bilder för dagen

En sån goding! Jätteblå ögon….så klart
Åsa

Amber

Vilda har nåt extra tycker jag. Men hur är det med ögonfärgen?
Spelar ingen roll,för jag tycker hon är suuuper!
Åsa
Nejdå Vilda har jätteturkost blåa ögon.. ska försöka fånga rätt färg på en bild…

Stört oooomöjligt att välja,vem av flickorna som jag gillar mest 
Åsa

Oi, masse bilder
Kattene dine er virkelig fine, Unni, og min favoritt er nok Amber!

NU RÄCKER DET!
Pulsen är hög o svetten pärlar sej i pannan. Såna här bilder ska man lägga ut lite försiktigt. Inte bara kasta rakt på folk så här!! Åh! Sista bilden på Geisha………

Jättefina Unni! Kul att se.

Puh… Bombad av finbilder… Geisha och Vilda är verkligen docksöta!
Amber och Boven med så klart!

supper snygga systrar…

Amber har verkligen blivit vacker som en dag. Men jag gillade henne även som ung förstås. 
Apropå ögonfärg på bilder, du borde kika lite på vitbalansknapparna på kameran, eller kanske börja fotografera i RAW så att vitbalansen går att justera i efterhand. Jag vet ju t.ex. att väggen på bilden är betydligt blåare än vad den ser ut att vara på bilderna så det kommer ju självklart gälla även ögonen.
Lycka till!
---------------------------------------------------------------------------
Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com
Jättefina bilder Unni!! Så underbart fina systrar. Gillar dessutom verkligen Amber. Brukar gå in och glutta på henne nu och då.
Kram Kicki S*Evenstar's
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------

Å vad de växer!
Geisha är ju riktigt läcker.
Massa kramar Alex och Nova Star
# 25
Tack för tipset Erica.. jag måste verkligen ta itu med alla finesser på kameran…
men om man fotar i RAW… är dom lika lätta att lägga ut på nätet och skriva ut och allt sånt… eller?

Om man fotograferar i RAW så måste man först redigera bilderna i ett speciellt program, och från det programmet sparar man bilder som jpg. Så det blir ju lite mer jobb men det kan det vara värt ibland. :-) Jag kan tipsa om ett bra program, det heter Rawshooter Essentials och jag hittade det gratis nerladddningsbart när jag googlade.
Annars finns det ju funktioner i Photoshop man kan använda för att korrigera felaktig vitbalans i efterhand, åtminstone litegrann, om man nu har Photohop. Kolla under redigera - bild och sedan fotofilter (cyan brukar bli bra mot rödstick). Under samma meny finns även kurvor (finns dock ej i elements), och selective colors, vet ej vad det heter på svenska. Sedan använder jag ofta nivåer för att förbättra dassiga kontraster. :-) Synd att du bor en bit bort, det är lättare att förklara genom att visa. ;-)
Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com

Unni !!!! Vilka GODINGAR ,,,,,,,
…..Du kan komma hem
Till mig vetja Ta med dig Amber till att börja med så får vi se
om jag har någon fin hane på lut ,,En bebis efter henne vore inte så dumt Hon har allt den tjejen
…
Dom andra tre blir bara vackrare och vackrare gud vad dom har växt till sig …
Super fina Unni verkligen och vilken ögonfärg dom har
..
//Elsa

Amber var utrolig nydelig

Super fina tjejer du har….. Amber…. mums