejlen eller på Spegelkristall@hotmail.com, så klart kommer ni få betalning för det hela.
Så här såg Fargo ut:
Kan skicka med fler bilder så man får se hans helhet. Denna bild var tagen samma år som vi tog bort han (fast på sommaren och vi tog bort han i november)
Skulle uppskatta det enormt om någon vill hjälpa mig för kanske en billig slant (tänk på att jag är en student!)
Ber även om ursäkt o m jag råkade skicka in i fel grupp :P
Mvh Simone
Visa gärna några fler bilder.

Om du vill ha en riktig tavla så vet ja en som kan hjälpa dig.. och om man berättar om varför man vill ha det målat gör han det i prinsip till självkostnads pris, det matrialet kostar och han är hur bra som helst.. har målat ett helt katt hem inne i stan.

Det ligger link til en som maler utrolig bra på min hjemmeside. Prøver å legge link her: http://sitekreator.com/Craviapastels/commissions.html
jag gör annorlunda porträtt i lera… både på katt och hund. 
avbildar hundens huvud i lera, målar det efter foto och fäster det sedan på en ram..
Huvudet är ca 12 cm högt och 6-8 cm brett. Kan göras lite större också. Ram kan du ju även köpa själv och limma upp det på om du vill ha en speciell ram.
Hör av dig om du är nyfiken! Annorlunda porträtt.. inte vad du sökte men kanske intressant ändå?
/ Carro
carro_a78@hotmail.com
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Jag redigerar även foton i Photoshop som du sedan kan skicka in och trycka upp på tex Canvas…
http://www.borresnorre.se/cw/ ser du lite :)
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

#2 Kontakta mig privat :) Vill gärna veta vem den här personen är :)
#3 Ska kika :)
#4 Lät intressant, så man får 2hunden" som lera eller som tavla? Hängde nog inte med där xD
#5 Är det bara "vanlig" redigering eller målar du i photoshop med?
Här kommer det fler bilder: (kanske inte dom bästa bilderna eller kvalite och här är han gammal på alla bilder, ska försöka hitta bilder på när han var ung xD)

Helene Holmström har anlitats av SRC förut och är jätteduktig i mitt tycke! Här är länken till hennes hemsida:
http://www.helensstudio.se/index.html
Jag avbildar huvudet i lera som sedan målas… då det är torkat och klart limmar jag upp huvudet i en ram.. på glasskivan. Hoppas du förstod nu :)
Jag redigerar fotot i photoshop.. enligt önskemål..
utgår ifrån fotot.
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Tack så mycket men har redan fått tag i en som har målat av den åt mig :)