Konstruktiv kritik på "Yerry"
Här kommer två bilder.. har inte fler ännu..
Ris och ros vill jag ha..
vad tror ni om denna killen
han är 1½ år på bilderna

Han ser väldigt konstig ut på ögonen, vindögd eller björn borg look= för tätt.Önskat en bredare öronbas och runadare öronform till det breda huvudet. För övrigt ser han bra ut, bra haka vad man kan se och profil.
Åsa
Hon försäkrar att han inte är vindögd…
kan öronen vara lite smala ännu pga den unga åldern kanske?? Eller vad tror du?

På den första bilden tycker jag om honom, lite svårt att bedömma öronen men hakan tycker jag om. På den andra bilden ser det ut som om någon stoppat upp kameran för nära ansiktet på honom vilket gör att han ser förvånad ut. Jag skulle vilja ha mer bilder om man ska bedömma honom
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!

#2 vet ej vilka linjer eller ålder på honom??
#4 han är 1½år och halvbror till våran Leo
http://pawpeds.com/db/?a=p&id=752004&g=4&p=rag&date=iso&o=ajgrep
jamen så kan det ju vara att kameran är för nära.. det är inte jag som tagit kortet
Jag får se honom live den 2a mars
fasr jag har redan köpt honom…

Du är rolig du Unni. Dra på det så där :-)) Grattis till en kanon fin pojke!
Jag har sett honom live och jag tycker han är vidögd, ledsen
Fast jag är väldigt känslig för tendenser till vindögdhet, jag brukar se sådant där andra inte tycker att det är så iögonfallande…
Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!
Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå

Jag måste tyvärr också hålla med Hanna….
Har också sett honom live och jag tyckte samma sak. Hemskt ledsen…
Men det var i höstas så jag hoppas det vuxit bort. Men jag tyckte du borde få veta iallafall.
Hur är det med vindögdhet, drar det ned poängen på utställningar? Det är ju också otroligt sött när de är lite vindögda.

#11 Vad jag vet så är det ej godkänt,. Man får inget cert. Man avlar inte på en katt som är vindögd
Jag måste också säga att jag reagerade på ögonen, men hoppades att det berodde på att kameran var för nära.
Men den här killen har ju redan två CERT och en NOM..
det vore ju konstigt om han fått det och är vinntyrig.
Ja, jag får väl se… Har iallafall redan betalt honom och hämtar honom på måndag…
annars får jag väl reklamera honom…
hans kull hos snowdolls ser ju fin ut… däremot såg jag en bild av honom som ung där han såg lite "ticketock" ut, men ibland kan dom ju ha en sån där liten skelning som går över.
Jag får väl bilda mig en egen uppfattning när jag ser honom…
svårt att åka ända till norrland och titta… Ibland måste man lita på vad andra säger, och det har jag valt att göra i det här fallet.
Och när vi ses på arlanda på måndag, ska hon vidare till Finland, så det finns inget annat än att ta med honom hem.
Han ser lite trött ut på bild 2, det kan vara därför han skelar
Kram Unni och Grattis till en fin kille
Tack.. kul med lite hejarop också.. som sagt…
Ibland får man chansa lite… men jag väljer att lita på uppfödaren i fråga som säger att han är en underbart vacker och go katt..
Vi får väl se.. jag ska få mer bilder också…
lika bra att vara glad så länge man kan… och inte ta ut nåt i förväg… nu vill jag glädja mig åt denna kille tills jag vet nåt annat…
men är det ännu fler som VET säkert att han ÄR skelögd så är jag tacksam för information… såklart…

en på agria sa att det var relatift vanligt med skelögda katter när de är yngre och att det nästan alltid växer bort…
Grattis Unni , han er en flott katt 

