Missöden kan inträffa
När jag kom hem idag hade någon av katterna lyckats att dissekera datormusen i tusen bitar. H*n trodde kanske att det var en riktig mus?! Hur som helst; den är helt obrukbar. Som väl var har jag några till och att hitta den skyldige är bortom min förmåga.
Hur som helst älskar dem alla lika mycket i alla fall.

Ja jag hade ett missöde för en månad sedan. Glad i hågen hade jag köpt mig en ny mobiltelefon. Laddade den under natten och tog stolt med mig den nästa dag. Var nöjd i flera dagar tills det var dax att ladda den igen.. Va sjutton?? var är laddaren? Kryper på golvet under byrån ligger laddaren och sladden är i miljoner små delar! Så nu ligger de nya telefonen hånfullt på byrån min gamla i väskan igen och katterna nöjda sovandes på sängen. Tur för dom att vi älskar dom vilket fall. (Även om en och annan ramsa föll över mina läppar)

Din stackare! Mobilladdaren är också ett populärt tilltugg, det är vid sånna här tillfällen ens katter sjunker snabbt i pris ;D skämt åsido.
Tur att katterna är skickliga charmörer!

1# attans du han före ;) *ler*

musen har dom inte rört vet inte om det beror på att det är en sladdlös sådan.. men 3 mobil laddare har vi av-verkat.. tror hunden hjälpte till på ett hörn… arg blir man men de går över lika fort går ju att köpa nytt..

Jag har torkat mina sladdar med lite pressad citron,,
efter det så har dom tappat intresset för sladdarna..
//Elsa
Samma här, mobilladdaren rök första veckan det lilla skrället (Älskar dig Simba) bodde här. Kattung-j**el, tänkte jag och stoppade laddaren på säkert ställe.
Någon dag senare hade dottern bara en hörlur till mobilen. Den andra låg ituäten på golvet. Då var katten billig… Sedan dess (peppar peppar) har han inte gjort större skada än att haft ner två blommor i fönstret. Men där får jag skylla mig själv; jag matar fåglarna genom att hänga "bollar" på termometern, självklart blir det jättespännande för Simba att smyga och hoppa på dessa fåglar och i början rök blommorna tills jag lärde mig att flytta på dem.
/ Therese

När jag köpte dator några år sedan och som sist öppnade lådan med "loud speakers" (vad heter dom på svenska?). När jag omelderbart började koppla de med datorn var ledningen mellad de två speakers avbruten och jag såg tydliga tadmärken på den och Jussi med uttrycket "det var inte jag". Så var min dator många år med bara en speaker.

mina har inte heller rört några mera sladdar.. ja blomkrukor är ett annat kärt ämne.. huvva men de är mest cooisen som står för jorden på hela golvet.. men nu har ja sålat ut så de finns plats för honom i alla föster sen dess har nog inget kruka åkt i golvet..
#7 tror du syftar på högtalare. :)

#8 Om det är att katterna gräver med tassen i blomkrukan (vilket oftast resulterar i att den faller till golvet ) så funkade faktiskt apelsinskal för mig. Jag la bara apelsinskal i krukan lite här och var och katterna lät bli den. Jag tror dock att man behöver byta ut skalet någon gång…

*Sedan ska jag köpa häftmassa och sätta under krukorna så kanske dom håller sig på plats hehe.

#9 nej kan trr han är så small så han kan slinka förbi, han gräver inte förs krukan är i tussen bitta och jorden på golvet :) och då är inte jorden på ett ställe utan i hela huset….. :( men som sagt ingen kruka åkt på 2mån nu så de är bara att hålla tummarna på att min utsålning funkar.

#11 haha ok :) han är lite optimistisk om sin storlek, stackarn heh..

#12 tror tyvärr alla mina katter är det, även smalisen här hemma tror han är pyttliten man kan komma igenom en stängd dörr bara man pressar tillräkligt i dörrspringan ;)

#8 Ju. högtalare menar jag. Tack :-)

Här går det åt hörlurarsladdar till Mp3 spelaren på löpande band vet inte hur många nya jag köpt. Alla vasar och krukor sitter fast med dubbelhäftande tejp så de ska förhoppningsvis klara sig. MEN mina stackars palmer som haft 3 fina bladverk är nu bara en pinne som sticker upp ur jorden så det ser kul ut för dessa palmer står i många av mina fönster.
Men visst är de världens goaste ändå…….. (kattskrällena menar jag)
Vi har ursöta bebisar !!!!

Ja hjälp, här gick det åt tre hörlurarsladdar i våras när jag hade kattungar här hemma, plus radioantennsladden till stereon. Högtalarsladdarna gick också av så jag fick kapa dem en bit. Och jag har nyligen köpt ny ljudsladd mellan datorn och tvn eftersom den gamla glappade enormt efter att ha blivit piercad av ett otal små kattungetänder. 
Det verkar som att mina katter har en förkärlek för sladdar som transporterar ljud?? Hihi… Resten verkar ha blivit förskonat, det är tydligen bara smala små sladdar som är intressanta.
---------------------------------------------------------------------------
Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com
---------------------------------------------------------------------------

Oliver välte en blomvas över min bärbara dator, den blev aldrig riktigt sig själv igen. Oliver var väldigt billig den kvällen…
Annars har katterna skonat mina sladdar och elektriska prylar, Herkules brukar ibland putta iväg mobilen eller telefonen eftersom han tycker att ringsingalerna är irriterande.
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!

#17 haha en till som tycker man är för långsam med att svara min melker lägger sig på telefonen när de ringer då blir de tyst igen tycker han..