Vad tycker ni om Mira

En sötnos! Synd att hon har en fläck på hakan och på frambenet. Ett för litet V för min smak, men det är ju symmetriskt. Jag vet inte riktigt hur öronen ska se ut vid 9veckors så jag vågar inte uttala mig ang det.
På bild nr 2 ser hon ju ut att få en fin ögonfärg och hon ser ut att ha härlig päls 
Har hon en fläck på hakan?
Inget jag kan se? Hon är vit på hakan… eller är jag blind? Eller är det en fläck, om hon är vit på hakan?
Jag är än så länge väldigt oerfaren när det gäller rasstandarden. Jag vet på ett ungefär hur de skall se ut, men jag har svårt för öronplacering, profil m.m.
Kan inte någon av er lägga in ett foto på någon raggis som har perfekt öronplacering och perfekt profil?
Här kommer en till bild på Mira (dock dålig) på hennes profil.

Tack så mycket för bilderna!

#4 Ojj förlåt, jag tyckte bara att det såg ut som så på bild nr 2. Jamen då är det nog bara skugga ju! Nej hakan ska va vit, du har helt rätt. Då kanske det bara är skugga på benet också.
Åsa, Har du något emot att jag sparar den senaste bilden i "jämförelsesyfte"?

#9 Det är helt ok! /Åsa
Vad kul att se bildexempel Åsa! Nu förstår jag vad alla menar med "höjd på pannan" o.s.v. Tackar!
Det hade varit kul om du hade liknande bilder fast då gällande ögon. Finns dessa kollage och exempelbilder på SCR:s hemsida?

Ett tips till er som är medlemmar i SRC och inte kunnat delta i de uppfödarträffar som hållts, håll utkik i nästa nummer av Rag-Times där det kommer en liten summering med bilder. 
Martina
Yataz

Ja det har blivit många blå bicolor sensate tiden
men de är så vackra!
Förlåt ariotellos
att vi halkade in på annat i Miras tråd, vi kanske kan flytta bilderna och göra en egen tråd av det Martina. Kan bli intressant 
Ingen fara! Det är bara intressant och lärorikt att se vad som klassas som "finast".
Förresten, en sak till jag undrar som handlar om utställning. Jag läste på sveraks hemsida att katten måste revaccineras senast 15 dagar innan utställning mot kattpest och kattsnuva. Måste detta verkligen göras om katten nyligen har vaccinerats mot detta?
Jag tänkte ställa ut mina katter om kanske två månader, och de vaccineras en andra gång nu denna vecka.

#15 Du har väldigt bra och konkreta bilder Åsa! Håller med, en egen tråd skulle vara kanon!
# 16 Om du har en vaccination som gäller så behöver du inte göra det.
Denhär regeln är till för de katter vars vaccination gått ut. Man måste alltså se till att vaccinationen är i skick minst 15 dagar innan utställningen. Det går inte att uppsöka veterinär dagen innan och sedan ställa ut.

#16 Alla katter är lika fina och älskvärda, men man måste skilja på utställningskatt/avelskatt. Det finns inget som säger att de bilder jag visat är på de "finaste" katterna, det finns inga 100% katter den dagen vi får det kan vi lägga ned vår uppfödning, för vad ska vi sträva efter då?
Jag har själv en gammal kastrat Shinto på 12 år hemma som i sina unga dar vann mycket på utställningar. Idag skulle jag inte komma på tanken att ställa honom då han har på tok för stora öron och spetsiga för att jämföras med dagens ragdoll. Men han är mig lika kär för det, och kommer alltid att vara det. Bifogar en bild på min Älskade gubbe 
/Åsa

Mira är jättefin. Det här ju verkligen inte lätt. Har man något bra på sin katt får man ju vara nöjd
.
Kul att se att även du Åsa har mindre lämpade utställningskattter hemma.

Förlåt, skojade lite, jag menade inte att man får vara nöjd som uppfödare vi skalloch vill ju alla sträva efter den perfekta katten.
Men ibland får man vara lite nöjd(ett tag) när katten i helhet har många plus och förhoppningsvis färre minus.
Tänkt positiv
i nästa generation skall det ju bli ännu bättre.
Tack Åsa för alla bilder!!!!
Jag gick runt bland mina katter i går och jämförde. 
-Tänk mina har allt det där. SKÄMT!!!