Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 3160 ggr
Omorose
0

Inte bara kattmänniska..

Jag må älska katter över allt, men jag skulle nog tycka att livet är allt tomt utan en alldeles underbar hund. Det som inte katter ger, ger hunden och omvänt. För tillfället har jag ingen egen hund utan snyltar på mina föräldrars älskade flatcoated valp på 7 månader. Gladare hund får man allt leta efter! (det är ju iof en flat) Det lugna och avslappnade sättet hos Ragdolls är inget man känner igen hos denna valp hehe.

Men en dröm är att så småningom köpa mig en hund, gärna då en dobermann som jag alltid velat ha. Fast det kanske blir en flat, nu när jag lärt känna denna underbara ras! Kyss

Någon annan som också har hundar som intresse, kanske t.om föder upp hundar?

*Lägger detta inlägg i OT hehe ;D

Leorag
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Jodå här bor det en hund också, en härlig kille på snart 3 år Glad

Omorose
0

*krama* helgooo vovve! Kan lägga upp en bild ja också. =) Här är han en liten skit..

Helona
0

Även här bor det en hund. En dvärgspets på 3,5 kg. Här kan vi snacka om en liten skitSkrattande. Men det har hon ingen aning omFlörtJättesöt Leonberger o Flat.

Åsa

Hvenhildas
0

Det hade varit roligt att ha en hund. För några år sedan såg jag en agility tävling och det såg så himla roligt ut. Men då jag bor själv och jobbar på dagarna och kan inte ta med vovven till jobbet så det där med agility får väl vänta till pensionen (som närmar sig med stormsteg Skrikandes )

(fyllde hälften av 100 för ett tag sedan Förvånad)

-------------------------------------------------------------------
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt

Singo-Torpet
0

hos oss bor en liten JRT sen i midsommras.. underbart snäll och full med fart och energi…

Annika65
0

Jag är också hundägare och har haft hundar i hela mitt liv känns det som.Skrattande Jag har nu två King Charles Spaniels (mor & son) som jag har rest land och rike med på utställningar. Men nu kommer dom att få lite vila under 2009 då jag tänkt satsa på kattutställningar istället. Glad

GunBertus
0

Jag är uppfödd med Fransk Bulldog men har på haft Boxer sedan jag skaffade egen familj..

tyvärr blev det så att en jobbarkompis fick ta över honom under vissa omständigheter men 10 härliga år fick vi tillsammans.

Boxern är en perfekt familjehund..

jag älskar alla trubbnosta

Bulldogg,Boxer,Mops,Mastiff och så älskar jag GrandDanois:)

Kattungar väntas hos GunBertus

GunBertus
0

Jag är uppfödd med Fransk Bulldog men har på haft Boxer sedan jag skaffade egen familj..

tyvärr blev det så att en jobbarkompis fick ta över honom under vissa omständigheter men 10 härliga år fick vi tillsammans.
Jag ställde även ut i liten skala och det gick jättebra..

GunBertus
0

Jag är uppfödd med Fransk Bulldog men har haft Boxer sedan jag skaffade egen familj..

Jag ställde även ut i liten skala och det gick jättebra..

Singo-Torpet
0

#9 kul med en som gillar fransk bulldog, en sån skulle ja vilja ha någon gång längre fram… men en griffon skulle inte vara fel det heller ;) en trubnosad till.

Azzis
0

Jeg har tidligere hatt Rhodesian Ridgeback, en herlig men krevende raseFlört Om jeg skulle hatt hund i dag, så ville det blitt en American Staffordshire BullterrierKyss #10 Jeg liker Mastiff, Boxer og Grand D ogsåFlört

Leorag
0

#2 och #3

Tack så mycket! Han är en helgo kille, man kan sitta i timmar och kela med honom Kyss Skickar med en "bonusbild" från valptiden, tiden går fort ibland Skrattande

ThereseB
0

Åh, vilka fina bilder på hundarna. Vilka sötnosar!

Här bor det en Rottweiler, en liten tjej på snart 5 år. Ragdoll-Simba är ju 1 år nu, och ni må tro att han älskar sin stora-syster. För övrigt tror jag att Simba är helt övertygad om att han är Rottis…

Dessa djur hittar man allt som oftas sovandes intill varandra (Simba lägger sig intill Leia) och var natt börjar med att Leia sover i sängen, på sidan, och Simba ihopkurad vid hennes hals. De är så söta tillsammans!

