safir till konstruktiv kritik

Det var väldans svårt att se på de bilderna då man inte ser konturerna i ansiktet..Men jag gillar hennes öronplacering på bild nr 3, men på bild nr 1 ser hon ut att ha lite dålig ögonfärg. Profilbilden är jätte svår att tyda då den inte är taget exakt från sidan, det blir väldigt missvisande då..
Om du har fler bilder som sista bilden, dvs med lite vitare ljus så kanske det är lättare att se :)
Kram / Sarah

får ta några i morgon
Jag tycker öronen kan bli bättre. Dom är för stora, för spetsiga och för högt placerade idag. Men så är hon ung fortfarande, så det blir säkert bättre. 
För att visa hur jag föredrar öronen så stjäl jag en bild på en snygg brun colourpoint hane som bor hos S*Sky High´s: EC S*Krickelins Bounty.
F´låt Susanne, men han är ju så stilig…… 
Foto: Sky High´s
Nu är ju den här hanen äldre (3 år) men han har alltid haft en klockren öronform, -storlek och -placering i mitt tycke.
jag tycker att öronen sitter för högt och är för smala i basen… profilen svår att se och öven nosens rundning…
Hon ser ut att ha den lite engelska typen… lång ch smal.
Men hon är ju som sagt väldigt ung ännu och en del katter utvecklas väldigt långsamt, men hon ser i mina ögon inte ut som en utställningskatt…
men ibland blommar dom plötsligt bara ut. Så var det med en av mina tjejer Doris… När hon var 2½ år, då blev hon vacker som en dröm….

Haha här säger alla emot min "bra öronplacerings teori",
men det är det här som är så himla bra. Att man kan tänka om och höra andras åsikter. Superbra Unni att du drog igång det är..=)

en dommare sa till mig att öronen ungefär skulle stå 10 i 2, hur ser ni på detta?
ja, men det gör de väl på den här mörka skönheten häröver: Bounty!!
Så det kan nog stämma, men jag tycker lite att "hur dom tippar" framåt också spelar in… och vilken form dom har.