IDP i Kista
Till helgen är det ju IDP-utställning här i Kista och jag tyckte det va ett toppen tillfälle att ställa eftersom vi inte kom med i uppsala i februari. Tar med mig Dundee RAG a 03 och Belli RAG n 21, båda dagarna.
Är det några här inne som ska ställa ut, och i så fall vad ska ni ställa?

nej, ja tänkte först åka men ja strunta i det och anmälde till UK men kom inte med vi heller så det blir inte mycket utställning förs i mars som de ser ut nu då är både SK och speciallen..
men du.. visst är det husdjursmässa också i Kistamässan till helgen?
3-6 januari har jag för mig
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

#2 Ja utställningen är PÅ husdjursmässan haha! Samma plats, samma sak.
Jag kommer att döma kaninhoppningen, så mig hittar ni nog i kaninhörnan, men jag ska försöka hinna bort och kolla på alla fina katter =)
Vi kommer dit för att få se OldTowns Hannibals utställningsdebut. De flyger ända från Luleå för att vara med på utställningen!!! 

Vad kul Juha! Vilken dag kommer han, eller kommer han båda? Hur gammal är han nu?
Jag kommer på lördagen med min kastrat Cirrus samt min blå bicolorflicka Leica som gör debut i öppen klass. Det ska bli roligt, även om det är synd att man måste ställa ut på IDP för att komma med. ;-)
---------------------------------------------------------------------------
Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com

Hejsan, Erica!
Han kommer att vara med båda dagarna. Hannibal är 8 månader.
Kul med en katt som heter Leica.
Är man fotofreak, eller?
Ser fram emot utställningen då jag aldrig besökt en IDP-utställning tidigare.
Vi ses på lördag med fulladdade batterier. 

Snowdollz - Han ser jättefin ut verkligen! Ser ut att vara en stor kille! Det kommer bli tre fertila blå bicolors på plats åtminstone på lördagen så en BIV blir det då iaf! :-) (om det nu tas ut BIV på IDP) Att vara strandad med kattungar är ju inte helt fel ändå. 
Ja Juha, minst sagt fotofreak! Hennes bror Kodak (kallas dock numera Tux) kommer även vara där, men jag lät syrran Minolta stanna hemma då jag inte tycker hon passar på utställning just nu. :-)
Jag har heller aldrig varit på en IDP-utställning så det blir intressant. Jag har försökt läsa på om BIR och dylikt men det var inte lätt att tolka. Man får väl känna sig lite som en nybörjare igen antar jag! 
Väl mött på utställnngen.
Ser fran emot att träffa dig och din katter igen. 
Juha
Jag tänkte kika förbi på söndag… förmiddag..
Vilka är där då av er?
Ska bli kul att få ett ansikte på er som är där… man skriver ju mest bara annars här, i gästböcker mm :)
LYCKA TILL NU allihopa som ska ställa!!!
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
Nu har vi besökt vår första IDP-utställning eftersom en av våra avkommor, OldTowns Hannibal, ställdes ut där. Det var en debut med mersmak då han först blev Ex. 1, därefter BIV och slutligen Domarens Bästa (Nominerad). En debut med mersmak med andra ord.
Passar även på att gratulera Cheeserica, då hennes Cirrus blev Bästa Kastrathane.
#12 WOW!!! GRATTÏS! vad roligt!!
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Ja gud! Ett BIS, det trodde jag aldrig!
Min älskade Cirrus! Det var väldigt kul, men synd att det inte var en SVERAK-utställning säger jag bara!
Cirrus fick CAP och blev Domarens Bästa, Bäst i Grupp (bicolor) och Bäst i Ras (om än med ganska få konkurrenter) och BIS, men det enda priset vi kom hem med var en kokard för BIS. Fick även 2 kg torrfoder som jag gav bort till Kattvärnet i Haninge. Ganska bisarrt att priserna på vårt KM var tusenfaldigt mycket bättre än priserna här, trots alla dessa tjusiga utmärkelser de delade ut.
Tyckte så synd om kattungeköpare och vänner som inte ens fick kokarder med sin hem för sina fina bedömningar, det fanns inga certkokarder och för NOM fick man bara en uppkopierad papperslapp… Och de sa inte ens namnen på de vinnande katterna i panelen. Nä, jag är inte prisfixerad, men det är inget showigt med en sån här katt"show" alls! Blir nog inget mer IDP för mig trots de fina resultaten… 
Skickar med lite bilder på min älskling, i full kondition nu för första gången i hans liv.
Fick tyvärr ingen bra bild på utställningen.

Skickar också ett extra grattis till hans son S*Cheesericas Kodak som fick en superbedömning av domaren och även han blev DB! 

Grattis, Cheeserica!!
Cirrus er jo blitt kjempefin!!
Grattis med flotte resultater alle sammen!

Tack så mycket Ragstars!
Jo han har verkligen utvecklats! Han får mig att känna att jag vill kastrera alla mina katter på en gång, de är så underbara som kastrater! Hihi
Ska se om jag kan få upp någon mer bild på Cirrus sen.

#15 Grattis till alla kanon resultat!!!
Nu förstår jag varför jag aldrig har blivit tipsad om att gå på en sån utställning……Låter trist och rörigt

Tack för grattiset!
Jag tar åt mig lite av det iaf, hihi.
Det har skrivits lite om utställningen på ett annat forum och där framkom att detta bl.a. var klubbens första utställning, så jag kan förstå att det kunde bli en del misstag. De verkade iaf vilja ta åt sig av kritiken så vi får hoppas att de lyckas bättre nästa gång!
Kanske får jag prova på någon mer IDP-utställning i framtiden innan jag fäller mitt slutgiltiga omdöme.