Dräktig hona
Lite råd??
När brukar ni eller brukar ni placera er dräktiga hona i ett enskilt rum när förlossningen närmar sig.
Alltså jag hoppas ni inte missförstår mig.
Alltså jag å min man har nu gjort en bolåda till vår dräktiga hona och hennes ungar.
Och vad jag har förstått så ska man visst sätta in den dräktiga hona i ett eget rum innan förlossningen! Eller hur brukar ni göra??
Mvh/Susanne & Northern Pearl´s
Vi har helt underbart söta
Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!
Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.
Jag brukar ha allt förberett i ett enskilt rum, men sedan låter jag det stå öppet fram till det blir dags. Efter förlossningen så ser jag hur det fungerar med de andra katterna. Fungerar det bra utan att mamma-katt blir orolig så låter jag det vara öppet. I annat fall stänger jag av så mamma och bebisar får lugn och ro första tiden. Det beror helt på hur honan är med sina ungar.
Jag har aldrig placerat mamma-katt i enskilt rum innan förlossning. Har inte sett någon anledning med det helt enkelt.
Martina
Yataz

Tack Martina.
Så du har mao gjort färdigt en bolåda å allt åt honan. Brukar någon av de andra katterna gå å lägga sig i lådan??
Ursäkta mina dumma frågor
.
Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.
#2 Ja, det brukar vara de andra katterna som först tar beslag på bolådan 
Men det brukar vara nyhetens behag, så därför är det bra att ta fram den i god tid. Då är den inte längre så intressant när det närmar sig födsel och honan får då ha den i fred.
Martina
Yataz
Hej Sussi!
Kan ju berätta hur jag gjort.Har faktiskt lyckats tajma in förlossningarna så att jag frågat vilken dag honans mor fått sina ungar och därefter stängt in katten i eget rum med bolådan.Självklart vart så mycket som möjligt inne i rummet själv och sovit nätterna där för att kunna vara med vid förlossningen.
Honan behöver lugn och ro.Dom kan gå över tiden i väntan på rätt tillfälle då dom känner sig nog trygga också,har jag förstått.
När kattungarna öppnat ögonen vid ca 2 veckors ålder så har jag släppt in de andra katterna för att hälsa på och se om honan accepterar en katt att hjälpa till och sköta om bebbarna.Ibland vill honan ha sin bästa kattkompis eller kattpappan med från första början.Det är olika.Mina honor har accepterat hjälpredor efter 2 veckor.
Så himla kul att du har din första egna kull på gång!Det blir nog superfina bebbar
efter den kombinationen!
Kram Paulina

Tack
.
För ditt tålamod

Hej Paulina 
Tack för ditt råd. Vi har som sagt var nu gjort i ordning en låda åt Catanya å väntar här med spänning på dagen att komma
.
I går vägde jag henne å nu väger hon 4 kg .. hon har mao upp 500 gr så vad som kommer.
Tack för ditt råd.
#5 Var det där med tålamodet riktat till mig?
Om du menar dom där parningarna som inte tog så är det helt ok!Om du vill när Essi gått upp i vikt igen så är ni välkommen tillbaka.Om min kille fortfarande är fertil så att säga
.

#7 De var menat till er båda två dig och #2. Ni alla här på forumet har så bra tålamod med mig när jag har knasiga frågor.