Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 679 ggr
yamanis
0

kontraktsbrott?

Vad skulle ni göra om någon bröt en muntlig uppgörelse som innebär att ni måste betala en del pengar? Är det någon som har haft muntliga överenskommelse eller han ni allt på papper, berätta om ni har någon erfarenhet av det och vad skulle ni gjort om någon svek en överenskommelse?

Rosino
0

En muntlig överenskommelse är väl såvitt jag vet också bindande, problemet är bara att bevisa vad som överenskommits om ord står mot ord.

Jag har själv ingen erfarenhet tack och lov, och med den här informationen är det svårt att säga vad man skulle göra.

Låta bli att betala? Som sagt, svårt att säga då man inte vet bakgrunden.

GunBertus
0

Ja det är lätt att vara klok i efterhand , men skriv ALLTID papper..

hur nära vänner man än är..

Svårt att säga, då man inte vet bakgrunden, du kan ha tolkat hela affären annorlunda än den andra…

Har du pratat om detta till andra , så de kan intyga att det du säger gäller kanske?

ärligt, jag vet inte vad man kan göra annat än att bli jäkligt besviken ..

Kattungar väntas hos GunBertus

yamanis
0

# 2, nej det finns inga "vittnen" ord står mot ord, nu kostade inte denna katt som vi skulle dela hutlöst mycket pengar men det kunde lika gärna vara en import som var svindyr, nu har jag iallafall betalat hennes del då jag inte vill ha massa bråk, men oerhört besviken är jag.

Hvenhildas
0

Skriv ALLTID papper de bästa vänner kan lätt bli ovänner om något händer som man inte förutspått och ord står mot ord.

Jag har en hona på foder nu och vi har noga specat upp vem som betalar vad och vad som gäller i övrigt.

-------------------------------------------------------------------
Ragdoll kull född 25 jul med underbara padd tjejer fortfarande till Salu
Välkommen in på: http://hvenhildas.com för en titt

raggis22
0

#2 Ulla

Den andra raden stämmer precis:

raggorgeous
0

Skriv alltid alltid papper…. lätt att säga så här då skadan redan är skedd… men i framtiden rekommenderas det varmt. Det är ju faktiskt inget konstigt även om man vänner mellan skriver avtal, då kan båda känna sig trygga.

Jag är mycket noga med sånt..även med de jag litar på till 110%.. man kan aldrig vara noggrann nog :)

Hoppas det löser sig till det bästa..

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

yamanis
0

Ja fast inte i det här fallet, detta var solklart

keikis
0

Jag kan bara inlägga och säga att tyvärr då det gäller pengar så är det alltid så att det kan bli konflikter.

Man har ju hört att en del sitter kvar med kattungar pga att köpare dragit sig ur. Därför har man väl skaffat ett avgift för tingning.

Men det är så svårt att säga annat än Gud va sorgligt detta är för dig!

Men försök att se vad du lärt dig av historien, att du aldrig har muntliga avtal mera.