Viktuppgång
Måste fråga en sak..
Tycker min lilla Mokita är så tunn…. inte mager på nåt vis en tunn. Hon är ju den mest aktiva i kullen, full fart, äter, dricker och mår hur bra som helst men… tycker hon är lite tunn.
De är avmaskade 2 ggr (Banminth och sen Milbemax)
så det kan inte vara nåt sånt heller..
Hon äter som en häst och har fått smaka lite ost, keso, skinka *s* och hon älskar allt verkligen *s* Idag köpte jag lite burkmat till henne och Shokomonk (som flyttar imorgon) men det är ju bara 4.5% fett i det så det lär ju inte få henne att öka i omfång…
Hon var störst av honorna hela tiden upp till 10 v.. då gick Valrhona om och sedan har hon hållt sig lättast men väger idag ändå 1560g och är 13 v..
har ni några tips? Eller är det bara låta det vara eftersom hon mår utmärkt i övrigt.. man är ju sån hönsmamma bara! *s*
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Hej!
Jag tycker inte att det låter som någon fara. Hon är ju pigg och glad, och hon minskar ju inte i vikt?. När dom är i den åldern så är dom ju som vilddjur och då bränner dom väldigt mycke kalorier. Du kan ju om du vill vara på den säkra sidan hålla utkik efter "riskorn". Om hon nu skulle ha mask, låter inte så troligt dock då du har avmaskat.
Jag tror nog att det är lugnt, att du är mest hönsmammig 

Kram!
#1 *s* ja det kan vara så… hehe
jo hon är pigg och bör verkligen inte ha nån mask… Milbemax tar ju RUBBET!! Har hållt koll efter "riskornen" men de lyser med sin frånvaro *s*
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
ingen annan som har lite tips?? *s*
Ser att det är många som läst ju..
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Jag tycker det låter som en normal vikt för en kattunge, en del lägger på sig mer när de blir äldre och en del förblir den slankare modellen. Är hon inte dålig i magen eller kräks och mår dåligt så skulle jag avvakta så kommer hullet framöver, och som du skriver att hon är aktiv det kan göra sitt också.
Vet att en del ger Hills A/D burkmat den är mycket fet den är för katter i konvalasens efter sjukdom eller operationer. Men personligen tror jag inte på att ge en liten kattunge extra fett, de får bara tjock mage och det är inte ett gott hull.
Eukanoba torrfoder kitten är bra mat som jag tycker de får bättre hull utav, mot Royal som jag gett tdigare. Men det kan variera från kattunge till kattunge vad de tycker om, rå nötfärs är också bra likaså bra för magen och brukar vara populärt.
Eftersom kattungen är väldigt aktiv så har de inte alltid tid att äta, ett tips kan vara att ha fler torrfoderskå¨lar runt om i hemmet 
Lite olika tips som jag kommer på!
/Åsa

Kan det vara så att hon börjar växa på längden och höjd så hon börjar kännas tunn bara för att en del av baby rundören försviner.

Hills ad funker som gull!
Den varianten blir det solgt mye av, hvis man lager en "grøt" av den og litt mme går det som regel rett hjem 
Vi forer litt ekstra med det i begynnelsen så de skal legge godt på seg, men samtidig skal man vise varsomhet da ad kan være litt for sterkt kost for små mager.
Tack för alla tips!
Men a/d vill jag inte ge till henne för det tror jag inte är det lämpligaste för kattungar egentligen eftersom det är väldigt kraftigt..
Jo hon har växt mycket på längden och höjden så allt har väl inte hunnit med *s*
Jag har skålar på 4 olika ställen hemma så hon har massa olika skålar att äta ur :)
Får fortsätta skämma bort henne med lite smågott så jämnar väl vikten ut sig så småningom *s* Hon mår ju hur bra som helst i övrigt :)
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
TS En liten anmärkning angående burkmaten bara…
Du skriver att det bara är 4.5 % fett i den, men om du räknar ut fettprocenten på torrsubstansen så ligger den på säker omkring 25 %, beroende på hur mycket vatten det är i burkmaten (80-82?).
Hon är väl antagligen den slankare sorten och med en massa bus i kroppen nu så läggs det inget extra kring benen åtminstone ännu. 
#8 ja det är sant! tänkte inte på det..
Vore konstigt om hon blen den slankare sorten om man ser till hennes föräldrar.. men det lär väl visa sig *s*
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
# 9 Kanske hon har slanka förfäder längre bak i släkten 
#9 Linjerna efter Toskharags Elvis Presley har ju varit lite sena i utvecklingen och åt det slankare hållet till en början. Tänker på Bessie och Bonnie's utveckling här hemma. De var ganska slanka av sig fram till nästan 2 års ålder och sedan växte de i sig 
Kanske det kan vara därifrån hon ärvt det…
Hur som helst så kommer det nog ifatt så småningom 
Martina
Yataz
ja det är sant.. de engelska linjerna kan ju vara lite senare.
Ymer är ju son till "Prinsen" och var ju inte heller bjässe då han var yngre.. men väger nu nästan 9 kg.. så… jo då.. nog växer hon på sig!
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare