Knäpp på näsan!
Jag läser ofta artiklar från sk "experter" som påstår att en katt inte gillar att leva i flock och mår bäst av att vara ensam katt. Att det är plågeri att ha flera katter i en lägenhet…
Jag vill knäppa dem på näsan haha, och lägger här in en länk till en filmsnutt som visar hur illa mina raggisar här hemma mår av varandras sällskap.
Följande sker för jämnan:
Huskatten gossar sällan med de andra men hon busar gärna med dem och håller sig i närheten hela tiden. Vi är fyra katter och två männsikor i en stor tvåa och det går toppenbra!
Hur går era kissar ihop?

Åh vilken härlig filmsnutt! De såg då sannerligen inte ut att ha det dåligt, snarare såg det ut att vara väldigt mysigt. 
Jag blir glad av att höra att det fungerar så bra med fyra katter i en stor tvåa. Jag har nämligen en katt nu, en huskatt, men har en dröm att skaffa ragdoll. Bor också ganska litet så det ger hopp att höra att det inte behöver vara dåligt alls ^^.
Vilken söt snutt!! :)
Mina katter är bästa vänner allihopa… äter tillsammans.. sover tillsammans… tvättar varandra… helt underbart! Tycker absolut att katter ska ha kattsällskap!!!
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Vilken härlig snutt! Kan se ut så, här hemma oxå. Klart de ska ha kompisar!
Åsa
Nu slår ni väl ihjäl mig,,,,
För i mina ögon såg katterna ut att vara stressade och slickade på varandra för att göra något?
Här hemma så hjälps man åt med tvätt osv. lite puts här och där, öron inte att förglömma och kompisen bara spinner och tycker ev. att det är besvärligt att inte få sussa
Men inte det panikartade tvättande som i filmen.
Självklar ska en ragdoll ha sällskap på dagarna vare sig det är andra katter eller andra djur om inga tvåbeningar är hemma.
# 4 Panikartat tvättande? Så upplevde inte jag det…
Kan du förresten vara snäll och ta bort fetstilen på texten i dina inlägg, det är jobbigt att läsa när all text är fet. 

# 4 Kan inte alls förstå vad du menar med panikartat tvättande?????
De såg däremot ut att ha det väldigt mysigt tillsammans
O va söta de är ihop!
Jag har 2 ragdoll som också är väldigt goa mot varandra. De tvättar både varandra och ibland hunden också, fast han är inte överförtjust i det, ska väl tilläggas. Men de söker varandras sällskap alla tre.
Vill så gärna skaffa en ragdoll till, men är lite rädd att det inte ska fungera lika bra med en katt till i gänget.
Zabelle

Ja visst är det mysigt!
#4 kan försäkra dig om att det ine är fallet *s*
De ligger ofta nära och bara myser och leker med varandra och med allt möjligt. Studsibollar är favoriten här hemma. Och balkongen (innätad såklart) är också spännande att vara på. Om man är utbildad etolog ser man nog själv skillnad på stress-tvätt och kärlekstvätt samt vet om katterna mår dåligt. Speciellt om man som jag, inriktat sig på miljöberikning!
De var mycket sevärd, jag skrattade hela tiden, bra gjord!!