Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 1698 ggr
elyse
2009-02-21 10:51
0

Pratar?

Är det verkligen sant detta med att Ragdolls är en "tyst" ras? Våra pratar på massor, speciellt den stora på nio månader, men lillen på fyra är ganska duktig han med. Och i stort sett alla ägare jag pratat med säger samma sak. Eller är det en slump att jag stött på människor med pratglada Ragdolls?

Yataz
2009-02-21 10:54
0

Jag tycker de kan vara ganska pratglada men utan att bli för högljudda. Det är ju inte att jämföra med andra pratglada och högljudda raser tycker jag. Flört

Martina

Yataz

elyse
2009-02-21 10:58
0

Ja, så kan det ju vara. Det är mest på tilltal eller när de vill något som de sätter igång. Min sambo och Mao kan "konversera" jättelänge.

Yataz
2009-02-21 11:04
0

#2 Samma här…jag kan också gå och småprata med mina och de svarar mig..

Men är man till exempel på en utställning tycker jag inte att man hör raggisarna särskilt mycket. Där finns det andra gaphalsar som överröstar..Skrattande

Martina

Yataz

Charlie-Nas
2009-02-21 11:26
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Köpte Charlie när han var 1 1/2 år gammal. Han spinner en massa, men pratar eller jamar det gör han knappt aldrig. Blir förvånad var gång han ger ljud i från sig.

luguligu
2009-02-21 12:10
0

Min katt på 9 månader pratar jättemycket. Det räcker att man petar på henne eller får ögonkontakt så säger hon nåt Skrattande, men det är inga högljudda skrik utan mer lite gnyende.

Sprattelkattens
2009-02-23 23:01
0

Mina pratar en del men Herkules vrålar, särskillt när han är hungrig.

-------------------------------------------------------------

Whiskykullen är här!

www.sprattelkattens.se

dara
2009-02-23 23:48
0

safir pratar en hel del här hemma också, spesiellt när det är någonting hon vill eller på morgonen (kommer alltid och jamar och säger god morgon en massa när klockan ringer, så söt är hon)

Amasing-Stars
2009-02-24 00:43
0

Mine katter er pratere… * ler *de liker spesielt godt å prate når jeg står opp om morgenen og når jeg kommer hjem fre jobb .De har bestandig utrulig mye å fortelle på ettermiddagen Glad….

Fyrpihls
2009-02-24 11:40
0

Mina är också ganska pratglada, och man känner så väl igen vems röst som är vems… Fannie hon är så söt, för om hon somnar i ett rum och jag sen går därifrån så tar det bara några minuter så har hon vaknat och insett att jag gått, så då jamar hon och ropar på mig, och när jag svarar så kommer hon som ett skott.

Geisha hon har en lite raspigare och krävande stämma.. man hör direkt att det är hon och att hon tex vill att jag öppnar en garderob eller nåt.

Vilda har en lite mildare röst.. och Amber har sin helt egna ..

det är så roligt.. vi har långa konversationer här hemma… och de ska alltid ha sista ordet.. så länge jag svarar så fortsätter de..

//Unni

Elvans
2009-02-24 12:15
0

Mina är också pratiga men mest är det Flamman jag pratar med. Eller det är hon som pratar med mig och jag svarar  :-)

Jag känner mig aldrig ensam här hemma Glad

//Lotta

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~

www.elvansragdoll.se

www.elvansragdoll.blogspot.com

*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~