Årets SRC/RK/SRF katt-tävlingen.
Jeg har en fråga jeg har undret meg over i noen år nå, og som jeg gjerne ønsker å drøfte med dere her på forumet.
Jeg synes det er et bra tiltak at man som medlem av en klubb skal kunne sende inn utstillingsresultetene sine og være med i tevlingen til årets katt i den respektive klubben.
Både SRC, RK og SRF er klubber som har medlemmer fra andre land, og som regnes som fullverdige medlemmer av klubbene.
Når jeg leser reglene for denne tevlingen, så undrer jeg meg over at det kun er SVERAK og IDP-anslutna katter som får lov å tevle?
Jeg har tatt utgangspunktet i RK's poengberegning, som jeg legger inn her:
Ex1 (Ex1 u/j, cert, HP1)
20 p
BIV Sverak
40 p
BIV IDP
40 p
BIG IDP
40 p
BIR IDP
40 p
NOM Sverak
45 p
DB IDP
45 p
BOX Sverak
50 p
Bästa titel IDP
50 p
BIS Sverak
55 p
Bästa titel totalt IDP
55 p
- Det är ej tillåtet att blanda Sverak och IDP poäng.
Vill en Sverakansluten katt använda sina IDP poäng får endast IDP poäng skickas in. - Vid lika poäng avgör antalet högst vunna poäng. Tex 2 BIS (110p) är högre än 2 nom och en Ex1 (110p).
Burde det ikke være slik at alle som er medlem kunne sende inn sine bedømmingssedler som kommer fra sitt eget landsforbund, så lenge det er en FIFé-tilsluttet klubb?
(I mitt tilfelle blir dette NRR, slik dere har SVERAK)
Jeg mener det ville blitt en mer rettferdig fordeling på årets katt om alle medlemmene kunne være med å tevle, eller er det så at vi utenlandske medlemmer må melde oss inn i en IDP-klubb for å være med?