Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett04-uppfödning-och-genetik
Läst 625 ggr
ProvinsiaRivers
0

Annorlunda andra gången?

För snart 2 veckor sedan lät jag mina ungdomar para sig här hemma.Det är honans andra kull som borde vara på gång.Hon har dock inte ändrat sitt beteende alls nu.Alltså är hon absolut inte tröttare eller hungrigare än förut.Är pigg som en mört..Hon har inte gått upp,men det är ju så tidigt så jag hade inte väntat det heller.Och rosa tuttar ser man ju inte förrän efter tidigast 3 veckor.

Men när hon började vänta första kullen så märkte man tidigt att hon blev trött,hungrig och tom illamående.Rosa tuttar efter 2 veckor.

Så ni som haft 2 eller fler kullar med samma hona,är det så annorlunda?Honan kanske inte blir så påverkad när hon vart med förr så att säga??

Anledning att jag frågar är att jag bokat tid för kastrering för hanen och nu börjar jag tveka om dom lyckats och därför måste skjuta upp op-tiden.Kan säga att samma kombination tidigare gav 3 härliga kattungar.Så bägge är ju fertila.Jag kan ju låta ultraljuda honan oxå lite senare för att veta säkert.

Men är nu nyfiken att veta hur era mer erfarna honor varit i dräktighet?

ProvinsiaRivers
0

Ingen??

Alltså hur blev honan i beteendet inför dräktighet nr 2,jämfört med första dräktighet?

Likadan eller annorlunda?

(Tyckte mig idag se att tuttarna skulle vara lite åt rosahållet med småa ännu.Men honan är oförskämt pigg!Måste nog flytta kastreringstiden med minst en vecka på hanen min, utifallatt..)

Omorose
0

Kan tyvärr inte komma med några bra svar då jag endast haft en kull men jag skulle flytta kastreringstiden för säkerhetsskull Glad

Jag håller tummarna för att hon är dräktig!

ProvinsiaRivers
0

Tack för ett svar #2!

Inte för att det hjälpte så mkt..ObestämdFlört.

Men ja jag avbokar hans tid för imorgon och skjuter upp en vecka..inget jag ser framemot precis..han är en pissnisse..Skäms