Utan julgran i år
Skulle klä granen idag,maken var och köpte en stor fin kungsgran igår,(svindyr).
sagt och gjort vi skruva fast den i julgtansfoten tillsammans med 5 nyfikna medhjälpare.
Sen när vi skulle börja att klä den så ville Safire mer än gärna hjälpa till. Och vips hade hon snabbt klättrat upp en bra bit upp i granen.
Dom andra katterna satt nedanför och titta frågande.
Hon hoppa ner och vips så var hon uppe igen.
Maken och jag titta på varandra.,hur gör vi nu??
Några kulor kom i och då blev det genast ännu roligare..
Nej vi gav upp . så nu blir det ingen julgran inne utan den får stå på altanen och lysa istället…
God Jul alla och lycka till ni som ska ha gran

Haha, ja, såna e dom! Marodörer!!
Jag har trotsat alla mina principer i år och tagit in granen tidigt, idag på tredje advent tom
. I vanliga fall så tar vi in granen dagen före julafton men eftersom vi bodde i flyttkartonger förra julen så vill jag gärna njuta extra länge av julen i år, dessutom så vet jag precis hur mycket jag har kvar att göra inför julen i år så det känns rätt skönt att den är på plats. Har man barn så måste ju granen va inne liksom??
Tre gånger har jag flängt ner vårt yrväder Aurora ur granen, där hon gärna plockar ner alla kulorna! Nedrans katt!! Vet inte om hon får tillbringa nätter och dagar i tvättstugan om hon inte lägger av eller också får hon flytta till nån fodervärd över julen
.
Anyways, God jul på er alla. På bilden har jag min kattvakt Bosse som ser till att alla kulorna hänger kvar på sina grenar!

En ståltråd fäst i taket fixar granen stående! Plastkulor och utan glitter får det bli!
Vad vore julen utan glada lussekatter?

Den var underbar Ragstar. Precis så var det…..
Vilken liten marodör! Men söt är hon! Jag hoppas att mina inte bryr sig i år heller!

Här har vi plastgran. Ingen har klättrat ännu men Herkules ställer sig på bakbenen och skakar på grenarna tills kulorna trillar ner på golvet och kan användas som leksaker av Idun och Negrita. De som säger att plastgranar inte barrar har uppenbarligen ingen katt… 
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!
Här kommer en bild på vår plast-julgran. Den sattes upp dagen före julafton och står fortfarande. Det har den i och för sig gjort alla mina kattår…och det är många det ;)…
Första kvällen förknippar katterna sina försök till julgransplundring med beskjutning av vatten från någonstans ;), sen är det inte kul längre och försöken till julgransplundringen slutar.
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------

Först tänkte jag inte ha gran eftersom jag har 6 kattungar på 7 veckor nu men men vad gör man inte för sin treåriga dotter
Nu har vi en ful men charmig liten gran, riktig, som med fot är ca 1 meter hög och döm om min förvåning så har ingen ( ! ) brytt sig om den ännu. I granen har vi kulor och en smällkaramell och några svampar *haha*
Vi har haft kungsgran nu i flera år… och den är stadigt fastfjättrad med en rejäl skruv i väggen så den INTE kan välta…
I år har vi ju tre juniorer här hemma så det är absolut nödvändigt.
De flesta kulor vi har är såna som bara studsar om dom faller ner… Det har blivit så efter alla år med massa barn och katter… Det mesta är anpassat och tål hårda tag…
Så Vi har också envist hållit kvar vid gran… varje år…. annars har man ju ingenstans att lägga alla julklappar.. hehe
# 8 Vilken jättesöt liten gran och jättesöt liten tjej :)
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------

#10 Tack snälla! Hon har klätt granen själv och är så stolt att hon nästan spricker