Badbalja till katten

ser smart ut, slippa stå hukad i duschen i timmar när alla katter och hunden ska badas.. en lite dum fråga bara stod det någon max vikt?
Ingen dum fråga! Neh jag hittar inget om vikt. Men vad väger små barn som badar i balja? 6 - 10 Kg? Har inga barn själv så jag vet inte

#2 inte jag heller lite därför ja fråga… om den klara 10kg ska ja nog slå till, har stora pojkar här hemma =) och en mindre hund som ja gärna skulle ha baljan till… ska helt klart kolls upp. har de hemsida som du vet?
www.babyproffsen.se sedan kan man söka på närmaste affär. Baljorna finns i lite olika färger.
Ingen med barn som kan upplysa oss okunniga *fnissar lite*
Det där var ju en smart idé, men en sådan balja till katterna! Att jag inte har tänkt på det, jag har ju barn och visste ju att det finns sådana baljor med ställning till… En sådan måste jag köpa :-)
Angående vikt - jag har bara använt balja till min dotter fram till ca 7 månaders ålder och då vägde hon strax under 8 kg. Men då hade man ju också en hel del vatten i den vilket väger rätt mkt, till katterna skulle jag bara ha den som duschställning och inte sätta i proppen… Jag tror iallafall absolut att baljan/ställningen håller för även den största Ragdollhane; eftersom den är tänkt till barn borde den ju vara ordenligt stadig och säker!
Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!
Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

Det var smart! Det värsta jag vet är att stå böjd över badkaret och knäcka ryggen när man ska bada sina pälsbollar. Hur högt upp kommer katten? Hittade inga mått på sidan.
Nu har jag läst på lite och man kan ha baljan tills barnet är 12 månader. Jag tänkte ju duscha katterna och låta vttnet rinna ner på en handduk för att inte låta för mycket
Blaizan sitter ner på en dubbel filt.

ja tänkte faktiskt försöka få ditt en slang så de kan åka direckt ned i avloppet, ska ta och åka och köpa mig en efter helgen tror ja…

Men va du e smart!! Mindre smart är ju jag som slängde min gamla i flytten för ett år sedan!!
Jag har skaffat ett duschmunstycke till köksbänken för att slippa stå böjd och känna ryggen knaka men nu när de börjar bli stora så är det lite meckigt att få ur schampoot ur pälsen… Det här är ju helt klart en kanonidé. Va du e smart Henrietta!!

Men til dere som ikke orker å kjøpe inn nytt babyutstyr:
Jeg anvender garderobestativ typ Elfa eller de som selges på IKEA, (Typ Antonius) og som sikkert de fleste har hjemme
Denne setter jeg oppi badekaret eller i dusjen.
Jeg legger en badematte i bunnen, slik at alt vannet renner ut og ned.
OBS: Jeg binder fast den øverste kurven og tar bort kurvene under, slik at det kun er stativet og toppkurven som anvendes.
Du kan nå bade kattene i god arbeidshøyde, uten å få vondt i knær eller rygg

#10 Jamen det var ju oxå hur smart som helst!! Himla fiffigt, det tror jag att jag skall testa minsann!!
#10 vilken kanon grej! Billigt blir det också!
#10 Också jättefiffigt, har du någon bild på detta?
Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!
Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

# 13: Jeg skal se om jeg kan få tatt et bilde i kveld og legge ut på forumet
Smart idé…men jag som är lite skölj-nojjig tänker på avrinningen, är det bara ett hål som i badkaret? Jag skulle i så fall borra hål i hela baljan
.
Vi har en alternativ lösning. Vi har löst det med en strykbräda av modell "modern". Den består av ett nätgaller då man tar bort tyget och skumplasten. Den går att reglera i olika höjder och dessutom kan katterna nypa fast sig i gallret och det verkar de gilla. Strykbrädan kör vi in i duschen och så står vi på varsin sida så ingen faller ner och vattnet rinner rakt igenom. Funkar kanon för oss!
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------

#15 Du får det att låta lite mysigt att bada katt
. "Vi"… Å, så trevligt! *fniss* Ja, här hemma är det jag som badar katt så för egen del gäller det att minimera alla alternativa flyktvägar. Tänk om jag skulle be om hjälp kanske
. Det var ju också en fiffig idé!

#16 ja de är mycket lättare när man är 2, ja får hjälp varannan gång ca.. men karln tycker att sista sköljningen tar en evighet :)
Att jag inte tänkt på strykbräda med galler! Vi navände en inplastad träbräda och den möglade.
Men visst är det smidigt när man är två! Vi badar alltid ihop så kan en skölja och en pussa på stackaren 

Ouch, nu blir jag avundsjuk! Undrar just vad jag skall muta med nu… 

?
# 19 Ja, du Maria…vad ska du muta med?…att han får följa med på kattuttällningen kanske
, haha
.
Min underbara man VILL förlja med på utställning. Men då är ju han föredetta tävlingshäst-hoppar kille
. När jag säger att det tar 2-3 timmar att bada en katt (för att testa honom
), säger han "det är väl ingenting, det tar 3 timmar att tvätta benen på en häst innan tävling", haha.
Vi hörs!
Kram Kicki
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------

Ha ha, när jag grunnat på det en stund och tänker efter så har han ju faktiskt hjälpt mig med att hämta handdukar om de inte räckt… Fast jag är övertygad om att han drar gränsen där… Ho ho ho… Vilken syn det skulle vara att be den långe hjälpa till med kattbad *skrattar så jag viker mig*! Kanske skulle jag köpa in lite konsertbiljetter?? ACDC kommer ju till GBG?? Hmm, fast då vill ju jag med…
Men helt seriöst, vad kluriga och fiffiga ni är tjejer! Eftersom jag har en såndär IKEA-grejsimojs i förrådet som väntar på en tripp till tippen så är det ju en kalasidé att testa denna idén!!