Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett14-ot-off-topic
Läst 1704 ggr
Yataz
0

Påkörd katt

Usch, ikväll hände det något hemskt.
Min man åkte iväg för att träna med några vänner och så ringer han plötsligt mig. Jag hör ett kattskrik i bakgrunden som gör att det går rysningar i hela min kropp.
Han säger att det är en katt där som verkar blivit påkörd och som inte kan stå på bakbenen utan liksom bara släpar bakdelen efter sig. De hade ringt 112 men ville ringa mig för att fråga vad sjutton man ska göra. Och det berörde mig väldigt illa. Så illa att jag började gråta och tusen tankar for genom huvudet om vad man ska göra. De la en filt om katten och inväntade en bil som 112 sänt ut.
Det finns ju ingen jourhavande veterinär här i Linköping så sent på kvällen heller så den enda tanke jag fick till mig hela tiden var "Snälla få slut på lidandet och låt den somna in".
Till slut kom en bil och de insåg också snabbt att det inte fanns något att göra för katten och att de måste få slut på lidandet snabbt. Så de fick slå ihjäl den. Den dog snabbt, men usch så hemskt!

Ingen rolig berättelse direkt, men jag kände att jag var tvungen att skriva av mig för det berörde mig så hemskt mycket och jag kan inte sluta tänka på den stackars katten.
Jag är så glad att jag har innekatt. Jag skulle aldrig klara av att ha utekatt och tänka på allt hemskt som kan hända.

Martina

Yataz

FunHouse
0

Usch, vad hemskt!

Kram AC

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Helona
0

Gråter Förstår att du blev illa berörd. Tack och lov,att man har innekatter.

Åsa

Rosino
0

Usch vad lessamt! Gråter

Jag vet inte hur man skulle klara det om man själv körde på nåt djur - eller människa förståss också!

En gång tror jag att jag körde på en ekorre, den kom utspringande på vägen och jag hörde en duns, men jag hittade inget, så antagligen hade den ändå klarat att springa iväg. Men jag mådde dåligt länge efteråt av händelsen.

Evenstars
0

Usch så hemsk, Martinat! Förstår att du blev mycket illa berörd. Själv sitter jag med tårar i ögonen då jag läser ditt inlägg! Gråter

Varm KRAAM @}}-,-'-,-----

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

Yataz
0

Ja, det kommer ta lång tid innan jag glömmer det där skriket.
Jag har faktiskt bokstavligt talat inte kunnat sova en sekund inatt.
Ändå var jag inte där och såg katten, vilket jag är mycket glad över. Vet inte hur jag hade mått om jag hade varit på plats dessutom.

Usch, tänker på denna stackars katt och hoppas nu innerligt att den vilar i frid.
Innan den fick somna in så spann den och tog tassen mot min man flera gånger och gosade som om den bad om att få hjälp att få slut på lidandet. Gråter

Martina

Yataz

Annika65
0

Fy vad ledsamt, stackars lilla katt GråterGråter

Omorose
0

Usch va hemskt, verkligen. Jag förstår absolut att du blev berörd. Gråter

kram. / Sarah

raggorgeous
0

Men gud såå hemskt… blir såå rörd av att läsa sånt där.
Din man gjorde en god gärning som lät katten somna in… men jag skulle aldrig klara av att slå ihjäl den, även om det var det bästa just där… hoppas man aldrig behöver uppleva nåt liknande.

Då jag jobbade på en djurklinik i Sthlm fick man ofta se djur med fruktansvärda skador komma in - kommer speciellt ihåg en kattunge vars ägare inte sett att katten var på väg att smita ut på balkongen just som han smällde igen dörren… ni anar inte hur hjärtskärande både kattens skrik och ägarens gråt var.. vilken ångest!! Han skrek "avliva min katt nuuuu!!" hela tiden..

usch… såå hemskt.. man får inte tänka på allt man sett ibland..
Men jag är också glad att jag har innekatter för usch så mycket hemskheter det sker där ute…..

Kattungar planeras under 2012
Kyss

Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se

Omorose
0

#8 Herregu!!! Det där är mitt mardröms scenario..Hela jag ryser nått så fruktansvärt….

Sanne65
0

Oj vad  hemskt ja verkligen det är tur att man har inne katter skulle aldrig våga släppa ut mina katter är för överbeskyddande =)Men jag bor på i första våningen har trädgård så med koppel så kan dom vara på tomte under uppsikt =) 

elyse
0

Jag tänker också på att det är tur att vi har Mao inomhus. Han (och lillebror som flyttar till oss på fredag) ska få vara ute i kopple när vi är ute, och då i vår trädgård. Min sambos svägerska har dock sina katter utomhus. Kanske ett måste när man har fem stycken. Fyra av dem är jag inte så orolig över, även om jag sett att några drar sig mot huvudleden där det är väldigt mycket trafik, men en av dem har inte de instinkter han behöver som utekatt. Bilar är han inte rädd för. En gång, när jag råkade kika ut genom fönstret så såg jag Achilles sitta mitt i gatan och att en budbil kom från höger. Först när bilen tutade gick han därifrån, sakta. Det är ju jättefarligt!

Amasing-Stars
0

Huff så trasig …. dette vekker minner tilbake da vår elskede huskatt Lille My ble påkjørt ….

Etter denne episoden ble det ikke flere utekatter.

NorthernPearls
0

hui så tragiskt.. förstår verkligen att du var lessen.

//Susanne

Vi har helt underbart sötaKyss Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!

Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s 

Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.

englagirl
0

Usch!

Inte ett öga är torrt!

Stackars krake, vad han måste ha lidit :-(

// Lena

//Lena

www.categoris.se

SVERAK-diplomerad uppfödare

och

Lycklig självbo!

/\  /\
 (>';'<)
  ('')('')_')~

Wonderdolls
0

Usch! Stackars kissen!Rynkar på näsan Jag har tyvärr upplevt en utav min huskatter innan jag skaffade ragdoll som blev påkörd!Gråter Så jag förstår hur det känns!Rynkar på näsan

//Mili