Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 675 ggr
Rosino
2009-02-16 09:58
0

Testresultat :o)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag fick jag Candys testresultat från Australien.

Hon är HCM n/n och heterozygot för agouti Glad Jag var lite "rädd" att hon skulle var homozygot då bägge föräldrarna är tabby, men det är hon alltså inte. Visserligen har jag inte nåt emot tabby men det är intressantare om hon kan få ungar också som inte är tabby, tycker jag.

Chokladbärare är hon inte, men det hade jag inte räknat med heller. Jag testade det annars bara när jag nu ändå var på gång.

ProvinsiaRivers
2009-02-16 10:40
0

Grattis till lyckat resultatSkrattande! Så roligt när det blir som man önskat! Hon är såå vacker,din CandyFlört.

Limin
2009-02-16 11:11
0

Grattis till ett bra resultat…

Hon är så snygg din Candy! Jag är så glad att jag har en egen liten blåtabby bicolor här hemma… för det är så snyggt! Skrattande Och sen är det lite roligt att Candy och Colin är halvsyskon… så jag hoppas att han brås på sin halvsyrra Flört

Evenstars
2009-02-16 11:56
0

Härligt!! Skrattande Jag läste först hcm/n…men såg sen…underbart!!! Jag har just testat min lilla lila tabby tjej Harmony för hcm, lila osv..men också för agouti då hon har två tabby föräldrar. Hon var också heterozygot tabby. Jag hade å andra sidan lite hoppas att på homozygot men det spelar ingen större roll! Glad

GRATTIS till resultat och en superfin hona!

---------------------------------------------------------
Christina - Medarbetare på Ragdoll iFokus

S*Evenstar's
Kattuppfödare av rasen Ragdoll

Vi har underbara kattungar hemma hos oss nu, besök gärna vår sajt för att se bilder på dem! :)
Website: www.evenstars.se

Christina

------------------------------------------------------------

ItchyKoo
2009-02-16 13:33
0

Grattis Lena, så skönt med glädjande testresultat! Candy är en riktig snygging, men det vet du ju redan att jag tycker Flört

Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!

Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

www.itchykoo.se

[Miosh]
2009-02-16 13:38
0

Grattis :)

Spelar ju ingen roll vad hon är som är så snygg :)

Wonderdolls
2009-02-16 16:46
0

Grattis!! Hon är jätte fin!Kyss

Fyrpihls
2009-02-16 20:40
0

wow så snygg hon är…

Singo-Torpet
2009-02-16 20:56
0

grattis att de blev som du ville och allt såg bra ut..

Rosino
2009-02-16 21:12
0

Candy tackar ödmjukast för alla snälla kommentarer Kyss

Det var första gången jag sände prover till Australien, och jag är mycket nöjd med servicen.

Det tog rätt länge innan brevet kom fram, men det får jag skylla mej själv för, eftersom jag glömde att klistra lappar på att det skulle sändas som flygpost - det är så när man sällan använder postens tjänster numera.

Omorose
2009-02-16 21:35
0

Grattis till de positiva beskeden, jag är också väldigt nöjd med AnimalDNA Glad Jag har nu beställt hem några provkit, det är ju bra att ha hemma!