Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 3730 ggr
Trasan08
2

Veterinär - Tidig kastrering

Är det någon här som har tips på en veterinär i Stockholms området, som kastrerar på hanar under 6 mån ? Vi har ju en liten pojke på 15 veckor, som vi vill kastrera vid 4 månaders ålder ungefär.

Då jag är något hörselskadad är det svårt för mig att ringa runt och kolla. Har försökt genom internet men inte lyckats ännu. Därför undrar jag om någon här på forumet kan tipsa oss.

Karina

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

Wermdos
1

Hej!

Ja jag vet flera.

Vikdalens hemvetrinär Therese Höijer, har även praktik på Östgötagatan 1 dag i veckan. Hon utför kastrering på hankatter från 12 veckor, om de är friska och pigga.

Telefon 0768-65 36 70 alt. 08-410 409 18

Telefontid vardagar: 8:00 - 9:00

Sen finns en vetrinär i Hagsätra, Hagsätra Veterinärmottagning.

Han utför också tidig kastrering.   Telefon : 08-749 31 50

Jag vet att en vetrinär vid Hornstull också kastrerar tidigt.

Och även ngn i Hammarbyhamnen.

Vill du ska jag försöka ta reda på exakt vad de heter och var de ligger. Maila mig hem då.

Ing-Marie.

huldabella
0

Veterinären i Hagsätra utför dessutom tidigkastrering på honor genom titthålsteknik. Ursnyggt sår, bara 1 cm stort,  och katten är helt utan besvär och behöver ingen tratt etc. Nu gäller det ju inte er direkt, men ett tips till andra. Flört

-----------------------------------------------

www.hallonglantans.se

Vi har kattungar!

-----------------------------------------------

Cheeserica
0

Anette Wiholm Zander som har Sjöstadens veterinärpraktik i Hammarby Sjöstad är jag ganska säker på utför tidig kastrering. Jag har inte nyttjat henne för tidig kastrering själv men hon har kastrerat min hane och är duktig på kastreringar! Hon ska få kastrera en av mina tjejer nu på fredag också.

huldabella - Bra att veta! Trodde ingen veterinär i Stockholm utförde titthålskastrering!

---------------------------------------------------------------------------

Erica Osterman, S*Cheesericas ragdolls, Stockholm
Hemsida och blogg: www.cheeserica.com
Läs mer om ragdoll på www.ragdollklubben.com

---------------------------------------------------------------------------

Trasan08
0

Tack snälla ni Glad, ska be dottern min ringa och beställa tid i dag.

Vi har ju en blivande avelshona hemma och vill absolut inte att det sker några "misstag".. Hon har visserligen inte börjat löpa än, men den dagen är nog inte långt borta, och jag vet sedan tidigare att det är svårt att veta när hanarna är "redo".. Det behöver ju inte börja lukta om deras urin innan de är könsmogna.. Det bevisade en av våra tidigare hankatter för många år sedan.. Obestämd

# 1 Du är verkligen jätteschysst, du gjorde mig tårögd med ditt gulliga och snälla svar. Hoppas vi ses i Nyköping om inte annat.

***************************************************************** Stolt o lycklig matte till:
S*Dragonfire Cora, S*Dragonfire Chubby Hubby, S*Louisedolls von Doc - Svante, S*Louisedolls von Grumpy - Noah

Vi har kattungar!

Stödjer  Kattvärnet - Haninge  

Wermdos
0

Hej Igen!

Jätteglad att kunna hjälpa tillGlad

Viktigt att vi hjälper varandra tycker jag.

Klart vi syns i Nyköping, ska bli jättetrevligt.

Ing-Marie.