Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 744 ggr
Norrtassens
0

Smutsig päls!!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan!

Har en fråga till er som säkerligen har mycket mer koll än jag :o)

Min honkatt som fick sin (och min) första kull i våras har efter hon fött kullen haft en "smutsig" päls. Den har blivit  "fettig". Jag har badat henne 4 olika omgångar efter kullen. Hon är fin i pälsen några dagar efter badet, men sen ser hon likadan ut igen.

Använder PCL, Vitamin & Silk Schampo och balsam

Men jag funderar på om det har med schampot att göra, den passade bra på henne innan hon fick sin kull. Kan det vara någon vitaminbrist hon har? Har börjat ge GIMPET multivitamin för några veckor sedan.

Är det någon som har något förslag??

Tacksam för ALLA svar!

Singo-Torpet
0

ja skulle prova ett nytt shampoo, esperee tycker jag är bra och funkar på mina raggisar i alla fall, eller anjuo´s kanske.

PCL har ja bara som vardags shampoo till hunden och har aldrig fått de att funka i längden..

Omorose
0

Jag håller med #1, Espree har väldigt bra schampon.

Det ska även finnas ett slags "torrschampo" även för katter som kan vara behändigt om man vill fräscha upp pälsen utan att bada. Du masserar in ett puder som suger upp fettet och sedan borstar du ur pälsen. Det är ganska vanligt att folk använder det vid fetsvans.

Sedan är det ju mycket som händer i kroppen då dom har bebisar så det är inte alls konstigt om vissa förändringar sker.

//Sarah

Norrtassens
0

Tack för era svar…ska ta och prova ut nytt schampo. Kommer även att fortsätta med GIMPET…kissarna formligen älskar det :o)