Synes ikke han er skjeløyd…., øynene sitter kanskje litt for nært hverandre og kan dermed gi ett inntrykk av at det kan virke som om katten vil skjele litt ??? , kan være måten bildet er tatt på og presentert ??? …., kanskje litt trøtt av hele fotoseansen !
Nei !! dette blir mange spekulasjoner …..
Du får han hjem på mandag og da får du ta litt bilder å vise oss 
Kram Merethe
Unni jag hoppas självklart att du blir supernnöjd med honom och att han inte är vindögd. Tyvärr var det det första jag också reagerade på. Vet att jag sett bilder där han var yngre där man kunde se det ännu tydligare.
Och tyvärr vet jag en katt (ej ragdoll) som vunnit Best In Show flertalet gånger och den är så vindögd så jag har så svårt att förstå att den trots det vinner. Ser man att typen är viktigare så man ser igenom fingrarna med vindögdheten? Så därför tror jag inte man kan förlita sig på utställningsresultaten för det är nog väldigt olika hur domare ser på det.
Ja, jag vet inte…men det är bara att inte ta ut något i förskott. Snart får du ju se honom med egna ögon och själv bedömma.
Annars tycker jag att han ser fin ut. Kanske lite rundare öronform och har han en aningen rak profil? Svårt att se på bilden ordentligt.
Annars ser han ut att vara stor och maffig med bra bredd i huvudet.
Jag önskar dig all lycka med honom! 
Martina
Yataz
Jag hoppas för din skull Unni att du blir nöjd då du får se honom live!!
Han är fin - men slår inte halvbrorsan Leo
*hihi*
Önskar också bredare öronbas och rundare form.. men som sagt du får ta fler foton så vi får se mer av honom sen - svårt att avgöra på två så "olika" kort""
kram
Kattungar planeras under 2012
Caroline Arvidsson
Diplomerad Uppfödare
S*RagGorgeous Ragdolls, Stockholm
Hemsida: www.raggorgeous.se
Kan du inte ta i det i kontaktet om han är vindögd så får pengara
tillbaka.

Öronen kunde ha varit lite rundare. Jätte fin kille Unni! 

#11 reglerna som gäller vid skelögdhet är ganska hårda, det är diskfalicerande på utställning, har katten tendens att skela så är det cert dragande.
Hoppas för din skulle Unni han är bra på ögonen!
ja, det hoppas jag också…
tack för all er respons…
Nu håller vi tummarna tills jag få se honom.. fortsättning följer..
En sådan vacker katt Yerry är! Lycka till med honom! 
Lycka till med din nya fina kille Unni! Ser fram emot att få se fler bilder på honom. 
Zabelle
Grattis!! 
Vilken stor och snygg kille! Jag har sett han live… men oj, vad har vuxit sen dess.
Förstår inte hur du Unni kunde glömma att han också kommer att bli min.
Fy skäms på dig,
Jag tycker förövrigt han är lika vacker som Rikki-Lee
.
Men han är ju nästan pappa till honom..
**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Det Unni sagt, titta på hennes hemsida,

Aha…så det var du som kjøpte ham tilslutt?
Jeg synes han er en riktig snygging!
Lykke til med ham!

Grattis till en riktig hunk! 
Jag måste bara få lägga ut några fler kort på honom som liten som vi nyss fick av Eva Becketova. Han ser jättefin ut tycker jag
.
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
En till..
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
En till bara..
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt
Jag tycker inte han ser ut att ha tätt mellan ögonen när han var liten i allfall?
S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

FLOTT hanne
Lykke til med han
åh vad snygg han är…
jag är kär… hoppas han är lika trevlig som sin bror också… så har vi varsin pissande gospropp.. hehe
slipper vi slåss om vem som ska behålla vem sen när de gjort sitt som avelshanar..
Han var verkligen ursöt som liten!

#35 Vilken kille! Så underbart söt! Hur gammal är han på bebisbilderna?
Ser fram emot nya kort på han då han kommit hem till er =) Grattis till er båda 
(den konstruktiva kritiken får vänta ;) )
Ja han var verkligen kanonsöt som liten och han har säkert många fina kvaliteter! Jag hoppas att det här med ögonen har växt bort och att ni blir riktigt nöjda!
Vi har en kattunge till salu - Välkommen in på hemsidan!
Hanna Tjärnström
S*Itchy Koo Ragdoll, Umeå
ja det får vi hoppas… tack för alla lyckönskningar!
Jag har oxå sett honom…han bodde hos mej med sin matte under utställningen i Luleå förra hösten.
Jag såg då INTE att han skelade…OM han gjorde det så måste det ha varit mycket lite…eftersom jag inte uppmärksammade det.
Lycka till med snyggingen