Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 14-ot-off-topic
Läst 592 ggr
englagirl
0

Turbulens på Nyårsfton!

Hej allesammans!

Inte en Nyårsafton som man hade hoppats på precis:-(

Min äldsta dotter ringer till mig då hon precis kommer hem till gården och har slutat sitt jobb 21,30 och jag är på fest hos en av mina bästa väninnor och Maja gråter och är helt hysterisk och säger att brandbilarna står utanför och hon frågar om jag glömt nåt ljus på?????????

Näääääääää, det hoppas jag inte skriker jag tillbaka och hon rusar fram till brandmännen och frågar var det brinner eftersom hon ser att stegen är hissad precis där jag bor och dom talar om att det är i min gamla lägenhet det brinner i, lägenheten under där jag bor nu !!!!

Jag har telefonkontakt med henne hela tiden skakande och gråtande och får veta att dom har läget under kontroll, PHU!!!!!!!

Jag hör att hon "väser" fram till brandmännen att jag har en hel del katter som måste räddas men det är ingen fara säger dom!!!!

Mitt hjärta har nog aldrig slagit så fort och jag bara skakade och visste varken ut eller in!!!!

Jag fick så pass mycket ur Maja att det var ingen fara längre MEN, hela mitt sovrum var rökskadat och jag kunde absolut inte sova där inne inatt!

När jag kom hem så kunde jag bara konstatera att så var fallet och resten av lägenheten luktar fortfarande rök men katterna är utom all fara och det är huvudsaken :-)

Jaaaa, det var lite av min Nyårsafton, hoppas att eran var bättre!

Kram

//Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

raggorgeous
0

Men herregud vilken tur att det gick bra!!
Det var verkligen för väl!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

CharmingRags
0

Hej! Vi är precis hemkomna efter en trevlig fest i goda vänners lag. Partyt slutade med att vi hade punktering på vänster framdäck på SUV'en. Suck. Allt gick bra till slut och nu är det natti natti!
God fortsättning på det nya året! Skrattande

englagirl
0

#2 nääää vad tråkigt!

Tur att det gick bra och god fortsättning på det nya året Skrattande

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Rosino
0

Vilken tur att det inte gick värre åtminstone! Men bättre slut på det gamla och början på det nya året kunde ni ha fått!

God fortsättning!

Limin
0

Men, så hemskt!!! Tur att allt gick bra och att katterna inte hade fått i sig rök.

Heros
0

Usch Lena så hemskt jag tror det är allas fasa att få uppleva det du gjorde, tur att allt gick bra Glad

#2 rally Anna Cool

God Fortsättning Allihopa!

Singo-Torpet
0

tur att de gick bra kan bara föreställa mig hur de kändes när hon ringde ursh.. god fortsättning.

Sprattelkattens
0

Vilken mardrömsupplevelse!

Här hade vi en lugn nyårsafton med influensa i familjen, katterna sov större delen av kvällen och brydde sig inte om raketerna.

-------------------------------------------------------------

Whiskykullen är här!

www.sprattelkattens.se

englagirl
0

Tack allesammans för eran omtanke, det värmer Skrattande

Katterna mår bra och det verkar som om ingen har tagit någon skada.

Man får ju så mycket tankar då man får ett sådant telefonsamtal och innan man har kommit hem för att se hur allt är. Jag har ju en del kattungar nu oxå men som tur var så håller dom till i andra delen av lägenheten där det inte blev rökskadat.

Min dotter var ju snabbt på plats eftersom hon slutade jobbet precis och hon kunde lotsa in dom i andra rum som inte var rökskadade tills jag kom hem, tur att man bor stort (8 r o k) så det fanns plats för mina pälsklingar.

Jaja,slutet gott allting gott och hoppas att resten av året blir bra :-)

Tack alla igen för värmande ord!

// Lena

//Lena

www.categoris.se

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Ragdollmatte
0

Men Lena, så hemskt! Skönt att det gick så bra som det gjorde i alla fall även om ni måste ha fått en rejäl chock.

Vi hade en lugn hemmakväll med missarna. De är ju inte så förtjusta i raketer och smällare. Molly & Asterix sprang och gömde sig under soffan och kom inte fram förrän det värsta var över. Lukas blev rädd först och sprang fram och tillbaka som i blindo men lugnade ner sig ganska snart.

God fortsättning!

Kram

Karin

Tillemoras
0

Fy vad hemskt, stackars dig/ er men tur i oturen att det gick som det gickGlad

Min sambo var sjuk så här hemma var det lugnt. Grannarna pangade lite så Atlas och Astrid sprang runt och morrade. Kattungarna var lyckligt ovetandes vad som försegickSkrattande

FunHouse
0

Usch stackars dig vad otäckt men vilken tur att det gick bra och att ingen blev skadad.

Kan berätta en sorglig sak jag inte nämt här på forumet innan, för att jag blir så ledsen när jag pratar om det, men min första
Ragdoll HoneyPie omkom i en villa brand några dagar

innan julaftonGråter. (Hon bodde och ägdes nu av min fd foderfamilj).
Hon somnade in av den farliga röken när hon låg i sonens säng. Tack och lov låg sonen inte i sängen den natten..

Tack och lov så klarade sig hela övriga familjen.

Så mitt råd till det nya året är att kolla era brandvarnare. Det har jag gjort nu. //AnnaCarin

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

englagirl
0

#12 Usch vad tragiskt!

Sänder dig och familjen en tröstkram Gråter

// Lena

//Lena

www.categoris.se