Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 07-ragdollbilder
Läst 1472 ggr
GunBertus
0

GunBertus Lehmann Brothers, d 03 21

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så vacker….har väldigt svårt att sälja honom till sällskap när han har alla kvaliteter…

och velar fram och tillbaks..behålla eller ej..men man kan ju inte behålla alla vackra hanar:)

Kattungar väntas hos GunBertus

GunBertus
0

och profilen:)

Wonderdolls
0

KyssVilken fin liten kille!KyssFlörtSynd jag har 2 killar redan annans skulle han kunna flytta hem till mig!Flört

lijo73
0

Måste du sälja han enbart till sällskap då?Flört

Singo-Torpet
0

ni får sluta visa rött och crem Oskyldig ja tycker ju "inte" om dem färgerna och nu har ni sakta börjat få mig att ändra uppfattning ;) Snygg pojke för står att du har ångest över honom..

#2 har du två kan du ha en till ja har 3 pojkar hemma nu ;) skulle nog kunna tänka mig en till…

GunBertus
0

nej utställning går också bra men inte avel i Sverige och Norge..

Snowdollz
0

Vilken härlig pojke!! Blir bara mer sugen på röda och cremeraggisar! Kyss

FunHouse
0

Jättefin kille…

Jag börjar också mer och mer gilla rött….

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

GunBertus
0

#4,6,7

then my mission is soon completed:)

dvs att få fler att inse att denna färg är så vacker..och framförallt att se typen på katten, inte så mycket det andra runtikring:)

jag tycker det är så kul att se att mina avkommor är så välpälsade för det är något som man också har saknat på dessa färger.

Men jag är väl medveten om att många aldrig kommer att acceptera dessa färger, jag ser ju vilka som ger postiiv feedback på mina bilder och utställningsresultat och vilka som aldrig gör det..tråkigt tycker jag..men men så är ju kattvärlden , framförallt ragdoll :(
men jag har ju sagt tidigare att tycker man inte om en katt(bild) så ska man ju inte heller skriva att den är fin så jag ska inte gnälla:)

här är en bild på Inti, GunBertus LacLeamy som är taget på show i Finland..han är fin han med TYCKER JAG:)

Singo-Torpet
0

#8 de är inte bra.. snart kanske ja också måste ha en crem… vojjne vojjne hur ska ja ha plats för allt… (?)

Helona
0

Jag håller med dej. Tycker man inte att en katt tilltalar en,så behöver man inte skriva Guuuud så sööööt…

Jag gillar bruna o blå klassiska ragdollar bäst. Men…..efter att ha sett dina paddor,börjar jag vela…liteFlört. Färgerna creme o rött, blir lite färglöst för mej….än. Får väl hålla med #4 där.

Dina MCO tycker jag oxå om. Där gillar jag fler färger.

Grattis till nya bebisar! Har varit o tassat runt på din hemsidaGlad

Jag förstår att du har svårt att skiljas från denna kille,för visst är han snygg! Lycka till!

Åsa

Rosino
0

Snygging! Kyss

Jag har ju själv paddor och har haft röda killar i första kullen, men jag måste erkänna att jag föredrar de traditionella färgerna.

Men jag har inget emot de nyare färgerna heller, jag tycker de kan vara mycket snygga. I paddväg tycker jag personligen om de som inte har så hemskt mycket paddfärg.

Så nästa katt jag köper kommer antagligen (jag har ändrat mej förr) att vara en blå eller brun. Troligen kommer jag att hitta en röd eller creme som jag faller pladask för! Glad

Singo-Torpet
0

#10 där håller ja med dig är kanske därför ja tycker att ja än har lite svårt för dessa färger, de är lite färglösa kanske (?)

men nog är ja villig att erkänna när ja ser något snyggt sen var de inte bara färgen som till tala mig utan hela katten i sig :) tycker att minstingen du vissa tilltalar mig mera än den störe på den sista bilden.

raggis22
0

Folk tycker olika, jag menar att en ny som inte har köpt en

ragdoll tycker den här vill jag ha, det sperar ingen roll om

huvudet är runt eller att ögonen sitter rätt.

Wonderdolls
0

#4 Jag tänkte mig att mitt nästa ragdoll skulle bli en honaTungan ute så jag får några bebisar hemmaFlört sen har jag redan en röd iförsig skulle kunnar tänka mig med en till rödKyss

#1 Väldig fin profil och panna!Kyss

Singo-Torpet
0

#14 lite sama som mig då men vår senaste katt var de sambon som valde och ja trodde att han valt en hona men ack så fel ja hade ;) men de gör så lite.. kommer nog en hona till oss snart hoppas ja =)

willowpysen
0

Sån sötnos han oxå…. Nu längtar jag efter att få hem en liten ragdoll Glad. Mvh/Hanna

"En stund i taget - här & nu"

Rymmarns
0

En liten fråga.

Hur skiljer man på creme o röd, choklad- lila osv. är det bara genom DNA?

Just nu verkar det som katter som är "bärare" av choklad och lila är mer värda?

Vad händer om man parar två "bärare" av lila med varandra?

Eftersom vissa uppfödare anser dom vara mer värda så måste det ju vara så att dom producerar lila då,,,,,, ELLER?

Bara nyfiken för jag håller mig till brunt o blått.

Tillemoras
0

# Apropå positiv feedback så måste jag bara säga att här på forumet så är du inte heller så generös med det. Sen är det nog inte bara ragdolluppfödare som är dåliga på det!Flört

Singo-Torpet
0

#17 färgen är ju olika eller hur menar du hur man skiljer choklad och crem? parar man två bärare av "lila" dilution, så kan man få lila..(ex 2blåa pars som bär på anlaget och 5 kattungar födds så kanske två blir lila & tre blå)

man kan gen testa om ens katt bär på dilution.. man kan väl knapast se om den gör de, om pappaan ex är lila så bär väl avkomorna på de om ja inte är ute och cyklar nu igen..

om de är mer värt är väl beroende på vad man vill ha fram av sin avel tycker ja.. satsar på man brunt ex då vill man väl inte ha fram lila(?)

Wonderdolls
0

#17 Röd och cream är svår att se när de är små man ser det oftast när de är äldre men för att vara säkert man kan DNA testa deTungan ute det lite skilnad på nyanser eftersom vi har några varianter bicolor mitted och colorpoint och sedan tabby på det vilken det gör det ännu svårare att se färgen. Kan tänka mig att det samma sak med Choklad och lila. Lila är dilutionen utav Choklad som det är med blå som är dilution utav brun och även cream som är dilution utav Röd. Om katten är chokladbärare vet inte om det skulle vara mera värd för det det beror på om man vill avla på de färgerna då är det värdeful för den som vill hålla på med de färgerna. Om du vill veta mera om vad en katt som är chokladbärare få skulle rekommendera att du tittar på tabellerna i SRC eller RC för att ser vad de får för att det beror på vad föräldrarna är för färg också inte bara att begi är chokladbärare och någon är brun till exempel kan de få choklad och bruna men om de skulle bära dilution de kan de få brun choklad blå och lila etc… Priserna om choklad och lila varierar man få nog fråga de som har lila och choklad.Glad En annan sak man kan inte se hur en katt är chokladbärare bara om man dna testa, man kan misstänka om man titta i Stamtavlan men det är säkrare med dna test.

//Mili