FLATCHEST
Nu har jag fått frågan från flera uppfödare om att det går rykten om att min hona S*Cutecats Zahara of Yamanis
Mor:S*Kringelkrokens Ariel
Far: S*Stenstagårdens Escobar
HAR flatchest, om det nu är någon där ute som är intresserad av fakta istället för att lyssna på skvaller och föra det vidare så har ni hennes besiktningsprotokoll här, är det nu någon av er som inte ser det ordentligt så maila mig så scannar jag gärna över den till DIG.
Mvh Kicki S*Yamanis

#1 hoppas de löser sig låter inget kul alls.. jag har inte hört något om din katt.. men fina katter har du…lycka till med lilla choklad valle :) mvh/elin.
Det är ofta jag frågar mig hur sådan här ryktesspridning kan skapas utan saklig grund. Det är ju inte första gången. Har det med rasen att göra? Eller är det kanske uppfödarna? Jag har inget svar på frågan utan kan bara beklaga själva företeelsen.
Jag tror det är så här i de flesta uppfödar-världar. 
Martina
Yataz
#2, TACK för ditt stöd
#3, det behövs nog ingen verklig grund alls, allt bygger på avundsjuka eller att man inte tar reda på fakta innan man snackar runt, har idag, tack vare detta, varit hos veterinären för att få det IGEN bekräftat att Zazza inte har någon flatchest, så den som har startat detta kan ju känna sig jäklig dum, alla som du har pratat med inser ju att du själv är en lögnare. Tack för allt du har gjort mig
Om du har någon stake i dig så mailar du mig och ber om ursäkt så är hela denna sörja överspelad.
/Kicki

Jeg er så glad for at det lite baksnakking i norge(i ragdoll-miljøet)..men så er vi ikke særlig mange i forhold til sverige da…
Vet kun om et tilfelle der en som har ragdoll (bland flere raser) , er ekstrem på å selge blandingskull hvert år, men det handler vel mer om irritasjon..
TS: Det handler KUN om sjalusi , ta det til deg og hev hodet over
slike uromakere som vil sverte oppdrette ditt 
Klemmer fra oss!

rycktesspridning är ju det värsta som kommer med upfödningen… som tur är ändarar det ju inte din katt.
Nej men det gynnar ju inte min uppfödning när någon kommer med skvaller dom inte har bevis för, man får ju bara hoppas att dom flersta inte lyssnar på skvaller.
Ärligt talat…Jag tror inte du behöver oroa dig. De flesta sunda människor "sväljer" inte allt med hull och hår, och själv brukar jag försöka tänka såhär…
Att den som pratar skit Till mig OM nån annan… den pratar säkert likadant Till nån annan OM mig…
Så sträck bara på dig och Fortsätt framåt med din vision och dina föresatser.
Sanningen brukar alltid segra till sist…
Men man blir verkligen chockad ibland över vad man hör…
Du har ingenting som du behöver bevisa bara för att det snackas skit… fressten är det säkert bara i en mycket begränsad grupp som det pratas…
En mycket erfaren uppfödare sa till mig en gång:
Om dom pratar om dig så har dom i allafall lagt märke till dig
och så kan man ju försöka tänka…

Jag håller fullständigt med Unni!! Den som kommer med skit, den springer med skit. Och som Unni skriver så bara sträck på dig, bevisbördan ligger inte hos dig överhuvudtaget. Som Unni skriver så är de allra flesta människor skapta med en förmåga att kritiskt granska den information man få del av och sedan bedöma huruvida det kan ligga fakta i det eller ej.
De som spridit detta ser dig antagligen som ett hot, det måste vara någon form av avundsjuka som ligger till grund. Kicki, du är tydligen livsfarlig, för att sprida sådant här är grovt förtal!! Skitsnack kan bara gro om man göder det så låt det stanna i dynghögen där det kom ifrån.
Stödkramisar till dig!!
Hej!
Jag kommer in sent i denna diskussion men jag vill beklaga nr 1# att du har råkat illa ut för en sådan här sak som inte är fastställd hur det nedärvs., denna person i *** som har spridit denna dynga, denna *** person som ännu inte *** , kanske ska läsa på lite mer om kattgenetik innan man sprider smörja och ta reda på fakta hos fler parter än bara en. Fy skäms på dig som har dragit igång detta, jag hoppas verkligen du har bett vederbörande om ursäkt, det ska du göra här på forumet.
/Ann
*** Red. av Sajtvärd. Man får inte hänga ut person varken genom att ange namn eller genom att beskriva så tydligt att många kan förstå vem det är, vilket jag anser skett i detta fall.
"12"
Du har ingen aning vad du pratar om.
Jag tror nog att berörda parter kan försöka lösa detta sins emellan som vuxna människor.
Vi vet redan hur lätt det kan bli en höna av en fjäder. Det är nog vad de flesta av oss uppfödare får vara med om. Men det bästa är fortfarande att man löser detta mellan fyra ögon och sedan går vidare.
Så jag är tacksam om detta blir löst utan att det behöver gå genom detta forum.
Martina
Yataz

_Inlägget borttaget av Sajtvärd.
Ryktesspridning av sådan allvarlig karaktär är inte tillåtet!
_
Härmed låser jag denna tråd och jag rekommenderar att berörda parter löser detta sins emellan!
Martina
Yataz