Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 583 ggr
raggorgeous
0

Första bebisen utflugen

jaha.. då har man levererat sin första kattunge ikväll…
Supremo har flyttat till sin nya familj. Det kändes inte så hemskt som jag trodde - måste bero på att det känns så bra med köparna. Och de bor 10 min härifrån så man kan ju hälsa på till och med.

De skulle ringa imorgon så jag får höra hur det gått så här första natten utan syskonen, mamma och oss andra. Men det ska nog gå bra. Men kommer sakna den stora nallebjörnen som alltid kom upp på mornarna och pussade mig i ansiktet då han såg att jag började vakna.. sååå ljuvlig.

men.. det är bara vänja sig..man kan tyvärr inte behålla dem alla! *s* Och han kommer få det super!

Hur kände ni första gången ni levererade kattungar? Och ni som hållt på ett tag -är det fortfarande jobbigt?

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Elvans
0

Jag saknar dem alla fortfarande, speciellt de som vart kvar lite längre. Killen (Creek) och Tjejen (Cheyenn) saknar jag varje dag men jag vet att de har det underbart i sina nya familjer, det är som du säger man kan inte behålla dem alla… Man får vara glad att man hittat hem till dem som man känner att det är bra….

//Lotta

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

www.elvansragdoll.se

www.elvansragdoll.blogspot.com

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

Rosino
0

Jag tycker att det har varit jättejobbigt när de flyttat Rynkar på näsan. Även om de har fått bra hem.

Så Supremo var den förste att flytta, fast han blev tingad sist Glad

Lycka till åt alla bebisar i nya hemmen!

raggorgeous
0

Japp de var så ivriga så att få hem honom! *s* Förstår dem.
Fick rapport idag och det har gått jättebra!! Han har busat, ätit, gått på toa.. lekt med barnen, sov mellan dem i sängen.. så det känns jättebra..

Det som var jobbigast var då man pussade honom hejdå..
Men.. man är ju inställd på att de ska flytta så.. det är bara bita ihop *s*

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Tillemoras
0

Kommer så väl ihåg när jag skulle lämna ifrån mig Dendrobium från förra kullen. Vi möttes på halva vägen. Jag räckte över honom och ville knappt säga Hej då för att då skulle tårarna komma….

Helona
0

#4 GråterGråterGråter

Åsa

englagirl
0

Åhhhh, har han flyttat nu!

Önskar honom lycka till i det nya hemmet.

Jag tycker fortfarande efter alla år att det är lika jobbigt varje gång en kattunge ska flytta, jag vänjer mig nog aldrig fast jag vet av hela mitt hjärta att dom får det så bra.

Jag har oxå tur att mina kattungeköpare hör av sig med jämna mellanrum för små lägesrapporter och bilder och det är alltid lika roligt att få.

// Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Fyrpihls
0

Ja det kommer jag också ihåg… för det var ju jag!!

Men Oj så gott han har det kan jag lova…

har jag glömt att skickla deras mejl??

Kyss

raggorgeous
0

Ikväll har även Capriccio flyttat - och det var så härlit att se att det var med glädjetårar i ögonen och stora leenden som den familjen åkte hem med honom.. han var såå efterlängtad!! Kyss Kändes jättebra.

Igen var det värsta då man pussar honom "hejdå" och ändå kan jag inte låta bli…  men som sagt.. vet att alla bebbarna får det superbra! Och fick idag veta att Supremo ska få sällskap av en halvbror i slutet av februari! Superskoj! :)

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Omorose
0

#8 Va kul att du har hittat bra köpare! Och att en bor i besöksavstånd är ju underbart!

Jag förstår absolut att det måste vara jobbigt, jag sitter här nu med mina små och undrar hur jag någonsin kommer kunna släppa dom…

Pussa de som är kvar ifrån mig! Kyss

Tillemoras
0

#7 JA!!!! Skicka det bums!!!! Jag har tänkt på honom såååå många gånger!!!Glad

raggorgeous
0

#9  ska jag göra Kyss Bara Shokomonk och min Mokita kvar nu..
men nog kommer de få massa pussar alltid.. som vanligt.. hihi!!

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare