Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett02-allmänt-ragdollsnack
Läst 1247 ggr
Wermdos
0

Populäraste raskatten :-)

Läste i tidningen nu på morgonenGlad

Populäraste raskatten 2008 är RAGDOLL, med 1540 nyregistreringar.

1. Ragdoll

2. Helig birma

3 Norsk Skogkatt

Marrics
0

Jag är inte alls förvånad. Klart ragdoll är den bästa rasen. Men vart kom Maine coonen då?

Wermdos
0

Inte en aning faktiskt, i DN stod det bara 1,2,3.

Men det brukar ju alltid komma en lista över de 10 främsta.

Ha en jätteskön semester, inte ett dugg avundsjukFlört

Dreamdolls
0

Så roligt!!!Skrattande Är inte heller förvånad. Vet en del som varit på väg att köpa annan raskatt men efter att de träffat en ragdoll så finns det inget annat alternativ längre.

Och varför inte… ragdollen är ju bara PERFEKT på alla sätt och visFlörtKyss

Vi väntar kattungar :)

Hemsida:S*Dream Dolls

Limin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad roligt!! För jag har hela tiden sagt att vi ska bara ha max två katter (en huskatt och en ragdoll), inga fler! Men efter det att vi köpte en ragdoll så inser jag att en ragdoll är för lite Flört Man måste ha minst två…så snart får vi hem lille Colin (RAG a 03 21) Kyss

ThereseB
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förstår att Ragdollen kommer etta, det är den bästa katten i mina ögon. Jag har nu det bästa av två världar, i alla fall i mitt sett att se det, en Raggis och en Rottis. Dessa två är de raser som passar mig och familjen bäst, inte fläng i gardiner, hoppas på grannens barn, skälla ut alla hundar man möter, vill mer än gärna gosa och sitta i knät (jodå, även rottisen, hon kryper gärna upp näranära), lugna och beskedliga djur som vi älskar oerhört mycket.

Dock kan jag tycka som # 4, det är en raggis för lite här  hemma, men vi hoppas på en till så småningom :-)

Kram, Therese

raggorgeous
0

Förstår absolut att de är först, men kul att se att fler tycker som vi! *s*

#5 tycker du gjort ett bra val av raser… ;) har ju samma här hemma.. Kyss

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Helona
0

#5 Vilken cool katt! Gillar den slappa stilenSkrattande. Klart ragdollen är bäst…..tillsammans med mainecoonenFlört

Åsa

Singo-Torpet
0

inte förvånad :)

men ja tycker nog som ovanstående att coonisen får hänga med på ett hörn.. och inte att förglöma hunden en jack russell så klart ;)

kitcat
0

Ja jag såg det också (Svd), men det var lite tvetydigt. Som jag fattade det så är det alltså den katten som ÖKAR mest procentuellt. Det är den förstaplatsen det gäller. Är det någon som vet bättre än jag? 

Ragdolls rules!

kitcat
0

Nu vart jag ju tvungen att forska lite och gick in på Sveraks hemsida där uppgifterna kom ifrån. Japp, det var nyregistrerade men det är ju jättekul! Hoppas nu att alla uppfödare där ute tar sitt ansvar och behåller rasen sund och vacker!

http://www.sverak.se/SVERAK/Om_katt/index_om_katt.htm

FunHouse
0

Väldigt roligt att så många upptäckt denna vackra och underbara ras.

Men jag förstår dom….Kyss.

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Marie77
0

#1 Maine coonen kom på fjärde plats. Flört

GunBertus
0

ja här var det många bud:)

I dagens Smålandposten var det en helsida om ragdoll.

Med rubrik -Cool men lite korkad!!!

där fanns också med raskatter Tio i topp med källa från Sverak..

och där stod det:

Ragdoll på 3:e plats

mainecoon på 5:e plats

(stod för övrigt att läsa att ragdollen inte hamnar på alla fyra när man släpper den , som andra katter gör..)

så buden är många:)

Kattungar väntas hos GunBertus

Marie77
0

SVERAKS sida står det:

1. RAG

2. SBI

3. NFO

4. MCO

5. PER

6. BRI

7. COR

8. SIB

9. BEN

10. SIA

Glad

kitcat
0

Återigen, listan där gällde antalet nyregistreringar :)

Att de inte landar på tassarna är ju bara en myt, jag hörde detta först igår. De flesta tidningar har en "Rapportera fel"-funktion dit man kan rapportera felaktigheter. Varför inte rapportera denna?

Marie77
0

#15 Japp, vi vet att det gäller nyregistreringar 2008… Flört

OldTowns
0

Ett positivt och samtidigt negativt besked. Glad för populariteten och samtidigt är jag tyvärr en smula tveksam. Ifall detta skulle innebära en utveckling för kattrasen i och med detta vore det jättebra men tror tyvärr att det är tvärtom. Hoppas jag har fel.

GunBertus
0

Eftersom artikeln grundade sig på en intervju med en person i RK så väljer jag att inte kommentera artikeln med ngn rapportera fel funktion.

men jag reagerade på det eftersom just det varit uppe i en annan tråd här på forumet..

Kattungar väntas hos GunBertus