Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett: 03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1871 ggr
LindaRebecca
0

Hur mycket och snabbt växer katten?

Om det går som jag vill så kommer jag få (köpa) en katt till sommaren. *längtar* Ragdoll, givetvis.

Bor i Lägenhet, och tänkte gå ut med katten lite då och då. Och då är det ju väldans bra med en sele, eller hur Flört

Har för mig att Puppia var bra.

Så, till själva frågan:

Hur snabbt och mycket växer katten? Vilken storlek ska man ha på selen, och kommer jag behöva köpa en större senare?  Vill ju inte pälskligen ska hoppa ur den i början, eller kvävas av den allteftersom.

Har ni något annat tips på bra selar?

Hoppas ni förstår vad jag menar. Glad

Singo-Torpet
0

jag hade en i kitten strl i början sedan när den var för liten så tog ja med mig den till affären och kolla/mätte så att den nya ja köpte var som minst lika stor de gammla selan så kan man bara fortsätta ställa ut… hoppas de hjälpte lite.. selen ska ju sitta efter kroppen men inte trycka in..

Omorose
0

Mest troligt är ju att du kommer behöva byta sele. Eftersom att puppia selar är ganska dyra så kan du ju alltid börja med en vanlig billig kittensele, sedan när den har vuxit till sig lite så kan du köpa puppia :) Så skulle iaf jag göra Tungan ute

Det som man ska tänka på vid köp av vanlig sele är att själva ryggdelen ska vara rätt så lång, så att det inte slutar med att selen sitter tätt bakom frambenen. Speciell då ragdoll är en relativt lång katt.

LindaRebecca
0

Åh, tack för svaren!

Låter bra att börja med en lite billigare, när man ändå skulle få byta upp sig sedan.

Undra om det finns selar i rött med vita prickar…

Singo-Torpet
0

#3 kitten selarna här i norrtälje är just nu röda eller blå med vita prickar på.. och blå och rosa med katter på i olika färger så de finns de bara att leta på olika zoo:n m.m.

raggorgeous
0

Vad är Puppia? har jag missat nåt!! *s* FörvånadSkrattande

Var kan man se dem?

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Omorose
0

#5 Hej!

Gå in på www.swecat.com och kolla på selar.. Puppia är de av tyg, de ska vara extra bekväma för katten, inget som skaver osv. Camoflage är lite av en favorit Flört

raggorgeous
0

#6 Ahaaaaa… Oh vad fina!! :) Tack för länken!

Vilken storlek har ni till era vuxna katter då? M?
Förstår att det beror på vikt men en normalstor hona t.ex (4.5 kg)?
Stor hane (tänker på min Birmahane på 6 kg)?

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Ragstars
0

Oi, de var fine!Glad

men hvor fester man koppelet til selen?

raggorgeous
0

Ahaaa… nu hittade jag lite mer info på hemsidan med mått och så!
Så  nu ska jag väl kunna klura ut det! *s* Glad

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Omorose
0

#8 Bilden visar den del som ska vara mot bröstet/magen, och ögglan där man sätter fast kopplet syns inte, den ska finnas där bakom. Dvs, själva tyget är underdelen :)

raggorgeous
0

Ser väldigt bekväma ut :) Och snygga!

Både Atlaz och Xita älskar att vara ute i koppel så de ska nog få varsin mot vårkanten! Så får vi se om Mokita kommer uppskatta det också :)

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

Omorose
0

#11 Ja, jag har faktiskt inte köpt någon ännu, kanske köper in några till vår/sommar :)

LindaRebecca: Ber om ursäkt att jag snodde din tråd lite Skäms

LindaRebecca
0

#12: Heeelt okej! Bättre utnyttja en redan existerande tråd en skapa en massa nya, eller hur Skrattande

raggorgeous
0

www.pupstore.se  är Puppias egen sida och de har selarna för 4 kr mindre! haha

Nej jag sökte på de selarna för att se om det fanns ännu fler modeller - och det gjorde det så kika in om ni är nyfikna!

Vad har ni tagit för storlekar på era selar? Täntke främst på min birmahane på ca 5.5-6 kg?

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare

raggorgeous
0

De har faktiskt bättre köpvillkor också på Pupstore Skrattande
Köpte just en camo sele till Atlaz :) Testar den på honom först innan jag köpte till Xita.

Mätte Atlaz (trodde först han skulle ha en Medium i storlek eftersom han väger mellan 4-6 kg) men då jag faktiskt tog måttbandet och mätte skulle han ha Small - så mät era missar innan ni beställer.

Kan ju vara bra att veta…

Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare