Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 949 ggr
ProvinsiaRivers
0

Löper genom p-piller.

Vojne,hur gör man nu? Min hona började löpa när hennes kull var 8 veckor så jag satte henne på piller när vi har pappakatt hemma fortfarande fertil.Vill inte ha en tjuvparning nu så tätt efter hennes första kull. Igår skulle jag gett henne veckans tablett men glömdeSkäms..så då skulle jag ge nu på morgonen istället.Tror ni inte hon redan gått över gränsen!!!Hon tjoade o ålade sig på golven redan och terroriserade ena kastratenFörvånad.Så hon löper ju genom pillrena.Inte kan ett dygn ha betydelse för missat piller,eller?

Inte ska jag öka pillrena nu tills hon slutar?Bättre att låta henne löpa genom den ransonen hon får nu av piller.?Jag ska bara separera hanen till ett annat rum tills det gått över..Hon kan ju bli parad och bli dräktig trots att hon har piller nu när hon ändå löper.

Brukar era honor reagera så här?

Dessutom är min hona sådan att hon visar inga tecken före utan exploderar i höglöp som en blixt från klar himmel på en gång.

Är det ens nån ide att ge piller till katter som löper igenom?Nu menar jag inte min katt,det var ju min tabbe..Men i överlag?

(Att mata dom me piller för länge är ju inte bra .Det vet vi ju ,men det här är bara en allmän fråga.Kortsiktigt.)

Rosino
0

Ge inte mera piller nu, separera henne från hanen denhär gången.

En försenad dag kan ha stor betydelse. Mina honor klarar sig för övrigt inte med ett piller i veckan, de behöver var 5-6:e dag för att inte löpa igenom.

Om man ger p-piller så ska man ge tillräckligt ofta eller tillräckligt hög dos (1.5/vecka) för att ta bort löpet ordentligt. Det är inte bra för honan att "smålöpa".

ProvinsiaRivers
0

Ja,och därför har hon var 6:e dag och funkat bra i 4 veckor nu men det var ju min tabbe som sagt.Jag BORDE verkligen gett henne igår.Skäms.Stackars flicka..Hoppas den stannar av nu..

Kanske har betydelse också nu när ungarna har börjat flytta.En kvar hemma som stannar i några dar till.

Rymmarns
0

Det här med P-piller är inte kul.

Pillerill har behövt 1,5 tablett i veckan för att inte komma igång och Apoteket kommenterade om det inte var mkt?

Annars håller jag med #1.

Bättre att ge 1,5 tablett samma dag i veckan som mig som har haft det som lördagsnöje.Skrattande

Sen är det så att om Du vill para din hona så kan Du sluta med piller och inget händer, innan Du anmäler till utställning,,,,,,Skrattande

MURPHY

raggorgeous
0

Min Xita började löpa för nån dag sedan…då gav jag 1 piller och hon slutade löpa nästan direkt. Jag har ju ingen hane hemma men hon tänkte  inte lika mycket på bebbarna som hon brukar eftersom hon hade annat på hjärnan *S*

Nu är allt "back to normal" igen.. tänk att de små damerna tycker att de ska paras igen trots att de redan har en bunt småttingar runt benen… hihi

Får ge henne piller tills bebbarna flyttat, sen spelar det ju ingen roll om hon löper. Men det räckte med 1 piller till henne.

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

ProvinsiaRivers
0

#4  Vilken tur du hade!

Nä,min hona är verkligen på G nu och hanen ropar desperat bakom dörrenObestämd. Undrar varför det nu är förbjudet när man annars får para go`doftande kvinnor…Synd om dom..Ja ,det är inte lätt när man ibland måste bestämma för deras eget bästa.Det är ju för tidigt med parning när kullen är 12 veckor nu.Tycker ju VI.Själv skiter dom ju tydligen i vett o etikettFörvånad.

Hon fick ju ett piller imorse..ska nog ge en halva till ännu ikväll som ni gör..Hoppas detta slutar snarast för kattungen som är kvar i ett par dar ännu känner inte riktigt igen sin mor just nu..stackarn..jag får goa lite extra med han.

Rosino
0

Det sägs ju bara att det inte är bra att avbryta löp på honor som ska användas i avel. Men du bestämmer själv Glad

ProvinsiaRivers
0

Precis vad jag hört med..Nå,jag har inte lyckats bryta löpet med 1.5 tablett som hon fick igår.Så hon får ju då löpa sitt löp nu då.Hoppas den ändå inte är så lång…inte roligt me stängda dörrar överallt och skrikande katter som inte får para..Rynkar på näsan

För övrigt är hon i strålande form efter kullen eftersom det blev bara 3 ungarFlört. Så till sommaren när jag förhoppningsvis hunnit ställa henne så blir det ny parningCool.