Sir Lancelot
Vill bara visa första bilden i detta forum på Sir Lancelot, Ludde. Han ska ju som bekant vara med på Ragdollspecialen. 

Vilken fin brun mitted kille
!!
Mili
Snygg herre där
!
Lycka till!

Oj vad stor han har blivit! Vilken härlig pojke! Jättesnygg!
Håller tummarna för er!
# 3 Han växer på sig ordentligt. Har redan passerat mamman med råge. 
Stort tack för kommentarerna. Kollade domarinvitationen och skulle önskat mer domare från kontintinenten. Tyvärr blev det inte så. Dock är det bra domare som är inbjudna.
Stilig ung herre! 

stillig kille.. :)
Synd att man inte ska med på specialen…Hade varit såå kul att se alla dessa fina missar! Lycka till Juha!
Ojoj vad grann han är!
Vi möts i Stockholm ju??
Har du ställt honom innan ??
Highlander har tappat några hekto , det är inte lätt att
vara fertil.

hur gammal är han old town´s?

Så lekker, så lekker 
Tack.
#8 Noppe. Det här blir debuten. Ja, vi ses i Stockholm. Tyvärr ställer vi inte på utställningen men vi kommer dit som påhejande publik.
#9 8,5 månader.

#3 Ursäkta en helt novis.. Menar du att domare från skandinavien är sämre än en domare från tex Frankrike ? i så fall vad grundar du det på ? Är mycket nyfiken då detta är en helt ny värld för mig med utställningar.
En liten sötis du har där!
Karina
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
Stödjer Kattvärnet - Haninge

#12 Jag skulle vilja påstå att vi har de bästa domarna i de Skandinaviska länderna. PÅlästa och duktiga, håller alltid öppen kritik till skillnad från många domare från övriga Europa. Sedan finns det naturligtvis en del domare nerifrån som oxå håller öppen kritik, speciellt de som ofta dömer här uppe i norr.
Domarna som ska döma på den Int.Ragdollutställningen är några av de allra bästa vi har anser jag
och jag är väldigt glad att de ville komma och döma för de är väldigt uppbokade, en del av dem år i förväg…
Christine

Kan inte annat än hålla med Christine vi får ofta höra att vi har de bästa ragdollkatterna i Norden, även från domare från kontinenten. Och i och med det så bör väl våra Skandinaviska domare hålla en högre standard för våra ragdoll, då de har ett större spektra med katter att titta på. Jag tror inte ragdollen är så stor som den är i Sverige någon annanstans i hela Europa!
Jag tycker om domare som kan ge konsekvent kritik, pratat tydligt, hantera katterna bra och kunna standarden för rasen och allt detta har de domarna som ska döma på Ragdollutställningen. Som Chrisrine skriver några av de allra bästa ragdoll domarna och det är vi GLADA och STOLTA över, att de kommer och dömer hos oss
/Åsa
#13 & #14 Instämmer helt!
Personligen kollar jag ofta om just dessa domare ska döma på den utställning jag vill åka på. Just för att jag vet att de kan Ragdoll och att jag får en rättvis bedömning.
Martina
Yataz
# 12 Noppe, Det menar jag inte. Ta t.ex. Eva Porat som jag tycker är en fantastiskt bra domare. Däremot menade jag jag skulle föredra en mix av nordiska domare med dem från kontinenten. Såsom det oftast brukar vara på internationella utställningar. Detta tycker jag också framgår av mitt inlägg.
#16 Det kanske är så att man satsar på bra domare i närheten när de ändå är så pass bra. Vi får ju inte glömma att utställningen faktiskt arrangeras av en rasring. Inte många rasringar som ens klarar av det. Då blir ekonomin mer begränsad. Och att hämta domare från kontinenten innebär en större kostnad.
Jag är jättenöjd med de domare som är och fantastiskt stolt över att vara en del av SRC med så många aktiva som arbetar för klubben att detta överhuvudtaget är möjligt! Många rosor till er alla!!!
Martina
Yataz

jag är också suppper nöjd med domarna som kommer, ja har långt ifrån fått mina katter bedömda av alla domare men några av dessa har ja träffat på och tycker de kunde sitt jobb jätte bra…

#16 Hm jag förstod då inte det, och det var därför jag frågade.
#13 o #14 Låter bra tycker jag. Skandinavien är ju dessutom känd för sin kvalitet och ärlighet ute i världen :) Har bott "over there" och blev lite förvånad över den "credit" vi faktiskt får utomlands.
Heja SRC som lyckats ordna en sån stor utställning, ska bli jättespännande att delta och få se alla dessa skönheter.
Karina
***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah
Vi har kattungar!
#19 Jag tycker att det är bra att du frågade. Utan frågor får man som bekant inga svar.

Vi har kattungar!