Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 2306 ggr
Svidjas
0

Viktuppgång under dräktighet.

Hur fort brukar ni märka en viktuppgång på era dräktiga honor?

http://www.svidjas.se

Ragstars
0

Det samme undrer jeg påGlad

Min hona er 4 uker og 3 dager drektig i dag, og hun har gått opp 400 g i vikt, men har ikke fått mage ennå.

Jeg ser ikke at hun eter mer enn normalt, og hun sover mye. Mulig det er fordi hun ikke er så mye i aktivitet som hun bruker å væreGlad

Forrige kullet mitt gikk honan opp 1 kg totalt, og hun hadde 4 bebiser i magen, men hun fikk ikke merkbar viktøkning før hun var ca 5-6 veckor drektig.

Svidjas
0

varför jag frågar är att jag hoppas på att få min första kull nu och har då vägt min hona varannan dag, hon har efter 12 dagars (förhoppningsvist) dräktighet gått upp 50gram.

Svidjas
0

Nu så har det gått 27 dagar, hon har gått upp 300 gram men de första fem dagarna gick hon ner 50 gram för att sedan från den vikten gå upp 300.

Ragstars
0

Min Berta har gått opp 1100g, er rund som en ball og har ennå 16 dager igjen til fødselObestämd 

Noen som har erfarenhet av så stor vektøkning?

Hun mår iallefall bra, men sover mye, og er ikke så kosete som hun bruker å være. Vil helst ligge for seg selv midt på bordet, eller i fruktskålen på mitt spisebordGlad

#3: Det er vel ganske normalt at en hona begynner å vokse rundt magen når hun er rundt uke 6. av drektigheten. Da blir vel også vektøkningen mer merkbar.

NorthernPearls
0

Mina hona är nu på dag 39 och i går vägde jag henne. Hon har nu gått upp 500 gr.

Vi har helt underbart sötaKyss Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!

Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s 

Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.

Dreamdolls
0

Jag måste fråga från vilken tidpunkt och vikt ni räknar ?

Det är så att min parade hona hade gått ner från 3.6 kg i normalvikt till när jag vägde henne precis efter parning 3,4 kg.  Nu har det gått 2 veckor in i eventuell dräktighet och hon äter som en "häst" samt istort sett bara ligger och vilar. Så är hon inte dräktig så har hon genomgått personligthetsförvandlingFlört Men nu ligger hennes vikt på strax över 3.7 kg.

Så frågan är visst borde det vara från hennes normalvikt på 3.6 kg jag ska räkna om hon nu är dräktig? 

Hur räknar ni andra??

/Nina

Vi väntar kattungar :)

Hemsida:S*Dream Dolls

Svidjas
0

Jag har räknat (utan nått vidare vetenskapligt bakom det) från den vikt hon hade dag 5, (och då dag 5 från första mötet med hanen) detta då hon gick ner 50gram från dag 1 (innan hon mötte han) till dag 5 och då började gå upp.

Men det är inget jag gjort baserat på något utan jag har bara gjort så.

NorthernPearls
0

Enligt min åsikt skall du gå efter den vikt honan hade innan parningen.. De har jag oxå gjort.

MVh/Susanne

Vi har helt underbart sötaKyss Ragdoll kattungar som söker nya hem!!!

Besök gärna vår hemsida S* Northern Pearl´s 

Äkta vänner är som ädelstenar,värdefulla men sällsynta;falska vänner är som höstens löv granna men blåser bort med första vinddrag.

Ragstars
0

Jeg har gått ut i fra den vekten min hona hadde den dagen hun ble parretGlad

Hun har også holdt seg stabilt på denne vekten i et halvt år, så jeg regner med at det er hennes matchvekt.

FunHouse
0

Min hona här hemma är också parad. Hon har nu gått upp 200 gr. efter 3,5 veckor…men jag är inte helt säker på att hon är dräktig ändå. Kan inte se något på tuttarna än. Men det kunde jag inte förra gången heller.

Håller tummarna gör jag dock.. Jag vägde henne innan parningen.

AC

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

[Miosh]
0

Har aldrig gått på vikten när jag kollat mina honor ang. dräktigheten.

Har endast gått på tuttarna from. v. 2 -3 och det har stämt hittils.

Yataz
0

Jag brukar kolla vikten då honan paras. Sedan räknar jag från den vikten till slutvikten som total viktuppgång, även om de går ner i början.

Martina

Yataz

Evenstars
0

Jag gör som # 12.

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------