Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 1267 ggr
Yataz
0

Kamera-funderingar

Vi kollar lite på en enkel digitalkamera. Vi ska skaffa systemkamera senare så vi vill bara ha något enkelt så länge, då min nuvarande gått sönder.

Jag tar gärna emot tips på bra hyffsade kameror om ni har det.
Hade tänkt mig något runt 1500 kr ungefär.

Vi har kollat på Canon Ixus 80, Nikon Coolpix S52 samt Ricoh R7.
Någon som har någon av dessa? Är de bra?

Vad har ni annars för kameror? Är ni nöjda?
Lägg gärna in exempel på bilder också.

Vore tacksam för så många svar som möjligt!
Tack på förhand!

Martina

Yataz

bebble
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska du ha en ny kamera, lägg till lite redan nu och ta system det sparar du på i länden, Nikon D 40 kan du få om du letar till billig peng för att vara just systemkamera, den ligger runt 4000 numera eftersom D60, D80 och D90 kommit. Det är en mycket bra och snabb kamera som du fint fångar katterna med. Jag har D80 själv men min dotter fick 40 och jag har provat den med och den är mycket bra

bocelies
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag skulle nog oxå köpa en systemkamera med en gång.  Vi har både en pocketkamera & en systemkamera och det blir en otrolig skillnand på bilderna tycker jag iallafall när man fotar katter. min systemkamra är en Canon EOS 450 D, den är snabb och enkel i menyerna. vår pocketkamera är en Panasonic Lumix DMC-TZ3 det är oxå en jättebra kamera och blir fina bilder, MEN systmkamerans bilder blir bättreGlad (bifogad bild är tagen med systemkameran)

//Weronica

raggorgeous
0

Jag har en Canon EOS 350D och är supernöjd!! Blir jättefina bilder med den!! :) Är modellen innan #2 har :)

Har också en liten pocketkamera som jag använde innan jag köpte den här.. och det går inte att jämföra bildkvaliten! Tycker det är så viktigt att få bra foton på mina djur så man gör dem rättvisa!

Länk till min kamera: http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_350D/index.asp

Lycka till med köpet! / Caroline

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Yataz
0

Jo jag har ganska klart för mig vad jag vill ha när det gäller systemkamera.
Men frågan var ju inte det. Jag vill gärna ha en mer simpel variant av kamera också av flera olika anledningar. Så jag vore tacksam om någon kunde tipsa om något när det gäller det.

Martina

Yataz

Snowdollz
0

Vi har en ixus 70 och tycker den är jättebra för att vara en vanlig digitalkamera. Så ixus 80 skulle säkert bli jättebra. Glad

Yataz
0

#5 Tack för ditt svar! Den är den eller Ricoh som känts mest aktuell.

Martina

Yataz

louisdolls
0

Herrejösses en så söt ulltuss du har Lisbeth är der en Tabby?

Kyss Vill ha en på engång Tungan ute Du kan väl sätta Stockholm nästa

på sötnosen ..

Kramissar //Elsa

Singo-Torpet
0

om ja inte mins helt galet har ja en lika som #5 och den är helt ok tycker ja.. lätt och smidig att ha i bakfickan..

kitcat
0

Gå in på www.fotosidan.se. Där kan du leta bland deras recensioner, rekommenderas varmt.

OldTowns
0

Jag har två kompaktkameror Canon S70 och Limux LX-3. Den sistnämnda är outstanding. Kanske lite högt prissegment. Men trots det visar jag en bild med den förstnämnda. Flört

bron.jpg picture by Guesswho_photo

Yataz
0

Tack snälla för era tips! Jag är så tacksam! Skrattande

Martina

Yataz