Sammanföra två kattungar
Hej!
Någon här som har erfarenhet med att sammanföra två stycken kattungar?
Jag fick min första kattunge förra söndagen och nu en vecka sedan min andra. Fin första honkatt har fräst och burrat upp sig. Hanen är jättesnäll och gör ifrån sig några kvitterljud då hon är elak. Han blir givetvis rädd för henne när hon gör så.
Hur lång tid tar det innan de gör upp? Jag trodde att det skulle ta någon timme, men än så länge verkar det som om honan hatar honom…

Jeg hentet to av mine raggiser med en ukes mellomrom. Begynner å bli et år siden, men etter som jeg husker så var den første allerede teritorial mot den siste. Heldigvis var sistemann veldig trygg og brydde seg ikke så mye om den andre sine "trusler". Men det var vel litt gnissninger i noen dager, så var alt i orden.
Det har nok en del med rang å gjøre også. Hun som vi hentet først er sjefen i huset, og når nye katter kommer inn så må hun vise dem at det er hun som bestemmer. Dette gjør hun med å "hærje" med nykommerne.
I januar hentet vi vår 3 raggis og hadde to på 1 år fra før her hjemme. Det tok litt lenger tid. Den nye gikk det greit med, men de to som allerede bodde her ble ganske redde/sinte. Men etter en ukes tid eller to med fresing og litt jaging så har brikkene falt på plass. Nå koser de seg alle sammen, og er verdens beste venner:) Så hold ut, det ordner seg til slutt. 

Här hemma brukar det vara lugnare dag 2, men det tar nog en vecka innan nykommlingen är fullt accepterad.
Oliver och Alfons blev vänner efter en natt men det är det snabbaste jag varit med om, två ungtuppar i desperat behov en kompis.
-------------------------------------------------------------
Whiskykullen är här!

Jag skulle inte oroa mig allt för mycket. Honan kommer säkert under en tid vara lite tuffare mot honom för att verkligen visa att det är hon som äger stället. När han har accepterat det så borde hon lugna sig. Så länge det inte flyger pälstussar och sprutar blod så bör du låta dem göra upp på sitt sätt.
Även kattungar kan visa typiska dominanta beteenden.
Två hanar går det jättebra men om det är en hona så tar det
en vecka eller så. Så lugn!!!!!!!!!!

Jag tror att du inte behöver oroa dig .
Jag har tagit in både vuxna och kattungar i mitt katteri och det har gått väldigt bra och gruppen är väldigt harmonisk och dom acepterar varandra,
det jag gjorde var att den nya katten fick vara i eget rum nu i mitt sovrum där den kände sig trygg..
Och där får den nya katten vara en vecka tills dom andra katterna blir van med den nya lukten ..
När du tar ut den nya katten så håll den i famnen och släpp inte ner den till dom andra katterna .
Låt dom vänja sig med varandra sakta det får ta tid .
sen brukar jag bada den nya katten och ta handuken med den nya kattens lukt och torka dom andra katterna med den ,
På så sätt vänjer dom sig med den nya lukten fortare.
Det är viktigt att både den nya katten och dom andra känner sig trygga och det är bättre att det får ta lite tid i början för det har du tillbaka flera gånger om sedan ..
Så här har jag gjort och det har fungerat väldigt bra …
Tack så mycket för alla råd! Jag ska testa att tvätta den nya killen och sedan torka henne med samma handduk.
Jag trodde att de blev kompisar igår kväll då de låg mot varandra och sov samt tog på varandra med tassarna lite då och då. Men imorse så morrade och fräste lilla Mira åt stackars Orion..igen.. Men nu verkar det som om han börjar ta för sig och attakerar henne.