En katt till?
Har en liten ragdoll på cirka 4 månader och är jättesugen på att skaffa en kompis till henne. När är det bäst att göra detta, nu på en gång, medans hon fortf är liten eller? Är det bäst att köpa en katt av samma kön? Skulle helst vilja ha en hankatt… Finns det en risk att hon blir mindre gosig mot oss människor om hon har en kattkompis?

En hankatt tycker jag oftast är ännu keligare än honkatter speciellt som kastrerade. Så hankatter lämpar sig nog snäppet bättre som sällskapskatter om det är enbart en sällskapskatt du är ute efter. Dessutom har jag märkt att honkatter lättare verkar acceptera en hankatt än en till honkatt. Så satsa du på en hane om du vill det.
När du bör skaffa denna kisse, ja det är väl en smaksak. Bra är väl kanske om din hona är lite innebodd först, så att hon verkligen känner sig hemmavan och säker innan en kompis dyker upp. Men annars tror jag att det är en fördel om de är någorlunda små båda två.
Det är olika om de blir mindre gosiga då de får sällskap. Men har man en gosig katt brukar den väl sällan bli inte gosig. Jag har nästan upplevt tvärtom att de snarare kämpar om matte och husses uppmärksamhet, och därmed nästan blir ännu gosigare.
Har du hittat en liten pojke som du är vill ha?
hallå
jättebra att göra det nu då hon är liten ocskå så de får växa upp tillsammans. Jag har absolut inte tyckt att mina katter blivit mindre gosig mot mig.. jag är ju "matmamman" *s*
De har såå mycket glädje av varandra.. sover tillsammans.. äter tillsammans.. busar.. så jag tycker du ska köra på ;)
Jag har en hane till salu om du är nyfiken.. leveransklar i slutet av januari.. en blå bicolour tabby.. kika här www.raggorgeous.se
Kul med en till Ragdoll.. man blir beroende av dem!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Tack för svar!
Skönt att höra att katterna fortsätter att vara lika gosiga trots kattsällskap! Ska verkligen bli roligt med en liten kompis.
Jag tittar runt för fullt!

hur ser din tjej ut som du har där hemma vart kommer hon ifrån *nyfiken*
jag skulle nog ta en hane jag också jag har bara pojkar hos mig just nu.. om du vill vänta lite men inte för länge så kan du ju titta in på väntade kullar, då får du också följa den lila från början ;)