Tips till hankattsägare....
Jag har efter lite skepsis inköpt en UV-lampa som ingår i Urine Off- serien som hittar urin fläckar från bl.a hankatter och DEN FUNKAR!!!!!
Funderade länge innan jag slog till och köpte den, var väldigt skeptisk (kändes lite CSI) Men ångrar mig INTE!!
Alla som har hankatt vet hur svårt det är att hitta stril-fläcken, för lukten sätter sig i näsan och till sist så tycker man det luktar överallt
Så detta är mitt tips till er hankattsägare för att underlätta vardagen för er med hankatter med strilbegär 
/Nina

Vilket bra tips! Inte för att jag har någon hankatt för tillfället men strilproblemet lär ju finnas kvar då även jag skaffar en hane :) Hoppas också att allt är bättre med din kastrat där hemma och hans fertilbeteende 
Sarah.

Håller med dig Nina den funkar bra!! Nu slipper man gå runt och sniffa nu blir det mer spännande
helt klart CIA känsla. Men jag har aldrig hört dom stånka och stöna som jag gör när jag kryper runt på golvet i mörkret på jakt efter "bevis"
/AnnSofi

Ja, den funker!!
Jeg har også det kittet….
Man kan også lyse på nyfødte kattunger med lampen for å finne ut hvilken variant den er (finne hvitt) og å oppdage "flekker" på ben og mage på en litt større kattunge. Lampen er en "blacklight" lampe, og flekker viser godt, spesielt på et lyst underlag.
Enda et tips for å få gubben til å vaske toalettet:
Be han skru av lyset i taket og kun lyse med lampen på toalettet…
Da ser han selv hur mye han griser til

(Og vips, så er forhåpentligvis toalettet rent
)

Tack för tipset om att man kan lysa på kattungarna. Ska absolut prova det när jag får en kull.
/Nina

Var köper man denna UV-lampa ?
Låter kanon bra skulle behöva en sån här hemma
…..
//Elsa
Jag har också denhär lampan, och

Jag har köpt min lampa på en djuraffär här i Umeå.
Kolla på djuraffären där du bor. Har dom den inte hemma så kanske de kan ta hem den. Den är inte dyr heller. Jag betalade ca. 160 kr för min. Och välvärd sina pengar
Jag beställde från ebay, 1 set med 1 flaska Urine-off och denhär lampan.

jag fick nån versting modell av denna av min pappa i jul klapp i år, den har både en lampa och ett litet lys-rör så du kan lysa en helväg i taget om du står en bit bort.. ska man använda lyssröret bör man dck dämpa belysningen i rummet för att få ästa resultat.. supper grejj inte minst för sin egen toa :) han betällde min på nätet vet ja.. kom på 3dar. pris vet ja inte då ja fick den i pressent.

Detta var ju super! Varit skeptisk på om det funkar, men nu vågar man nog köpa en själv också!
Medlet som hör till lampan fungerar det också? Tar det verkligen bort all urin?

Sprayen i serien Urine- Off fungerar utmärkt! Jag var tvungen att använda den senast idag och den har en mild lukt och tar bort kiss lukten totalt om man följer instruktionerna. Efteråt luktar det inte starkt rengöringsmedel som många andra produkter gör, för det triggar ju ofta igång att de måste gå och strila på samma plats igen