Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 04-uppfödning-och-genetik
Läst 499 ggr
Rosino
0

Avelshane på foder, parning hos fodervärd?

Ni som har avelshanar på foder, brukar hanen para hos fodervärden eller tar ni hem honom för parningar?

ProvinsiaRivers
0

Detta var en bra fråga! Hoppas några svarar.

Jag har en kattunge-hane som flyttar nu till foderhem.Fodervärden tyckte nu att honan får komma till hanen om vi vill.Men jag tror att det är bättre att jag hämtar hem han till mig för parning så att det inte luktar hona hos honom sen och han kanske börjar strila.Om han nu klarar att para borta så att säga,men kanske värt att prova.

ThereseB
0

Jag har en avelshane på foder som har parat. Han var hos honan, just för att jag ville undvika att det skulle lukta hona här hemma och han skulle sätta igång och strila.

Det första jag gjorde när han kom hem var att vädra transportburen (som de dessutom hade knölat ner sig i och parat) och tvättade katten, plus satte honom på p-piller så hormonerna skulle lugna sig lite…

Det här funkade super för min/vår hane, han parade friskt - minst 20 gånger, gissa om paret var helt slut efteråt?! Nu väntar vi bara på att se om det givit några ungar…

/ Therese

Azzis
0

Ja jeg gjør det samme, tar hannen hjem hit for parring, så det ikke luker hunnkatt der han borFlört

raggorgeous
0

då jag hade avelshane tog jag hem flickorna till mig (hade honom inte på foder iof) och det var aldrig några problem med kissande..

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

FunHouse
0

Jag har alltid tagit honor till hanarna. Har hört att de behöver sitt självförtroende för att para bra…men det är säkert individuellt.

Men Leo, kan behöva mattes stöd när honorna är arga på honom..Flört. Ibland har han inte vågat förrän jag är med…

AC

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se