Kräks era katter?
hej
våran katt har börjat kräkts kan gå två till tre veckor
mellan gångerna.är detta normalt.man har ju hört
om katter som kräks hårbollar.han är nu 8 månader.
äter och är fullt frisk.
Mao har bara kräkts en gång och han är nio månader. Men när vi hade hand om min svägerskas Maine Coon fick vi städa spya oftare. Katter kräks som sagt upp hårbollar, som man kan se i.

Hej!
Katter ska inte behöva kräkas upp hårbollar utan det ska komma ut den naturliga vägen, dvs med avföringen. Antingen så kan man se till att ha kattgräs hemma som katterna får gnaga på lite. Eller så finns det att köpa kattmalt på tub som är en pasta som man ger katten. Om katter spyr upp hårbollar ändå så kan man köpa foder som är anpassat för det. Allt detta ska hjälpa till att bryta ner allt hår som hamnar i magen. Ett till tips kan vara att borsta katten oftare, så slipper den slicka upp all löspäls. 
Nu vet jag inte om det var hårbollar som din katt kräktes upp? men det ser man tydligt, det blir som korvar nästan.
/Sarah
#2 Kattmalt på tub, vad är det? Kan det hjälpa katter som ofta kräks hårbollar?
Zabelle

#3 Det kan absolut hjälpa! Det finns att köpa i de flesta djurbutiker. Man får prova sig fram, för vissa katter räcker det med kattgräs, andra kan behöva mer hjälp.
Det finns ett speciellt mat hos Royal Canin som heter Digastive Comfort som skulle kunna hjälpa och även om en katt äter för fort också.
Har prövat till min kastrat hane som spydde också hårbollar ganska ofta men han även gluvsa i sig maten det blev mycket bättre efteråt.
/Mili