Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett09-recensioner-och-tips
Läst 1889 ggr
Evenstars
0

Evenstars bygger säkerhetsgrind för trappen ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I går blev det dags att äntligen byta ut den playwood som agerat grind till övervåningen då vi har kattungar. Playwooden har fungerat hyggligt. Vi och de stora katterna har hoppat över den. Jag ville att den grind vi skulle sätta dit var lika stadigt så att de stora katterna enkelt kan hoppa över den, men som ändå går att öppna.

Vi åkte med mål i sikte om hur vi ville att grinden skulle se ut till babyproffsen. Efter att vi nästan byggt om varje grind på babyproffsen och nästan blivit utkastade Flört (nejdå tack babyproffsen för all hjälp vi fick Glad)…åkte vi hem.

Väl hemma började vi bygga…och som alltid (kattgård eller bohage) har vi bygg-hjälp av våra underbara ragdolls. Någon som känner igen sig Flört?

Lägger in en suddig bild och länk om någon vill följa vårt bygge Glad:

[

http://www.evenstars.se/Buildingagateforthestairs/heywhatishappeninghere.html

](http://www.evenstars.se/Buildingagateforthestairs/heywhatishappeninghere.html)

Vi hade tänkt klä den på insidan med plexiglas om inte ni har något bättre tips? Det ska vara snyggt eftersom denna grind kommer att bli permanent hos oss.

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Singo-Torpet
0

ser kanon fint ut, din idé om plexiglas är nog inte dumt alls…

Sprattelkattens
0

Ser bra ut!

Vad har du för nät i trappan? Jag har också öppen trapp som jag måste säkra mot fallolyckor.

-------------------------------------------------------------

Whiskykullen är här!

www.sprattelkattens.se

Evenstars
0

# 2 Det är ett grovmaskat (20 x 20 mm) gnagnät i plast. Jag tänkte först sätta ett nät med finare mask (5 x 5 mmm) men insåg att det nog skulle bli för tätt. Jag vill ju inte att damm (inte för att jag har nått Flört ) skulle stanna innanför nätet under trappsteget, så vi valde ett nät med grövre storlek. Funkar jättebra.

S*Evenstar's

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)

Christina

ThereseB
0

Åh, precis så där har vi det med vår Ragdoll - ska vara med och hjälpa till…

Nu i julhelgerna har vi gjort om en del hemma, med massa turer till IKEA och därefter ihopbyggande. Simba ska självklart vara med och kolla kartoner och att vi bygger rätt, jag vet inte hur många gånger vi fick lyfta bort honom från bokhyllor och annat vi byggde :-)

Ser verkligen fint ut! Blir säkert jättebra med plexi-glas!

/ Therese

louisdolls
0

Jag har precis sama problem som du ,med öppen trapp alldeles innan för ytter dörren …..

När jag så småning om får bebisar verkar din ide´ kanon bra..

Gallret under trappen var bra ,för jag har funderat länge hur jag skulle kunna göra..

Tack för att du delar med dig av dina ideèr Kicki det hjälper nog många som har funderingar på hur man ska kunna göra smarta lösningar …Så att inte kattungarna gör sig illa.

Jag har även en våning till där vi har pinnstaket kan man kalla det runt trappen ,,

Funderar på att sätta plexiglas runt om så inte katterna kan komma igenom pinnarna,det är ca:9cm mellan dom och livsfarligt sen när man har små ulltussar som busar runt för fullt..

//Elsa

Evenstars
0

# 4 Ja det är ju det som jag ville visa med inlägget att så fort vi ska göra något har vi alla katterna till hjälp, haha. Typiskt ragdolls!! KyssUnderbart men det kan också bli lite väl mycket hjälp. Som du skriver, Therese, får vi också plocka ut katter ur kartonger och dyl.

Jag är säker på att det är många fler än jag och Therese som känner igen sig?!Glad

# 5 Tack Elsa! Håller med om att det är bra att få tips av andra. Jag funderar fortfarande om plexiglas är bästa lösningen?!

S*Evenstar's

Christina

raggorgeous
0

som sagt… jag kollade ju på plexi förut och hittade då en växthusplast som liknar plexi men är tunnare och även billigare..

kanske är bra med nåt lättare?

litet tips från mig… Kyss

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Omorose
0

Ser toppen ut! Jag håller med fullständigt, då man pysslar med nånting då är dom alltid där med en "hjälpande" tass Flört "ooh, vad är detta?, en bädd..till mig? Va snääält!, jaha du tänkte använda den här?…synd.." *sträcker sig över heeeela resväskan*

Era små hemmabyggen låter alltid så mysiga Kicki! =) Jag älskar att pyssla och bygga om saker (min bolåda tog mig flera dagar innan jag var nöjd, observera.. den är av en kartong..)