Ragdoll iFokus

Ragdoll

Etikett03-hälsa-beteende-och-skötsel
Läst 2430 ggr
Cherione
2009-03-06 14:30
0

äter dåligt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan

Har en radoll tjej på ca ett år och hon är hur smal som helst iaf om man gämnför med våra andra. vet inte hur man ska göra för att få henne att äta mer då hon är hemskt kräsen och låter våra andra två äta först( även att de finns tre kattskålar och står en bit ifrån varandra)

har provat att ge henne alla olika sorters godis och människo mat(fläskfile ratade hon till och med) men inget annat än maten duger.

lite tipps vore tacksamt.

S*Cherione - Ragdolls är Livet
Vi 1 Rag n 04 21 flicka kvar Tillsalu i Stjärnbildskullen 
kolla gärna in våran hemsida www.cherione.com

Singo-Torpet
2009-03-06 14:33
0

Glimpet pasta eller vad de nu hete, minns ej men har för mig att Mili visst något bra för att öka aptiten?

min pojke var small ett tag ja provade alla olika blöt mat sorter som fanns och till slut hitta ja en sort han tycker om och nu är han i bra hull…

Norrtassens
2009-03-06 15:05
0

Jag har samma problem…jag har en 10 månaders tjej som är så liten, jämfört med de andra. Hon väger 3,2 kg nu…hon ratar ALL mat…förutom Hills Lamm för vuxna.

Har provat allt…hon vägrar äta kattungemat…har provat flertalet sorter, blötmat ratar hon helt. Gimpet pasta luktar hon bara på och går…Har provat ge henne olika gosaker, men hon bara luktar..vill inget ha.

MEN hon godtar GIMPET Multi-Kiss….vitamintabletter (tack och lov)

Jag är oxå i stort behov av TIPS!!!

Wonderdolls
2009-03-06 15:18
0

Gimpet pasta jag gav min hane som åt dåligt är tyvärr ur sortimentetRynkar på näsan men just nu använder jag royals rehabiliterings foder (våtfoder i burk) och han äter som en häst det skulle vara nåt att testa och royals uppfödare rabatt gäller också.

//Mili

Ragstars
2009-03-06 15:34
0

#3:Er det Gimpets Multivitamin plus som er ute av sortimentet??

Jeg anvendte også den før, og kattene elsket den!

Det var ikke så lenge siden jeg så noen solgte den på en utstilling…så det er sikkert noen som har kvar av den, om den ikke er gått ut på dato.

Trist om den har gått ut av varesortimentetRynkar på näsan

raggis22
2009-03-06 15:51
0

Ge en kvalitnativ Torrfoder plus blötfoder, blanda inte !!!!!!!!!Skrikandes

Omorose
2009-03-06 16:22
0

Det finns en annan högkalori pasta som heter NutriCal, testa den. Proplan Delicate torrfoder har högt protein innehåll ococh relativt högt fettinnehåll om ja inte minns fel. Sedan kan du ju köra med kittenfoder.

Cherione
2009-03-06 16:25
0

just nu ger vi våra två olika foder royal kitten och vuxen mat indoor för långhårigakatter. har testat all världens olika burkmat men inte royals har inte sett de innan. finns den bara hos vet?

S*Cherione - Ragdolls är Livet
Vi 1 Rag n 04 21 flicka kvar Tillsalu i Stjärnbildskullen 
kolla gärna in våran hemsida www.cherione.com

Amasing-Stars
2009-03-06 17:37
0

Hei,

jeg har også en ragdoll hunn som er forferdelig kresen på mat men tørrfor spiser hun , både RC og Hill's, og som du skriver så fikk alle spise før henne og hun gikk bestandig bort ….

Jeg satte ut flere matskåler rund i huset + vannskål på rolige plasser og dette ser ut til å virke for henne , hun spiser mye mere og når det er flere matskåler rundt så er ikke alle kattene samtidig på div plasser .

Dette har gitt bra resultater  , hun har gått opp nester 500 gr Glad.

-Merethe-

FunHouse
2009-03-06 19:16
0

Jag tycker att Eukanuba kitten gjort att mina katter blivit riktiga tjockisar. Till och med min hane lade på ordentligt med hull.

**Vi har kattungar. Det är lycka!!
Lev. klara till augusti 2011

S*FunHouse´s
AnnaCarin Hammarstedt

www.funhouses.se

Wonderdolls
2009-03-06 19:27
0

#4 nej inte Gimpets Multivitamin plus men Gimpet cat power plus som finns inte länge i sortimentet, den vad väldig bra på att få upp i vikt och samtidigt öka apetit.

Royals rehabiliterings foder det är våtfoder och det finns bara hos vet. att köpa det är motsvarar AD Hills med skilnad att kissen blir inte dålig i magen.Glad