Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 05-utställningssnack
Läst 2997 ggr
Pysslingens
0

Hjälp i schampoodjungeln :o))

Nu har vi tänk ge oss ut på utställningar igen! Men alla mina schampoo är slut. Jag har använt House og Anjou med gott resultat men de har ju en ny serie så det blir ju nytt det med s a s.

Främst är det Blaizan brun colouroint kastrat med ganska torr och livlös päls som ska med ut.

Jag har inpackning Bio Groom som jag ska köra men sedan vet jag inte.

Så jag tar tacksamt emot era bästa tips på schampoo och balsam!

Mariamores
0

Mina katter blir jättefina med KW:s mandelschampo. Å som de luktar gott sedan… Mmm… Timotejs dotter blir jättego i pälsen av detta schampot Flört. Jag brukar köra bio-groom först, sedan lite fettlösande Skäms (hmm… onämnbart här…) Sedan mandelschampoo. Funkar på dem alla trots att de alla har lite olika pälskvalité.

Vi har kattungar!

Min hemsida

Pysslingens
0

Låter bra tycker jag! Kankse ngt att testa.

Omorose
0

Hej! :) Jag kör med Espree´s serie, för det första luktar dom gudomligt sedan så är dom väldigt dryga. I den serien kan du använda t.ex deras silky show serie, och sedan använda ett schampo som heter bright white på de ljusa parierna på katten. Min katt blir däremot lite platt i pälsen av silkyshow så därför har jag bytt den mot deras rainforest serien.

Du kan kika in här på produkterna: www.lupus.se

Sarah.

Singo-Torpet
0

jag annvänder på mina raggisar: förs goop, sedan espree´s avfettnings shampoo (Berry Delight) sedan bio grom inpackning (ej varje bad) sen kör ja show serien shampoo balsam, av slutar med anjou´s nån form av ursköljnings shampoo/balsam/inpackning eller vad de nu är ? jag tycker de blir ett kanon resultat.. skulle ja välja ett mäke blir de espree´s till ragdoll och anjou till maine coon …

Simbatau
0

Henrietta.

Jag använder Summerwind sch. och Balsam.

Enkelt och väldigt bra.

Finns inget bättre tycker jag……

//ANN

Mariamores
0

#5 Summerwind? Vars hittar man det?Jag testar ju gärna nya grejjer med.

Jag har esprees grejer hemma som du rekommenderar #4, men de ger inte alls samma silkiga fast ändå halvfluffiga resultat på pälsen som KW tycker jag. Jag har även ett rött från anjou som är bra. Katterna kan dock bli lite "elektriska" av det om förhållandena är fel…

Vi har kattungar!

Min hemsida

Simbatau
0

Maria..

Ja har skickat efter det .Eva Porat har det i sina djuraffärer.

Men om du är snäll kan du  få låna lite til Bossegosse och prova…

ANN

Sprattelkattens
0

Jag använder Espree och F1R2 på mina kissar, Wilma och Herkules badar i Color Enhancing, Wilma brukar också få en omgång med Energee på fetsvansen. Idun brukar bada med ett vitfläckschampo från F1R2, "Snow burst". Rekomenderas till vitfläck! Avslutar med Silky Show balsam.

Jag brukar ha ett volymschampoo på krage + svans men mitt har tagit slut så jag få se vad jag kan hitta för något nytt. Mina katter har bra grundpäls och jag har inte behövt använda inpackning.

-------------------------------------------------------------

Whiskykullen är här!

www.sprattelkattens.se

Cheeserica
0

Jag har tidigare använt #1 All Systems Super Cleaning & Conditioning som enda schampo, plus inpackning från Bio Groom. Det funkade utmärkt på mina katter.

Numera har jag dock bytt till Espree och tycker att det blivit snäppet bättre. Alla mina katter har bra päls, ingen har någonsin haft tendens till fetsvans. Jag har alltid använt inpackning, mest för att jag inte vågat låta bli, men jag kan tänka mig att det bidragit till att jag aldrig haft katter med statiska pälsar. Det är nog även mycket användbart till katter med tendens till sträva områden i pälsen.

Nu använder jag Espree Berry Delight som avfettande/djuprengörande efter inpackningen (som dessutom luktar GODIS!) och sedan Espree Silky Show schampo med några droppar Pet silk i, och avslutar med Silky Show balsam. Resultatet är uuuunderbara pälsar! Kyss *sniffar i pälsen på min utställningsbadade tjej som spinner bredvid mig på skrivbordet*

---------------------------------------------------------------------------

Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com

---------------------------------------------------------------------------

Alwyn
0

Nu sist använde jag Groomers Goop på min fertila hane, avfettnings shampoo och sen esperee shampoo och balsam….det blev katt-astrooof! Fattar inte vad jag gjorde fel för jag sköljde som en galning. Totalt elektrisk och ojämn päls fick han, och likaså min hona som är jättepälsig. *SUCK* vet inte hur jag ska göra nästa gång.

Pysslingens
0

Ja en djungel är det! Jag ska se om jag kan skicka efter lite prover och testa. För det är ju inte förrens i april vi ska iväg.

Det är så typiskt att House of Anjou bytt sortiment när vi var så nöjda.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Marrics
0

#8 Vad är Energee? Har letat men inte hittat det? Har nu fått problem med fetsvans. Flera tips om det förutom ovandstående och goop?

lijo73
0

#14 Hon menar nog Espree energee plus cat schampoo

kitcat
0

Den här inpackningen från Bio Groom; vet någon var i Göteborg man kan köpa den? Alla verkar använda den, kanske är något man ska haka på?

Marie77
0

#16 Det skulle nog vara Huveröds i såfall. Kolla där!

Och har inte dom så finns det ju på nätet (tassalogen, Swecat m.fl) och ofta på utställningar. Om du inte har jättebråttom så kan du ju åka till Grk´s utställning om 2 veckor. Finns säkert nån shop där, Tassalogen eller nån. Glad

Marrics
0

Någon som provat Les Poochs för fettsvans?? Såg tassalogen hade det förutom Goop.

Marrics
0

Jag gillar AnjuBeate kanske den som heter Abricot som ska förstärka bruna färger hade varit något för dig Henrietta. Annars använder jag oxå Bio Groom och då whitningschampot.Funkar bra på mina blåa ragdoll Det svart tar jag till maine coonen.  Maine coonen har lite svaga tickningr som jag tycker mörknar(blir tydligare) av det schampot.

Ja det är verkligen en djungel. Katterna ställer upp glatt att prova allt som man bär hem…Hmmm mina skriker som stuckna grisar bara jag nämar mig handfatet för att tvätta av skitiga tassar

Yataz
0

#14 Det bästa resultatet jag fått när jag haft någon katt med fettsvans eller fet päls är att gno in vanlig matolja och låta det sitta i ett tag. Sedan badar jag katten som vanligt efter det med schampoo och balsam.
En av mina tidigare hanar hade problem med det och fick fet päls hela tiden. Men när jag använde matolja på honom så höll det sig bort betydligt längre.

Fett löser ju fett. Du kan ju alltid testa Skrattande
Se bara upp för fettfläckar på möbler eller liknande så länge du låter det sitta i.

Martina

Yataz