Tredje gången gillt?
Nu har Diva äntligen börjat löpa igen, och hon och Östen (Cantadou) får en chans till att göra bebisar. Lyckas det inte denhär gången heller får jag funder om jag testar en annan hane eller eventuellt kastrera henne.
Vad har ni för tankar och erfarenheter kring dethär? Kan det vara så att kombinationen inte passar, och att hon blir dräktig med en annan hane? Eller är chanserna minimala? Jag tror knappast jag drar igång någon fertilitetsundersökning.
Östen är åtminstone bevisat fertil, eftersom han har 2 kullar med utomstående honor.
Lycka till! Hoppas det tar sig.
Jag skulle nog testa en annan hane innan jag gav upp.
En del katter tar det sig helt enkelt inte emellan.
Var det länge sedan hon hade sin förra kull? Kanske det varit ett för långt uppehåll. Det råkade jag ut för när det gäller Bonnie, Divas mamma.
Martina
Yataz
#1 Hon har bara haft en kull, och det var på sommaren 2006.
Efter det åt hon piller nästan 2 är - kanske är det det som är orsaken…

#2 Om vi ska tänka positivit så har jag då läst lite här och var om de som har haft hane och hona som helt enkelt inte klickar, men att det funkat galant med en annan hane. 

kanske värt att prova annan hane. vore ju dumt om det skulle funka med anna hane man man bara inte visste det
Jag har en hona som blev parad 3 gånger med samma hane hos mig. Det tog inte
. Min hane har dock gjort flera andra honor dräktig. Nu när hon träffade en annan hane satt dräktigheten vid första försöket
.
Hoppas att det ordnar sig och lycka till!
---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus
S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll
Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se
Christina
------------------------------------------------------------
Tack för svaren! Jag hoppas förstås i första hand att det tar sig med egna hanen, men annars får hon väl en chans till att träffa en annan snygging!
#2 Det var så det blev för Bonnie också. Gick på p-piller i över 2 år och sedan tog sig inte parningarna när vi försökte. Så det kan ju vara samma för henne.
Jag har hört att det bästa är att hålla igång en avelshona så hon regelbundet får ungar, för bästa resultat.
Därför kommer jag aldrig sätta en hona på p-piller under så lång tid någon mer gång om jag verkligen vill ta fler kullar.
Men du kan ju försöka i alla fall och hoppas på att det tar sig.
Martina
Yataz