Livet utan hund är helt otänkbart för mig och nu när jag lärt känna denna underbara ras, Ragdollen, så är det helt otänkbart att leva utan en Raggis också.

/ Therese

PS Bilden är från Simbas 3:e dag hos oss :-)

Omorose
0

#9 haha fransk bulldogg är ju jätte söta! Jag önskar allt oftare att det hade blivit en trubbnosad hund, för attans vad ont det gör när han kommer och stöter en med nosen, blåöga, fläskläpp och sprucket ögonbryn är det smickrande följderna..Skrikandes

Singo-Torpet
0

#14 de lider ja inte av :) min skit är ju som sagt en ganske liten skit :) max vikt på 7kg eller så min ligger väl runt 5-6 skulle ja tro och ca 25hög :9 en liten förpackning med en stor hund inuti ;)

raggorgeous
0

Visst är man hundmänniska också!  Skrattande

Jag har haft rottweiler sedan 1998 och är helt fast i rasen! Den passar mig perfekt.. envisa, maffiga, stora nallebjörnar!

Min första rottweiler (född 98) var Sixten som tyvärr fick tas bort pga sjukdom 2002. Honom hade jag just utbildad till Tjänstehund inom försvaret inom bevakning. Är själv hundförare inom försvaret.

Vintern 04/05 kunde jag inte vara utan hund längre utan köpte min Boris.. tänk vad tiden går.. han blir 4 nu på nyårsafton! Vi kör mycket spår och uppletande på fritiden. Spår är han fantastisk på, superkul! Han har även ett antal avkommor som vi är såå stolta över!

Andra raser som ligger mig varmt om hjärtat är främst Labrador då jag alltid haft labbe i släkten och också jobbat på en labradorkennel som kennelflicka i 5 år. Haft egen labbehane också men den tog exxet med sig då vi separerade. Annars är Staffordshire Bullterrier, Bullmastiff, och Bullterrier favvisar.

#13 -Pst. Boris skickar en *nosis* till Leia *blink blink*

Besök Boris hemsida på www.borresnorre.se
/ Carro

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Singo-Torpet
0

#16 om ja inte lyckas sätta käppar i hjulet har vi rottis vi med snart skulle ja tro, sambon är frälst i dem och hoffarna.. men ja tycker inte vi har tid för någon av dessa 2 raser just nu.. han hade rasen (hoffavart) som liten.

min hund (#5 ) är nog inte så bra på något än… ? vara söt kanske, ja han kan ju sitt ligg och  grunder och så, övar spår just nu…går faktiskt bättre än ja trodde.. snart ska vi börja med agillety är tanken iaf..

raggorgeous
0

#17  nej man måste ha tiden om man ska ha brukshund, och viljan att lägga ner den tiden också! Men samtidigt behöver man ju inte köpa den valp som kommer från uppfödare som är strikt bruksinriktade så att valpen är hyper hela tiden.

Vi tränar spår eller uppletande 1-2 gånger i veckan och det räcker hur bra som helst. Sedan är det ju träning varje dag då man är ute på promenader, uppletanderutor inomhus (glömda toarullar med godis i)..  middan i en PET-flaska i mm mm… man kan aktivera dem på många vis.

Förstår att din sambo är frälst.. det är jag med! haha
Kommer du också bli ;)

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

raggorgeous
0

Far & Son på busrunda i snön!

En av Boris söner på besök så vi åkte ut till skogen så de fick busa i den, då, djupa snön!! Helt underbart att se dem!!

Puss på pappa

Söta va!

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Omorose
0

#11 Rhodesian Ridgeback är otroligt fina, jag gillar hundar som behöver en bestämd hand, krävande raser. Det står mellan Rhodesian och Dobermann för mig :)

#16 Rottweiler är också underbara men som du säger, dom kräver arbete. Tyvärr har jag mest fått en dålig bild av rottweilern, pga de som inte tränar dem tillräckligt. Visst är det en ras som har lättare att lägga på sig men dom ska ju inte kunna rulla fram!

Det är ju bra att vi har raggisar, iaf min donna har lätt att acceptera flåsande yrväder som springer runt och har sig. Huskatten däremot sitter på fönsterbrädet och gör sina fulaste och mest skrämmande miner då vovven är på besök FlörtSkrattande

raggorgeous
0

#16 du menar att de inte motionerar dem tillräckligt? Att de blir tjocka? Det är ju inte bara rottis iof *s*

Sedan är det ju skillnad på kroppsbyggnaden på en rottweiler på 55 kg muskler jämfört med en dobbis som är betydligt smäckrare! Men självklart ska ingen hund vara tjock! Skaffar man hund måste man ge den allt den behöver och se till att vara påläst om sin ras innan man köper den! Hund är ett stort ansvar!!

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Omorose
0

#21 precis, nej nej, självklart är det inte bara rottis hehe. Tänkte mer att det har som blivit likt en bild i mitt huvud av rottis, tyvärr. Men när jag väl ser en snygg och välmående, då blir jag allt sugen på att ta med den hem, riktigt stiliga! Jag menade inget negativt mot själva rasen, tycker att dom är underbara, härligt temperament har dom också! Skrattande

raggorgeous
0

#22 ja de är för goa!! :)

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Evenstars
0

# 16 PUSS på Borre Kyss. Han är en riktigt snygging!! Hälsa och tacka Borre för att ha fostrat min första raggis-avelshane så bra som kattunge Skrattande

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Evenstars
0

OCH självklart har jag hund också Skrattande två faktiskt. Vi har två chinese crested, en puff och en naken.

Här kommer Edgar…

S*Evenstar's

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)

Christina

Evenstars
0

och jag och Chanelle på utställning i somras…

S*Evenstar's

Christina

Evenstars
0

Måste lägga in två bilder på Emperio och Edgar, då Edgar var valp och Emperio kattunge Skrattande

S*Evenstar's

Christina

Evenstars
0

Är de inte uuursöta, hahaha. Mitt hjärta hoppar ur kroppen!! Kyss

S*Evenstar's

Christina

Wonderdolls
0

#27 #28 KyssVad gulligt!!!!Kyss Man smälter!!!!Kyss

Omorose
0

#28 Åh va sött, jätte kul att se :) Jag önskar att mina klickar så bra, men flaten är för mycket till drama king Flört han mognar väl säkert han någon gång också , är ju bara barnet än!

Alexeys
0

Å vilka fina vovvarKyss

Själv har jag en Dobermann tikGlad som heter Eazy www.alexeys.se

Fantastisk tik med ett helt underbart temprament. Så duktig både på spår och lydnad.

Tänk dom ger så otroligt mycket tillbaka precis som våra underbara Ragdolls.Kyss

Alexeys
0

Eazy är med i en tävling som heter veckans vovve…….

För hon kan skratta Skrattande 

Här gosas det!Kyss 

Katterna bara älskar Eazy.

Alexeys
0
Omorose
0

#31 Åååh *hjärta* dom är så otroligt snygga, och har riktigt stora förutsättningar för att bli superbra hundar, med lite arbete så =)

ThereseB
0

Vilken sötnos som kan skratta #32 :-)

Jag har sett hundar som lyfter överläppen och flinar, men att skratta med hela munnen har jag aldrig sett. Vad kul!!

/ Therese

raggorgeous
0

# 27 och 28 - MEN Sååå söta!! Hoppas jag kommer kunna ta massa kort på Boris och bebbarna!! :)

Häromdagen gjorde jag en "Cesar Milan grej" bara för att testa.. la ner Boris på sidan och sa att han skulle stanna så (det kan han) sedan fick kattungarna klättra på honom… och han låg där så stilla och fint och bara undrade vad i tusan det här var frågan om! haha
Bra för att lära honom att alla kattungarna är över honom i rang.. inte för att han nånsin har nåt problem med katter men iaf.. bara för att :)

#32 Urskön bild!! Vore ju superkul om du kunde spela in henne på film och lägga ut här! *s*

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

katjar
0

här har vi förutom en ragdoll en beagle som är varldens snällaste.

nu har han äntligen fattat att hans korg är hans och därför vänligt men bestämt puttar han ut katten.

trevlig kombination katt hund